Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36995 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Mitsubishi Colt kontra Renault Modus

Data publikacji: Autor: Ryszard Polit

Fot. Ryszard Polit: Colt to nowoczesne auto, którym Mitsubishi chce podbić europejski rynek. Ceny benzyny są już na tak wysokim poziomie, że postanowiliśmy poszukać na naszym rynku niezbyt dużych, ale oszczędnych samochodów.

Takimi wydawały się Mitsubishi Colt i Renault Modus. Fot. Ryszard Polit: Colt to nowoczesne auto, którym Mitsubishi chce podbić europejski rynek.

 

Mitsubishi Colt i Renault Modus to samochody nowoczesne, co ma wpływ na ich cenę. Za Mitsubishi z mocniejszym silnikiem 1,3 l/95 KM trzeba zapłacić 49 090 zł, a za Renaulta z silnikiem 1,4 l/98 KM – aż 52 500 zł. To sporo, tym bardziej, że większy Opel Astra II Classic kosztuje 45 tys. zł, a Citroen Fot. Renault: Renault Modus to bardzo ciekawy pojazd o odważnej linii nadwozia. C4 w nieustającej promocji – 52 tys. zł. Rozumując, jak się okazuje dość naiwnie, że samochód mniejszy powinien mniej kosztować, wybraliśmy Colta i Modusa z najsłabszymi silnikami, ale za to w cenie ok. 44 tys. zł. Colta napędza więc silnik 1,1 l, a Modusa – 1,2 l.

 

Cechy szczególne

 

Wspólną cechą obu aut jest możliwość przesuwania wzdłuż nadwozia tylnej kanapy, co ma zwiększyć funkcjonalność. W Modusie części siedziska tylnej kanapy można także zsuwać do Fot. Ryszard Polit: Colt napędzany benzynowym silnikiem 1,1 l o mocy 75 KM ma zbliżoną dynamikę do Modusa z silnikiem o identycznej mocy. siebie lub rozsuwać. To oryginalny pomysł Renault. Colt i Modus mają zbliżony rozstaw osi, jednak Mitsubishi jest nieco dłuższy od Renaulta. Pojazd japoński ma też bardziej obszerne wnętrze i wygodniejsze przednie fotele o dłuższych siedziskach. Za to Modus zainteresować może oryginalniej Fot. Renault: Modus napędzany silnikiem 1,2 l o mocy 75 KM zużywa nieco więcej paliwa niż Colt. zaprojektowanym wnętrzem z tablicą przyrządów w postaci wyświetlacza umieszczoną nad konsolą centralną. Prędkość jazdy wyświetlana w postaci liczby jest dobrze widoczna, ilość obrotów silnika odczytać jest już znacznie trudniej. W Mitsubishi tradycyjną tablicę przyrządów umieszczono nad kierownicą, a jedyną innowacją jest brak wskaźnika Fot. Ryszard Polit: W zależności od położenia tylnej kanapy, bagażnik Colta ma objętość od 220 do 315 l. temperatury cieczy chłodzącej silnik. Bagażnik Colta ma objętość od 220 do 315 l, w zależności od położenia tylnej kanapy, a w Modusie – od 198 do 274 l. Przestrzeń ładunkowa w obu pojazdach nie jest zbyt duża. W Modusie za dopłatą otrzymać można odchylaną w dół dolną część pokrywy bagażnika.

 

Fot. Ryszard Polit: Bagażnik Modusa ma objętość od 198 do
274 l. Silniki

 

W dziedzinie jednostek napędowych Mitsubishi podąża za obecnym trendem, by silnik o małej pojemności skokowej miał tylko 3 cylindry. To jeden ze sposobów na zmniejszenie zużycia paliwa, gdyż im mniej cylindrów, tym mniejsze są opory tarcia wewnętrznego. Silnik japoński z pojemności 1,1 l osiągający 75 KM mocy ma układ zmiennych Fot. Ryszard Polit: Panel centralny i tablica przyrządów Modusa. faz rozrządu, co powoduje, że maksymalny moment obrotowy osiągany jest już przy 3500 obr/min. Francuska jednostka napędowa ma tradycyjnie 4 cylindry i tylko o 25 ccm większą pojemność skokową. Osiąga moc 75 KM, ale maksymalny moment obrotowy przy 4250 obr/min. W praktyce, Colt jest rzeczywiście nieco oszczędniejszy od Modusa, a jego silnik jest elastyczniejszy. Jednak podczas Fot. Ryszard Polit: Nowocześnie zaprojektowane wnętrze Modusa z centralnie położoną tablicą przyrządów w postaci wyświetlacza. dynamicznej jazdy w mieście potrafi zużyć także 10 l benzyny na 100 km, a dźwięk jaki wydaje, nie wszystkim się podoba. Jednostka napędowa Modusa brzmi przyjemniej, jednak wymaga utrzymywania wysokich obrotów. 

 

Wrażenia z jazdyFot. Ryszard Polit: Przy maksymalnie do tyłu odsuniętej kanapie w Colcie jest sporo miejsca.

 

Colt i Modus mają zbliżoną dynamikę i nie są to pojazdy zbyt szybkie. Z tego punktu widzenia nadają się lepiej do jazdy w mieście, bowiem na trasie niezbyt dynamicznie wyprzedzają wolniejsze samochody. Oba auta mają podobną konstrukcję zawieszenia – z przodu kolumny McPhersona, z tyłu belka skrętna z wahaczami wzdłużnymi. Te proste rozwiązania są typowe w tej klasie pojazdów, a własności jezdne zależą od optymalnego dobrania charakterystyki elementów tłumiących Fot. Ryszard Polit: Oryginalnym rozwiązaniem Modusa jest możliwość przysuwania i rozsuwania siedzisk tylnej kanapy. Na zdjęciu wersja ze zsuniętymi siedziskami. zawieszenia. Nieco lepsze własności jezdne ma Colt, który pewniej pokonuje zakręty. Mitsubishi ma również wydajniejszy układ hamulcowy. Za to poziom hałasu mierzony przy prędkości 100 km/h jest niższy w Modusie. 

 

Podsumowanie

 

Wydaje się, że większą sympatię zdobył Mitsubishi Colt, z powodu bardziej obszernego i tradycyjnie zaprojektowanego wnętrza. Colt okazał się też autem oszczędniejszym w zużyciu paliwa. Za to Renault Modus imponuje możliwościami konfiguracji tylnej kanapy i śmiałym designem wnętrza. Każdy z nich ma swój odmienny styl, co przy zbliżonej cenie utrudnia podjęcie decyzji. W wyborze może pomóc porównanie wyposażenia standardowego, a pod tym względem więcej do zaoferowania ma Mitsubishi.

 

Nasza ocena

(+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

 

Mitsubishi Colt

  Renault Modus

Przestronność wnętrza

+

 

Silnik

+

 

Poziom hałasu

 

+

Hamulce

+

 

Dynamika

Remis

Zużycie paliwa

+

 

Nowoczesność konstrukcji

Remis

Wyposażenie

+

 

 

Wybrane dane techniczne:

 

 

Mitsubishi Colt

Renault Modus

Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika

3/12/benzynowy

4/16/benzynowy

Pojemność skokowa (cm3 )

1124

1149

Moc maksymalna (KM/obr/min)

75/6000

75/5500

Maks. moment obr. (Nm/obr/min)

100/3500

105/4250

Przyspieszenie 0-100 km/h(s)

13,4

13,5

Przyspieszenie (IV b.) 60-100 km/h (s)

13,8

13,8

Prędkość maksymalna (km/h)

165

163

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*

70

69

Droga hamowania od 100 km/h (m)

38,7

39,9

Pojemność bagażnika (dm3 )

220 – 315

198 – 274

Pojemność zbiornika paliwa (dm3 )

47

49

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km)

4,6/7,0

5,1/7,7

Długość x szerokość x wysokość (cm)

387 x 170 x 155

379 x 171 x 159

Rozstaw osi (cm)

250

248

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

3/12

2/12

Cena zalecana przez generalnego importera (zł)

44 690

43 900

* - pomiar wg ADAC

 

Wyposażenie seryjne:

 

 

Mitsubishi Colt Inform

Renault Modus Access

Poduszki powietrzne

4

2

Układ ABS

S

S

Układ wspomagania nagłego hamowania

-

S

Elektryczne sterowanie szyb przednich/tylnych

S/O

S/O

Centralny zamek/komputer pokładowy

S/-

S/S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Klimatyzacja/Radio

S/S

O/O

s - wyposażenie seryjne

o - wyposażenie za dopłatą

Fot. Ryszard Polit: Tablica przyrządów Colta jest czytelna, jednak pozbawiona wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej. W zimie wskaźnik ten się jednak przydaje. Fot. Ryszard Polit: Nowocześnie zaprojektowane wnętrze Modusa z centralnie położoną tablicą przyrządów w postaci wyświetlacza. Fot. Renault: Za dopłatą można otrzymać odchylaną w dół część pokrywy bagażnika. Ułatwia to wkładanie małych przedmiotów w ciasnych miejscach.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Mitsubishi Colt dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Renault Modus dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Mitsubishi Colt opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Mitsubishi Colt Cena

Części dla marki Mitsubishi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

598 zł