Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36928 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Używane

Mitsubishi Colt VI (Z30) (2004-2012). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Data publikacji: Autor: Jakub Mielniczak

Mitsubishi Colt nigdy nie znalazło się w czołówce statystyk sprzedaży samochodów segmentu B. Mimo tego, po latach, stanowi ciekawą propozycję miejskiego auta używanego. W Motofaktach przyglądamy się VI generacji tego japońskiego malucha. 

Fot. archiwum Mitsubishi Colt nigdy nie znalazło się w czołówce statystyk sprzedaży samochodów segmentu B. Mimo tego, po latach, stanowi ciekawą propozycję miejskiego auta używanego. W Motofaktach przyglądamy się VI generacji tego japońskiego malucha.

Szósta generacja Colta (Z30) zadebiutowała w 2003 r. na salonie samochodowym w Genewie. Rok później auto trafiło do salonów sprzedaży. Samochód został zaprojektowany przez europejskich stylistów, by jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby klientów na Starym Kontynencie. W 2008 r. przeprowadzono facelifting, który zapoczątkował trend stylistyczny „Jet Fighter”.

Mitsubishi Colt nigdy nie znalazło się w czołówce statystyk sprzedaży samochodów segmentu B. Mimo tego, po latach, stanowi ciekawą propozycję miejskiego auta używanego. W Motofaktach przyglądamy się VI generacji tego japońskiego malucha. 

Fot. archiwumCharakterystyczna, agresywna stylistyka przodu trafiła później także do innych modeli Mitsubishi. Colta oferowano w nadwoziu trzy- i pięciodrzwiowym oraz jako kabriolet oznaczony jako CZC. Samochód współdzielił płytę podłogową ze Smartem ForFour. Produkcję Colta VI generacji zakończono w 2012 roku i póki co jest to ostatnie Mitsubishi oferowane pod tą nazwą.

Mitsubishi Colt VI. Nadwozie/wnętrze

Na początek mamy dobrą informację - Colt VI nie ma dużych problemów z korozją. Jeżeli coś rdzewieje, najczęściej są to elementy podwozia, ewentualnie układ wydechowy - zwłaszcza w autach eksploatowanych na krótkich dystansach. Rdza na karoserii powinna skłonić do dokładniejszego sprawdzenia historii wypadkowej danego egzemplarza. Niestety, żeby nie było zbyt różowo, Colt podobnie jak wiele aut japońskich, ma bardzo miękki lakier. Lepiej więc unikać myjni automatycznych. Częste z nich korzystanie owocuje powstawaniem rys i zmatowień.

Zobacz także: Pierwszy samochód hybrydowy Opla

Mitsubishi Colt nigdy nie znalazło się w czołówce statystyk sprzedaży samochodów segmentu B. Mimo tego, po latach, stanowi ciekawą propozycję miejskiego auta używanego. W Motofaktach przyglądamy się VI generacji tego japońskiego malucha. 

Fot. archiwumWe wnętrzu zaskakuje dobra przestronność i niezłe spasowanie kokpitu. Szkoda, że wykonano go z twardych materiałów, ale nie jest to zaskoczeniem wśród aut segmentu B. Poza wersją CZT, fotele przednie nie zapewniają dobrego trzymania bocznego. Bagażnik o pojemności 190 l jest symboliczny i nie nada się do dłuższych wyjazdów. Z drugiej strony, Colt to auto miejskie, więc na marketowe zakupy w zupełności wystarczy. Wyposażenie elektryczne Colta nie jest zbyt rozbudowane i nie powinno sprawiać większych problemów. Niektórzy użytkownicy skarżą się na szybko przepalające się żarówki, ale problem ten nie dotyczy każdego egzemplarza. Niewątpliwym minusem jest trudny dostęp do żarówek przednich reflektorów.

Mitsubishi Colt VI. Napęd/podwozie

Pod maski Colta VI trafiały cztery benzyniaki i jeden turbodiesel. Najsłabszy motor ma trzy cylindry, pojemność 1,1 l i moc 75 KM. Jeżeli ktoś nie planuje wyjeżdżać swoim Coltem poza miasto, powinien być z niego zadowolony. Silnik jest bezawaryjny i nie zużywa wiele paliwa - zmieszczenie się w 6,5 l w mieście jest możliwe. Przyspieszenie do „setki” w czasie powyżej 13 s.

Mitsubishi Colt nigdy nie znalazło się w czołówce statystyk sprzedaży samochodów segmentu B. Mimo tego, po latach, stanowi ciekawą propozycję miejskiego auta używanego. W Motofaktach przyglądamy się VI generacji tego japońskiego malucha. 

Fot. archiwumBezawaryjność i bezproblemowość eksploatacji to cechy, które dotyczą także czterocylindrowych silników 1.3 l i wolnossącej odmiany 1.5 l. Ta ostatnia generuje 109 KM i żwawo napędza małego Colta zapewniając mu przyspieszenie 0-100 km/h w równe 10 sekund. Nie pali przy tym wiele więcej od wersji najsłabszej. Taki urok silników wolnossących, których amplitudy w zużyciu paliwa są znacznie mniejsze niż w przypadku jednostek doładowanych. Topowy Colt CZT aspiruje do miana hot hatcha. Auto ma nieco agresywniejszą stylistykę, czerwone akcenty we wnętrzu, a jego doładowana, 150-konna jednostka zapewnia dobre osiągi. 8 sekund w sprincie 0-100 km/h to tyle, ile ma nowy Suzuki Swift Sport. Niestety, koszty eksploatacji odmiany CZT będą wyższe. Auto zużywa więcej paliwa, a biorąc pod uwagę, że poprzedni użytkownicy nie traktowali go delikatnie, może wymagać drogich napraw. 1.5-litrowego Diesla DI-D lepiej unikać. W aucie do jazdy po mieście nie przyniesie wielkich oszczędności na paliwie, a naprawy osprzętu (turbosprężarka, wtryskiwacze) mogą sprawić, że będzie to najdroższy w utrzymaniu silnik Colta VI generacji.

Niezależnie od wersji, napraw wymagać może mechanizm wybierania biegów w skrzyni manualnej. Trudności we wrzucaniu biegów mogą oznaczać zbliżającą się konieczność wymiany wodzików. Zdecydowanie odradzamy przekładnię zautomatyzowaną, montowaną do niektórych egzemplarzy - jej praca jest daleka od ideału. Zmiany biegów trwają długo, a samochodem szarpie. Jakiekolwiek naprawy tej skrzyni będą kosztowne. W podwoziu Colta pracuje klasyczne zawieszenie - z przodu oparte o kolumny McPhersona, z tyłu zaś mamy belkę skrętną. Konstrukcja zapewnia przyzwoity komfort, chociaż w odmianach przed liftingiem pracuje dość głośno. Newralgiczne punkty to górne mocowania kolumn oraz końcówki drążków kierowniczych. Amortyzatory są dość trwałe.

Mitsubishi Colt VI. Sytuacja rynkowa

Mitsubishi Colt nigdy nie znalazło się w czołówce statystyk sprzedaży samochodów segmentu B. Mimo tego, po latach, stanowi ciekawą propozycję miejskiego auta używanego. W Motofaktach przyglądamy się VI generacji tego japońskiego malucha. 

Fot. archiwumW chwili pisania tego tekstu, w ogłoszeniach dostępnych jest ponad 350 egzemplarzy Colta VI generacji. Zdecydowana większość z nich pochodzi z importu. W przeciwieństwie do np. Toyoty Yaris, Colt nie był kupowany przez floty, więc dużo łatwiej kupić auto od osoby prywatnej. Najtańsze samochody kosztują 6-7 tys. zł. Pochodzą z początku produkcji i mają przebiegi w okolicach 200 tys. km. Kwota 13-15 tys. zł pozwala na wybieranie spośród aut po liftingu, a za ok. 20 tys. zł można kupić Colta z końca produkcji, z przebiegiem nie przekraczającym 60-70 tys. km.

Mitsubishi Colt VI. Podsumowanie

Colt przekonuje do siebie trwałą mechaniką, przestronnym wnętrzem i - zwłaszcza po liftingu - atrakcyjnym wyglądem. Eksploatacja zadbanego egzemplarza, mimo stosunkowo drogich części, nie powinna znacząco nadwyrężyć budżetu. W kwocie zakupu do 20 tys. zł stawiamy Colta w czołówce propozycji niezawodnego auta używanego segmentu B.

Mitsubishi Colt VI ZALETY:

  • trwałe, wolnossące silniki benzynowe:
  • przestronna kabina pasażerska:
  • dobre zabezpieczenie antykorozyjne.

Mitsubishi Colt VI WADY:

  • drogie części zamienne;
  • mały bagażnik.

Mitsubishi Colt wersje

Wersja Silnik/l.cyl/l.zaw. Moc maks. [kW/KM] Napęd Prędkość maks.[km/h] 0-100km/h [s]
1.01.2019 benzynowy/3/12 55/75 Przedni 165 13,4
1.03.2019 benzynowy/4/16 70/95 Przedni 180 11,1
1.05.2019 benzynowy/4/16 80/109 Przedni 190 10
1.5T benzynowy turbo/4/16 110/150 Przedni 210 8
1.5 DI-D turbodiesel/3/12 50/68 Przedni 178 14,4

Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście

Mitsubishi Colt nigdy nie znalazło się w czołówce statystyk sprzedaży samochodów segmentu B. Mimo tego, po latach, stanowi ciekawą propozycję miejskiego auta używanego. W Motofaktach przyglądamy się VI generacji tego japońskiego malucha. 

Fot. archiwum

Mitsubishi Colt nigdy nie znalazło się w czołówce statystyk sprzedaży samochodów segmentu B. Mimo tego, po latach, stanowi ciekawą propozycję miejskiego auta używanego. W Motofaktach przyglądamy się VI generacji tego japońskiego malucha.

Fot. archiwum

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • ry (gość)

    wolał bym niemiecki, no ale ok.

  • Najlepszy w tych pieniądzach (gość)

    Mam już drugiego Colta 1,3, teraz po liifcie. To chyba najlepszy wybór w tych pieniądzach. Silnik 1,3 na łańcuchu dynamiczny i niewiele spalający. Do miasta idealny. W poprzednim z 2004 roku nie miałem grama rdzy.

  • Baader (gość)

    Mam 1,5 benzyna 109 KM juz 4 rok...autko doskonałe , bardzo dynamiczne i bez awaryjne . Stwierdzam po kilku letnim użytkowaniu że to był dobry wybór .

  • Miszek (gość)

    Miałem kiedyś, rdza niestety duża wada. Zmieniłem na yaris verso, tam już z zabezpieczeniem przeciwko korozji było lepiej i silniki żwawsze

  • Grzegorz (gość)

    Te auta są ocynkowane. Jeżeli nie było po stłuczce to nie ma prawa być nigdzie rdzy. Mam już 3 go colta. Teraz w wersji 200konnej ralliart 1.5 t ze Szwajcarii. Najlepsze auto jakie można kupić z mega przyspieszeniem

  • pablo (gość)

    Jak miałem tego colta to tylko cewke zapłonową delph kupiłem poza tym klocki, płyny, filtry itp. sie wymieniało. Niezła tania w utrzymaniu fura.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Mitsubishi Colt dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Mitsubishi Colt opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Mitsubishi Colt Cena

Części dla marki Mitsubishi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

598 zł