Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37039 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 163KM. Wrażenia z jazdy nowym SUV-em

Data publikacji: Autor: Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)

Mitsubishi Eclipse Cross 

Po 10 latach do oferty Mitsubishi wrócił model Eclipse. Jednak ze znanego i kultowego coupe pozostała tylko nazwa. Dzisiaj Eclipse zyskał przydomek Cross i stał się przedstawicielem cieszącego się niesłabnącą popularnością segmentu SUV’ów.

Fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl) Po 10 latach do oferty Mitsubishi wrócił model Eclipse. Jednak ze znanego i kultowego coupe pozostała tylko nazwa. Dzisiaj Eclipse zyskał przydomek Cross i stał się przedstawicielem cieszącego się niesłabnącą popularnością segmentu SUV’ów.

Wygląd zewnętrzny

Nadwozie Eclipse pod kątem wymiarów plasuje się pomiędzy ASX’em i Outlanderem. Nowy model jest 11 cm dłuższy od ASX’a i 29 cm krótszy od Outlandera. Front Crossa przypomina ten z Outlandera: charakterystyczne smukłe reflektory i masywne chromowane listwy. W profilu zwraca uwagę wąska, wznosząca się linia okien oraz wyraźne przetłoczenia biegnące wzdłuż całego nadwozia. Najbardziej oryginalny jest tył auta, gdzie wysoko osadzone światła połączono poziomą listwą / spoilerem dzielącym tylną szybę na dwie części. Nieszablonowe rozwiązanie, które może się podobać lub nie, ale na pewno wyróżnia Eclipse na tle konkurencji w segmencie.

Wnętrze pojazdu

Mitsubishi Eclipse Cross 

Po 10 latach do oferty Mitsubishi wrócił model Eclipse. Jednak ze znanego i kultowego coupe pozostała tylko nazwa. Dzisiaj Eclipse zyskał przydomek Cross i stał się przedstawicielem cieszącego się niesłabnącą popularnością segmentu SUV’ów.

Fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)Przestrzeń pasażerska Eclipse to zdecydowanie najlepszy, pod kątem jakości wykonania, spasowania i użytych materiałów, projekt Mitsubishi ostatnich lat. Połączenie czarnych plastików o zróżnicowanej fakturze, srebrnych dodatków i fortepianowego lakieru sprawia pozytywne wrażenie. Trójramienna, wielofunkcyjna kierownica dobrze leży w dłoniach, analogowe zegary prędkościomierza i obrotomierza są czytelne, a obsługa większości pokładowych systemów jest intuicyjna. Przyzwyczajenia wymaga jedynie obsługa ekranu umieszczonego na szczycie konsoli centralnej, którego zawartość ustalamy za pomocą dotyku, przycisków na kierownicy lub touch pada umieszczonego w bezpośrednim sąsiedztwie dźwigni automatycznej skrzyni biegów. Do nowoczesnego SUV’a nie pasują archaiczne przyciski ogrzewania foteli przednich oraz brak możliwości, nawet za dopłatą wyposażenia naszego Mitsubishi w system nawigacji.

Zobacz także: Prawo jazdy. Kategoria B i ciągnięcie przyczepy

Poza tym Eclipse oferuje dobrze wyciszoną, przestronną kabinę z wygodnymi fotelami przednimi oraz regulowaną wzdłużnie tylną kanapą z regulacją kąta pochylenia oparcia. Dzięki możliwości przesuwania tylnej kanapy w zakresie 20 cm możemy regulować ilość miejsca na nogi dla pasażerów w drugim rzędzie, a co za tym idzie również definiować pojemność bagażnika, która w zależności od położenia kanapy wynosi od 341 do 448 litrów.

Silnik i właściwości jezdne

Mitsubishi Eclipse Cross 

Po 10 latach do oferty Mitsubishi wrócił model Eclipse. Jednak ze znanego i kultowego coupe pozostała tylko nazwa. Dzisiaj Eclipse zyskał przydomek Cross i stał się przedstawicielem cieszącego się niesłabnącą popularnością segmentu SUV’ów.

Fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)W ofercie Mitsubishi Eclipse znajdziemy tylko jeden silnik – benzynowy o pojemności 1.5 l. Turbodoładowana jednostka generuje moc 163 KM i moment obrotowy 250 Nm. Wartości te pozwalają na rozpędzenie ważącego 1520 kg SUV’a do pierwszych 100 km/h w 9.8 sekundy i osiągniecie prędkości maksymalnej 200 km/h. Silnik współpracuje z bezstopniową przekładnią CVT. Na szczęście konstruktorom Mitsubishi udało się uniknąć irytującego wycia charakterystycznego dla bezstopniowych automatów. Skrzynia jest cicha, pracuje bez zarzutów, posiada 8 predefiniowanych przełożeń i tworzy udany duet z benzynową jednostką. W cyklu mieszanym silnik zużywa ok. 10 litrów benzyny na 100 km. Precyzyjny układ kierowniczy oraz optymalnie zestrojone zawieszenie zapewniają stabilne, przewidywalne prowadzenie i nawet w szybko pokonywanych zakrętach nadwozie nie przechyla się nadmiernie. Podczas pokonywania bezdroży przydatny okaże się 183 mm prześwit i napęd Super-All Wheel Control (S-AWC), który rozdziela moment obrotowy na przednie i tylne koła w stosunku od 80/20% do 55/45%. Dodatkowo do wyboru są trzy tryby jazdy: Auto, Gravel i Snow.

Zobacz także: Volkswagen up! w naszym teście

Podsumowanie

Ceny Mitsubishi Eclipse zaczynają się od 93 990 zł. Do wyboru mamy tylko jeden benzynowy silnik, pięć wersji wyposażenia: Inform, Invite Plus, Intense, Intense Plus i Instyle, napęd na jedną lub obie osie, 6-stopniową skrzynię manualną i bezstopniową CVT. Mitsubishi nowym uterenowionym modelem chce konkurować o względy klientów z takimi modelami jak Volvo XC40, Mazda CX-5 czy VW Tiguan.

Mitsubishi Eclipse Cross 

Po 10 latach do oferty Mitsubishi wrócił model Eclipse. Jednak ze znanego i kultowego coupe pozostała tylko nazwa. Dzisiaj Eclipse zyskał przydomek Cross i stał się przedstawicielem cieszącego się niesłabnącą popularnością segmentu SUV’ów.

Fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)

Mitsubishi Eclipse Cross

Po 10 latach do oferty Mitsubishi wrócił model Eclipse. Jednak ze znanego i kultowego coupe pozostała tylko nazwa. Dzisiaj Eclipse zyskał przydomek Cross i stał się przedstawicielem cieszącego się niesłabnącą popularnością segmentu SUV’ów.

Fot. Dariusz Wołoszka / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Paździerznik (gość)

    PROFANACJA!!!!!!!!!!!!!

  • Maniac (gość)

    Precyzyjny układ kierowniczy? Czy to jest test czy reklama. Miałem okazję jeździć tym autkiem przez tydzień. Niestety układ kierowniczy to porażka - kierownica z kołami jest połączona chyba gumą od majtek.

  • o_O (gość)

    postawie jednak na SY Rextona, wydaje sie pewniejszym wyborem. Osiem punktow mocowan nadwozia wiec bezpieczniejsza konstrukcja. ZObaczymy jak sytuacja sie rozwinie, apostawie jednak na SY Rextona, wydaje sie pewniejszym wyborem. Osiem punktow mocowan nadwozia wiec bezpieczniejsza konstrukcja. ZObaczymy jak sytuacja sie rozwinie, ale poki co na ceowniku SsangYongle poki co na ceowniku SsangYong

  • Xylo (gość)

    "Mitsubishi nowym uterenowionym modelem chce konkurować o względy klientów z takimi modelami jak Volvo XC40, Mazda CX-5 czy VW Tiguan". CO???? To chyba jakiś ponury żart. Może faktycznie SsangYong może być alternatywą dla tego Mitsu (no dobra - CX-5 może też), ale wsadzanie tego, przyznajmy, dość dziwnie zaprojektowanego (styl, osiągi, właściwości jedne) samochodu do jednego worka z Tiguanem i, o zgrozo, z Volvo XC40 jest zwyczajnym nadużyciem - przecież Volvo to segment premium do licha!

  • Ne0 (gość)

    Pan "o_O" chyba ma racje. Poczytałem o tym rextonie, obejrzałem kilka testow na yt i powiem szczerze, że całkiem fajne autko. Co do temat Mitsu troche przesadziło z wygladem.

  • Nabywca (gość)

    kupiłem , aut 1 ,5 automat jest super , tylko nie mogę zrozumieć ekojazdy

  • Nabywca (gość)

    kupiłem , aut 1 ,5 automat jest super , tylko nie mogę zrozumieć ekojazdy

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Mitsubishi Eclipse dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Mitsubishi Eclipse opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Mitsubishi Eclipse Cena

Części dla marki Mitsubishi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

598 zł