Mitsubishi Eclipse Cross PHEV. Polska premiera. Ile kosztuje?

Mariusz Michalak
Mitsubishi Eclipse Cross PHEVW polskich salonach Mitsubishi Motors zadebiutował właśnie nowy model Eclipse Cross PHEV - SUV coupe z unikatowym napędem - elektrycznym i hybrydowym z możliwością szybkiego ładowania. Fot. Mitsubishi
Mitsubishi Eclipse Cross PHEVW polskich salonach Mitsubishi Motors zadebiutował właśnie nowy model Eclipse Cross PHEV - SUV coupe z unikatowym napędem - elektrycznym i hybrydowym z możliwością szybkiego ładowania. Fot. Mitsubishi
W polskich salonach Mitsubishi Motors zadebiutował właśnie nowy model Eclipse Cross PHEV - SUV coupe z unikatowym napędem - elektrycznym i hybrydowym z możliwością szybkiego ładowania.

Całkowicie przeprojektowany tył pojazdu, nowa stylistyka przodu oraz dynamiczny boczny profil to główne wyróżniki nowości. Kluczową cechą modelu Mitsubishi Eclipse Cross PHEV jest napęd - elektryczny i hybrydowy z możliwością szybkiego ładowania - w 25 minut - prądem stałym do 80% pojemności baterii z publicznych ładowarek.

Nowy model Mitsubishi Eclipse Cross PHEV napędzają 2 silniki elektryczne umieszczone przy przedniej i tylnej osi. Jednostka spalinowa służy głównie do ładowania baterii oraz wsparcia napędu elektrycznego. Łączna moc układu napędowego to 188 KM a napęd na 4 koła S-AWC jest dostępny także w trybie EV i – inaczej, niż u konkurencji - napęd 4x4 może działać bez włączonego silnika spalinowego. To rozwiązanie bezpośredniego napędu obu osi głównie przez silniki elektryczne, które oddają swój pełny moment obrotowy na koła bez zwłoki gwarantują szybki start. Auto oferuje 3 tryby jazdy wybierane automatycznie, aby dopasować swoje zachowanie do warunków na drodze.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEVW polskich salonach Mitsubishi Motors zadebiutował właśnie nowy model Eclipse Cross PHEV - SUV coupe z unikatowym napędem
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

W polskich salonach Mitsubishi Motors zadebiutował właśnie nowy model Eclipse Cross PHEV - SUV coupe z unikatowym napędem - elektrycznym i hybrydowym z możliwością szybkiego ładowania.

Fot. Mitsubishi

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV - tak samo, jak samochody elektryczne - nie ma skrzyni biegów, lecz jednobiegową przekładnię, która zapewnia płynne przyspieszanie bez szarpnięć będących efektem zmiany przełożeń.

Bateria pozwala na pokonanie do 55 km w zeroemisyjnym trybie elektrycznym EV. Pełen zasięg auta to około 600 km a koszt przejechania standardowych 100 km może zaś być nawet 3 krotnie niższy w porównaniu z wersją spalinową. Pokładowe gniazdo 230V o mocy 1500W pozwala na zasilanie urządzeń zewnętrznych, co przemienia Mitsubishi Eclipse Cross PHEV w magazyn energii.

Nowe Mitsubishi Eclipse Cross PHEV jest oferowane w 3 wersjach wyposażenia i 8 kolorach nadwozia, w tym nowym, wielowarstwowym białym – White Diamond. W podstawowej wersji Invite Plus znajdziemy między innymi stację multimedialną SDA z ekranem dotykowym o przekątnej 8-cali i interfejsem Android Auto i Apple CarPlay, automatyczną, dwustrefową klimatyzację, 18" aluminiowe koła z oponami 225/55 R18, światła do jazdy dziennej w technologii LED, automatyczne światła drogowe (AHB), przyciemniane tylne szyby, relingi dachowe w kolorze czarnym, kamerę cofania, system ograniczający skutki kolizji czołowych (FCM), system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW), łopatki przy kierownicy do sterowania systemem hamowania odzyskowego, podgrzewane przednie fotele, czy system dostępu bezkluczykowego.

Wersja Intense Plus oferuje przednie reflektory w technologii Bi-LED, adaptacyjny tempomat, systemy kamer 360 stopni (w tym kamerę cofania), monitorowania ruchu poprzecznego podczas jazdy do tyłu (RCTA), monitorowania martwego pola (BSW) i rozpoznawania znaków drogowych (TSR), wyświetlacz przezierny HUD (Head-up Display), gniazdo 230V (o mocy 1500 W) w przestrzeni bagażowej, podgrzewaną kierownicę, tapicerkę foteli z syntetycznej skóry, elektrycznie regulowany fotel kierowcy (w 4 płaszczyznach), podsufitka w czarnym kolorze oraz aplikację Mitsubishi Remote Control.

W najlepiej wyposażonej wersji Instyle Plus znajdziemy elektrycznie sterowane okno dachowe, skórzaną tapicerkę w foteli w kolorze czarnym lub jasnoszarym, elektrycznie regulowane fotele kierowcy i pasażera (w 4 płaszczyznach), podgrzewane fotele przednie i tylną kanapę, podgrzewaną szybę czołową, system nawigacji dla stacji multimedialnej SDA i wysokiej jakości system nagłośnienia Mitsubishi Power Sound System.

Pierwsi nabywcy nowego Mitsubishi Eclipse Cross PHEV mogą liczyć na premierową ofertę, dzięki której zyskają aż 25 000 zł. Dzięki zniżce na poziomie 15 000 zł, rabatowi 5000 zł za pozostawienie swego obecnego pojazdu w rozliczeniu i dodatkowym 5000 zł dla lojalnych klientów marki, nowe Mitsubishi Eclipse Cross PHEV jest dostępne w cenach 160 990 zł, 180 990 zł i 189 990 zł.

Zobacz także: Tak prezentuje się nowy Ford Transit w wersji L5

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty