Mitsubishi Galant

Wawrzyniec Rozenberg
Decydując się na zakup używanego Mitsubishi Galanta, warto zastanowić się nad wiekiem auta. W przypadku siedmioletniego możemy być pewni głównych podzespołów, jeśli tylko był porządnie eksploatowany...

Decydując się na zakup używanego Mitsubishi Galanta, warto zastanowić się nad wiekiem auta. W przypadku siedmioletniego możemy być pewni głównych podzespołów, jeśli tylko był porządnie eksploatowany. Praktycznie wszystkie modele tej marki i to bez względu na wiek plasują się pod względem trwałości w ścisłej czołówce.

 

 
 

Piętą achillesową dziesięcioletnich Galantów jest jednak układ kierowniczy. Poniżej średniej lokuje się także zawieszenie. Wady te uwidaczniają się po latach korzystania z dziurawych dróg. Nie mają właściciele większych kłopotów z silnikiem, przeniesieniem napędu, hamulcami oraz instalacją elektryczną i układem wydechowym.

 

Konstruktorom nadwozia Galanta udało się pogodzić elegancję z sylwetką o sportowym charakterze. Sprawia on wrażenie dynamicznego auta. Wnętrze jest bardzo przestronne i komfortowe, bez kłopotu mieści pięć osób i zapewnia wygodę na przednich fotelach i tylnej kanapie. Do tego jest estetyczne i funkcjonalne, od deski rozdzielczej począwszy na bagażniku skończywszy. Wyposażenie, nawet w podstawowej wersji, jest bogate.

Galanty produkuje się do dziś, oczywiście co kilka lat są unowocześniane. Model z 1993 r. ma jednak wiele wspólnego ze współczesnym, na wskroś nowoczesnym.

 

- Mój Mitsubishi Galant trafił do Polski z Niemiec, gdy miał już 7 lat i nieco ponad 100 tys. km na liczniku - powiedział Adam Rogowski z Gdańska. - Od gwarancji miał regularnie wykonywane przeglądy, stąd jego dobry stan techniczny. Jestem przekonany, że nie będę musiał obniżać ceny wywoławczej, która wynosi 12,7 tys. zł. W ciągu trzech lat przejechałem 40 tys. km, nie wykonując żadnych poważnych napraw. Nie oszczędzałem za to na przeglądach.

Na giełdzie samochodowej w Pruszczu pojazdy Mitsubishi nie są zbyt popularne, jest ich zazwyczaj tylko kilka. Są cenione za trwałość, ale w powszechnej opinii naprawy i części są drogie, a zamienniki trudniej dostępne w porównaniu z popularnymi markami europejskimi.

 

Zdaniem specjalisty
Tomasz Kuźmicki, kierownik serwisu Margo w Gdańsku
- Galant jest udanym modelem koncernu Mitsubishi. Linię nadwozia ma uniwersalną, silnik jest praktycznie nie do zużycia. W ciągu 10 lat główną naprawę wykonywaliśmy tylko w jednym egzemplarzu. Podobnie trwałe są skrzynie biegów, a pompy wtryskowe rzadko wymagają interwencji mechaników. Należy pamiętać o utrzymywaniu odpowiedniego poziomu oleju w silniku i skrzyni biegów - poziom poniżej kreski powoduje przedwczesne zużycie mechanizmów. Trzeba w porę wymieniać filtry powietrza i paliwa. Przestrzegam też przed tankowaniem paliwa wątpliwej jakości. W starszych Galantach nie należy lekceważyć nietypowych odgłosów pracy zawieszenia, bo drobne uszkodzenie niewielkiego elementu może spowodować po pewnym czasie reakcję łańcuchową i w przyspieszonym tempie zużyją się kolejne części. Mitsubishi jako jedna z pierwszych firm stosowała ocynkowane blachy karoserii. Pomimo bogatego wyposażenia naprawy Galantów nie są zbyt skomplikowane. Potencjalni nabywcy używanych Mitsubishi mogą skorzystać z przeglądu, który kosztuje 120 zł.

 

Dane techniczne

ModelMitsubishi Galant 1.8 D 93 r.
Wymiary (mm)4560x1695x1385
Rozstaw osi (mm)2600
Rozstaw kół (mm)1445 przód, 1405 tył
Masa własna (kg)1200
Dopuszczalna masa (kg)1710
Objętość bagażnika (dm sześc.)450
Silnikrzędowy umieszczony poprzecznie - 4 cylindry
Pojemność (cm sześc.)1795
Moc (KM)86
Stopień sprężenia21,5
Zawieszenie przedniepodwójny wahacz poprzeczny,amortyzator i stabilizator
Zawieszenie tylneoś wielowahaczowa, amortyzator i stabilizator
Układ kierowniczywspomaganie w seryjnym wyposażeniu
HamulceABS w seryjnym wyposażeniu
Rozpędzanie 0-100 km/godz. (s)19
Prędkość maksymalna (km/godz.)155
Średnie zużycie paliwa (l)6,2

Zalety i wady

  • Dobre warunki jezdne
  • Wysoka jakość wykonania
  • Trwałość auta
  • Wygodne wnętrze
    - Trudna sprzedaż starszych modeli
    - Przestarzały silnik diesla 1.8
    - Wysokie ceny fabrycznych części
    - Duży spadek wartości z każdym rokiem

Konkurencja na giełdzie
czyli samochody wycenione na ok. 12 tys. zł

Audi 100 2.089 r.
Citroen XM 2.191 r.
Daewoo Nexia 1.596 r.
Fiat Uno 1.497 r.
Ford Escort 1.8 D92 r.
Mazda 626 2.091 r.
Mercedes 190 2.0 D86 r.
Opel Astra 1.7 D92 r.
Peugeot 306 1.493 r.
Seat Toledo 1.898 r.
VW Passat 1.891
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty