Podczas zderzenia systemy bezpieczeństwa Mitsubishi i-MIEV oraz system operacyjny “MiEV OS” wykryły kolizję, wyłączając elementy wysokonapięciowe. Nie doszło także do uszkodzenia 88 baterii litowo-jonowych.
W wyniku testów ADAC okazało się też, że bardzo krótka, ale sztywna strefa kontrolowanego zgniotu i-MIEV pochłania energię zderzenia przy prędkości 64 km/h i pokryciu czołowym 40%.
Deska rozdzielcza nieznacznie przemieściła się do wnętrza kabiny a przestrzeń na nogi została lekko zdeformowana. Jednakże przestrzeń przeżycia dla pasażerów pozostała nienaruszona.
Prawidłowo zadziałały czołowe poduszki bezpieczeństwa i napinacze pasów. Dopracowania wymaga konstrukcja kabiny w obszarze dolnych kończyn.
W kolejnej części testu, przeprowadzonej zgodnie z normami amerykańskimi na tył samochodu pod kątem najechała rozpędzona do prędkości 80 km/h stalowa konstrukcja o wadze 1400 kilogramów. Także podczas tej próby Mitsubishi i-MIEV zachował stabilność.
Samochody elektryczne muszą spełniać wymogi bezpieczeństwa a żadne kompromisy w tej kwestii nie wchodzą w grę. ADAC domaga się zatem, aby pojazdy elektryczne o lekkiej konstrukcji, które pojawią się w przyszłości na rynku były wyposażane w stabilną klatkę bezpieczeństwa.
Testy ADAC potwierdziły, że zaawansowane systemy zabezpieczeń Mitsubishi i–MIEV chronią przed porażeniem prądem nie tylko kierowcę i pasażerów pojazdu, ale także ekipę ratowniczą.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?