Mitsubishi L200 5. serii jest całkowicie nową konstrukcją. L200 piątej generacji cechuje muskularna stylistyka nadwozia zbudowanego na nowej ramie konstrukcyjnej. Pojazd może pochwalić się najmniejszym promieniem skrętu w tym segmencie pojazdów, wynoszącym 5,9 m i konkurencyjną długością przestrzeni ładunkowej, która stanowi aż 29,2% długości samochodu. Indywidualnie zaprojektowana dla każdej wersji nadwoziowej skrzynia ładunkowa jest zgrabnie wtopiona w bryłę pojazdu, a dzięki wyżej poprowadzonym górnym krawędziom skrzyni, uniknięto utraty objętości ładunkowej. Dynamiczny wygląd samochodu wzmocniono dodatkowo trójwymiarową głębią tylnej ściany skrzyni ładunkowej i “zawinięciem” na bokach skrzyni tylnych lamp zespolonych.
Nowe L200 oferuje opracowany przez MMC stały napęd wszystkich kół "Super Select 4WD II" z reduktorem, który jest teraz załączany za pomocą obrotowego elektronicznego przełącznika na konsoli środkowej. Dodatkowo uzyskano podział momentu napędowego w proporcji 40:60, co poprawiło własności jezdne samochodu.
Oryginalnie opracowany dla modelu Pajero, system Super Select (obecnie “Super Select 4WD-II”) firmy Mitsubishi Motors pozwala kierowcy na wybór najwłaściwszego trybu pracy w zależności od warunków terenowych i innych czynników zaobserwowanych przez kierowcę. Możliwe jest przełączanie pomiędzy trybami jazdy 2WD i 4WD bez zatrzymywania samochodu (przy prędkości poniżej 100 km/h), bez względu na aktualny rodzaj nawierzchni. Dużym atutem systemu Super Select jest ustawienie “4H” stałego napędu 4WD, czyli możliwość korzystania z niego przy dowolnej prędkości jazdy i na dowolnym rodzaju nawierzchni.
Nowe Mitsubishi L200 napędzają Diesla o pojemności 2,4 litra i mocy 154 KM oraz 181 KM z systemem zmiennych faz rozrządu. To najnowsze z nowoczesnej rodziny silników “4N15”. Silniki wykonane w całości z aluminium, wyposażono w dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC), 4 cylindry, 16 zaworów i bezpośredni wtrysk paliwa common rail. Zapewniając dobrą dynamikę i potężny moment obrotowy (380 Nm przy 1500-2500 obr. i 430 Nm przy 2500 obr.), nowe silniki Mitsubishi L200 są bardzo oszczędne - spalają od 5,7 do 8,4 l. na 100 km, emitując jedynie 150 - 220 g/km CO2.
Celem jak najlepszego wykorzystania możliwości silników MIVEC Diesel, w MMC opracowano dwie nowe, wysokowytrzymałe przekładnie (heavy-duty) przeznaczone do 5. serii modelu L200. Pierwszą z nich jest całkowicie nowa 6-biegowa przekładnia manualna. Przewidziana została także 5-biegowa przekładnia automatyczna z sekwencyjnym trybem pracy ”Sport”.
Kabina nowego Mitsubishi L200 jest większa niż poprzednio, z przodu więcej jest miejsca nad głowami, większa jest też szerokość samochodu na wysokości ramion, a z tyłu wzrosła ilość miejsca na nogi. W L200 w wersji Double Cab pasażerowie podróżujący z tyłu otrzymają dodatkowo bardziej odchylone do tyłu oparcia siedzeń.
W podstawowej wersji Invite Club Cab znajdziemy napęd na 4 koła, blokadę tylnego mechanizmu różnicowego, klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, wielofunkcyjny wyświetlacz, radioodtwarzacz CD/MP3 2DIN, gniazdo USB, zdalnie sterowany zamek centralny oraz 7 systemów bezpieczeństwa – ABS z EBD, system stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, układ stabilizacji toru jazdy przyczepy, wspomaganie hamowania, system priorytetu hamulca, układ ostrzegania o nagłym hamowaniu a także przednie poduszki bezpieczeństwa i wzmocnienia w przednich drzwiach. Specyfikacja 5-osobowej wersji Invite Double Cab oferuje ponadto tempomat ze sterowaniem w kierownicy, 7 poduszek bezpieczeństwa w tym kolanową i system mocowania fotelików dziecięcych ISO-FIX na tylnej kanapie.
Ceny nowego Mitsubishi L200 2016 zaczynają się od 109 990 zł.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?