Wszystko
o samochodach

Samochody / Testy

Mitsubishi Lancer 1.6 sedan

Data publikacji: Autor: Zdzisław Podbielski

Fot. Z. Podbielski: Mitsubishi Lancer ma „spokojną” linię nadwozia. Wnętrze jest przestronne, również na tylnej kanapie. Na europejskim rynku Mitsubishi Lancer zadebiutował trzydzieści lat temu. Obecnie doczekał się dziewiątego wydania.

Na europejskim rynku Mitsubishi Lancer zadebiutował trzydzieści lat temu. Był to samochód nowoczesny, oferowany w wersji 2-i 4-drzwiowej. Później Lancer był trzybryłową wersją Colta. Obecnie Lancer doczekał się dziewiątego wydania i z Coltem nie ma już nic wspólnego.

 Fot. Z. Podbielski: Mitsubishi Lancer ma „spokojn±” liniê nadwozia. Wnêtrze jest przestronne, równie¿ na tylnej kanapie.

Obecny Mitsubishi Lancer ma wspólne cechy konstrukcyjne ze słynnym, sportowym Lancerem Evolution, którego ósma generacja niemal równocześnie z nim debiutowała w maju 2004 r. W Polsce Lancer jest oferowany z silnikiem 1,6 l lub 2,0 l. Do prezentacji wybraliśmy wersję silnikową o mniejszej pojemności skokowej.

 

Klasyczna jakość

 

Lancer nie zachwyca urodą nadwozia, jest to klasyczne, trzybryłowe nadwozie pozbawione wymyślnych kształtów. Wystrój wnętrza jest spokojny, a deska rozdzielcza nawet wygląda surowo. Zwraca uwagę  koło kierownicze o dużej średnicy. Estetyczne wrażenia są subiektywne, nie powinno być natomiast rozbieżności, co do oceny wykonania pojazdu i jakości użytych materiałów.

Fot. Z. Podbielski: Baga¿nik ma objêto¶æ 430 l. Zwracaj± uwagê ozdobne klosze lamp tylnych; spoiler dodawany jest na ¿yczenie. Produkowany wyłącznie w Japonii Lancer zmontowany jest bardzo solidnie.

Wnętrze nadwozia jest na tyle obszerne, że pasażerowie siedzący z tyłu mają wystarczającą ilość miejsca. Bagażnik o pojemności 430 l – jak na samochód ze średniego segmentu – ma umiarkowaną objętość i jeszcze zawiasy wchodzą do bagażnika.

 

Silnik

 

Jednostka napędowa ma 4 cylindry, głowicę wykonaną z lekkich stopów, a w niej jeden wałek rozrządu odbierający napęd za pomocą paska zębatego i sterujący 16-zaworami. Z pojemności 1,6 l uzyskano 98 KM mocy. Silnik Lancera jest tzw. długoskokowy – ma większy skok tłoka niż średnicę cylindra. Silnik Lancera dysponuje dużym momentem obrotowym, lecz aby go Fot. Z. Podbielski: Miejsce kierowcy jest bardzo ergonomiczne, a deska rozdzielcza stanowi wzór prostego rozwi±zania. wykorzystać, trzeba znacząco przycisnąć pedał przyspiesznika. Wtedy zwiększa się hałas jednostki napędowej.

 

Wrażenia z jazdy

 

Kierowca może obrać wygodną pozycję, w czym pomaga regulacja wysokości fotela i pochylenia kolumny kierownicy. Precyzyjnie działają przełączniki oraz dźwignia zmiany biegów o krótkich skokach. Dobrano też wspomaganie kierownicy, a mała średnica skrętu czyni pojazd zwrotnym. Bardzo dobra widoczność w dużych lusterkach zewnętrznych ułatwia manewrowanie pojazdem. Podczas jazdy silnik wykazuje umiarkowaną głośność, wzmożoną przy rozpędzaniu pojazdu. Pojazd jest stabilny w ruchu i mało wrażliwy na podmuchy bocznego wiatru. Na łukach dróg nadwozie przechyla się niewiele.

 

Podsumowanie

 

Mitsubishi oferuje samochód wykonany dokładnie, jednocześnie wygodny i pewny w prowadzeniu. Dobrze dobrane zawieszenie kół i spora przestronność wnętrza to zalety pojazdu. Dla zwolenników samochodów japońskich Lacer jest interesującą propozycją.

  

Wybrane dane techniczne – Mitsubishi Lancer 1.6 sedan

 

Rodzaj silnika

Benzynowy

Liczba cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3 )

1584

Moc maksymalna (KM-obr/min)

98-5000

Maks. moment obr. (Nm-obr/min)

150-4000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

11,8

Prędkość maksymalna (km/h)

183

Zużycie paliwa: miasto/poza miastem/

cykl mieszany (l/100 km)

9,0/5,6/6,8

Pojemność zbiornika paliwa (l)

50

Długość/szerokość/wysokość pojazdu (cm)

448/170/145

Rozstaw osi (cm)

260

Pojemność bagażnika (l)

430

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

3 lub 100 tys. km/6

Cena wersji Invite (zł)

61 990

 

Nasza ocena (przyznana liczba gwiazdek od 1 do 5)

 

Przestronność wnętrza

****

Pasażerowie siedzący z tyłu mają wystarczająco miejsca, bagażnik jest większy u konkurentów

Silnik

****

Niezawodny, pracuje cicho na biegu luzem i głośny podczas rozpędzania, osiąga wysoki moment obrotowy

Poziom hałasu

****

Wzmożony tylko podczas intensywnego rozpędzania, nie odbiega od konkurencyjnych pojazdów

Hamulce

****

Tarczowe przy 4 kołach, skutecznie działające, seryjnie montowany układ przeciwblokujący ABS

Dynamika

****

Na dobrym poziomie, łatwa do wykorzystania dobrze zestopniowanymi przełożeniami

Zużycie paliwa

****

W tzw. cyklu mieszanym nie przekracza 7 l/100 km i 9 dm3 /100 km w ruchu miejskim – to przyzwoite wyniki, korzystniejsze niż np. w Renault Megane II 1.6

Nowoczesność konstrukcji

****

Poprawna i pewna konstrukcja to atuty tego pojazdu

Wyposażenie

*****

Bardzo dobre, z możliwością dokupienia np. bocznych i kurtynowych poduszek bezpieczeństwa

 

Wybrane wyposażenie seryjne pojazdu:

 

- dwie przednie poduszki bezpieczeństwa,

- układ przeciwblokujący ABS+EBD,

- klimatyzacja ręczna i filtr przeciwpyłkowy,

- elektrycznie sterowane szyby w 4 drzwiach,

- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne,

- centralny zamek,

- regulacja wysokości fotela kierowcy,

- wspomaganie kierownicy.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości