Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Mitsubishi Lancer Evo w specyfikacji rajdowej znów w sprzedaży

Data publikacji: Autor: Karol Biela

Mitsubishi Lancer Evo w specyfikacji rajdowej znów w sprzedaży Coraz więcej kierowców pyta o rajdowe Mitsubishi Lancerem Evolution RS. Dlatego ten model pojawił się ponownie w polskiej ofercie. Na jego bazie kierowcy rajdowi mogą przygotować zarówno samochód w specyfikacji N4, jak i R4.

Zgodnie z nowymi przepisami FIA (Międzynarodowej Federacji Samochodowej) Mitsubishi Lancer Evolution RS uzyskał homologację dla klasy R4, będącej ostrą konkurencją dla pojazdów w klasie S2000.  Taki samochód testuje obecnie znany kierowca rajdowy Michał Kościuszko.

Mitsubishi Lancer Evolution RS w opcji F24 kosztuje 175 000 zł, co daje dobrą bazę do budowy rajdówki R4, która będzie dwukrotnie tańsza od samochodu rajdowego klasy S2000.

Mitsubishi Lancer Evolution RS służy jako podstawa do budowy auta rajdowego (N4, R4). Aby zredukować wagę usunięto w nim wiele elementów wyposażenia. Auto jest dostępne z napędem na cztery koła, aktywnym centralnym mechanizmem różnicowym i tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 295 KM i 5-biegową manualną skrzynią biegów.

W porównaniu do obecnej grupy N4, przepisy regulujące nową klasę R4 są bardziej liberalne. Cyfra przy literze R, oznacza nie tylko podział według pojemności silnika, ale także stopień modyfikacji. I tak auta R1 będą najbliższe seryjnym, zaś R4 – zmodyfikowane w największym stopniu.

Przyszli nabywcy będą mogli kupić specjalny zestaw służący przebudowie samochodu z grupy N4 na R4. Owe auta zyskają pakiet modyfikacji nadwozia redukujący ich masę o kilkadziesiąt zbędnych kilogramów, 34-milimetrową zwężkę na turbinie oraz zmodyfikowane zawieszenie.

Tak skonfigurowany samochód może być bardzo groźnym rywalem dla aut S2000, szczególnie na polskich OS-ach, znanych ze swej nietypowej specyfiki. Rajdówka Mitsubishi Lancer Evolution w specyfikacji R4 będzie mocno zbliżona technologicznie do samochodów WRC z początku XXI wieku.

Mitsubishi Lancer Evolution RS jest dostępny w dwóch opcjach: F24 w cenie 175 000 zł oraz F25, wzbogaconej o 18-calowe aluminiowe obręcze kół ENKEI, 18-calowe wentylowane hamulce tarczowe i 4-tłoczkowe zaciski BREMBO (z przodu), 17-calowe hamulce tarczowo-bębnowe i 2-tłoczkowe zaciski BREMBO (z tyłu), która kosztuje 183 000 zł.

Mitsubishi Lancer Evolution w wersji RS nie jest objęty standardową gwarancją Mitsubishi Motors. Ten model jest dostępny na zamówienie a czas oczekiwania na wydanie pojazdu od momentu złożenia zamówienia to około 4 miesiące.

Mitsubishi Lancer Evo w specyfikacji rajdowej znów w sprzedaży
  • Poprzednie zdjęcie
  • 1 / 1
  • Następne zdjęcie

Mitsubishi Lancer Evo w specyfikacji rajdowej znów w sprzedaży

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości