Firma Mitsubishi Motors Corporation ogłosiła wyniki finansowe za rok fiskalny 2010, który skończył się 31 marca 2011 roku. Sprzedaż netto wyniosła 1 bilion 828.5 miliardów jenów i wzrosła o 26 % w porównaniu do roku fiskalnego 2009. Zysk operacyjny osiągnął poziom 40.3 miliardów jenów (+ 189 %) a zysk netto obliczono na 15.6 miliarda jenów (+ 228 %).
W roku fiskalnym 2010 w 34 krajach europejskich (z wyłączeniem Rosji i Ukrainy) sprzedano 154 012 samochodów, co daje 29 %. wzrost w stosunku do roku fiskalnego 2009. Najpopularniejszy okazał się nowy, wprowadzony późną wiosną i latem model ASX, który trafił do 35 595 odbiorców. Na drugim miejscu znalazł się Colt z wynikiem 29 476 aut, a kolejne pozycje zajęły modele Lancer - 26,444 sprzedanych samochodów i 0.4 % wzrostu sprzedaży, L200 - 24 200 pojazdów - o 36 %. więcej niż w poprzednim roku, Outlander: 23 894 aut i 9 %. wzrost oraz Pajero/Montero/Shogun: 9 646 samochodów - o 28 % więcej. 1 275 europejskich klientów zdecydowało się na zakup Mitsubishi i-MiEV, który zadebiutował w Europie zimą 2011 roku.
**CZYTAJ TAKŻE
Nissan notuje wzrost sprzedażyŚwietne wyniki sprzedaży Ducati Diavel**
W minionym roku fiskalnym dziesięć największych europejskich rynków zanotowało zwiększoną sprzedaż. Największym europejskim odbiorcą były Niemcy, gdzie sprzedano 28 589 samochodów - o 20 % więcej niż przed rokiem. Na drugim miejscu uplasowała się Wielka Brytania z 19 891 sprzedanymi pojazdami i 9 % wzrostem sprzedaży. Trzecią pozycję w tabeli zajęła Hiszpania, w której klienci kupili 10 411 aut spod znaku Trzech Diamentów (wzrost o 40 %.) a czwarte miejsce z wynikiem sprzedaży na poziomie 10 108 samochodów zajmuje Polska, uzyskując 16 % zwiększenie rezultatu sprzedaży w relacji do roku fiskalnego 2010.
Kolejne pozycje w rankingu zajmują: Izrael: 8 985 aut (+ 64 %.), Włochy: 8 525 samochodów (+ 65 %.), Norwegia: 7,049 aut (+ 85 %), Turcja: 6812 samochodów (+89 %), Holandia: 6 732 aut (+ 37 %), Francja: 6 444 pojazdów (+ 65 %).
Światowa sprzedaż detaliczna pojazdów w roku fiskalnym 2010 wyniosła 1 105 000 sztuk, co stanowi wzrost o 145 000 sztuk (15 %) w porównaniu z rokiem fiskalnym 2009. Sprzedaż w regionach przedstawia się jak poniżej.
W Japonii Mitsubishi Motors sprzedało 164 000 pojazdów, czyli o 4 %. mniej (7 000 sztuk) niż w zeszłym roku. Spowodowane to było spadkiem popytu po zakończeniu we wrześniu 2010 roku okresu dotacji do pojazdów ekologicznych oraz negatywnymi skutkami trzęsienia ziemi w Japonii.
W Ameryce Północnej koncern sprzedał 94 000 pojazdów - o 7 %. więcej (6 000 sztuk) niż w zeszłym roku. Osłabiona sprzedaż w Kanadzie i Meksyku została zrekompensowana przez dobre wyniki sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, gdzie wzrósł popyt głównie ze względu na wprowadzenie do
oferty w październiku modelu Outlander Sport (RVR w Japonii).
W Europie Mitsubishi Motors sprzedało 218 000 pojazdów, co stanowi 29-procentowy wzrost (49 000 sztuk), do którego przyczyniły się doskonałe wyniki sprzedaży modelu ASX (RVR w Japonii), który zadebiutował w czerwcu 2010, oraz wyższe wyniki sprzedaży w Rosji, gdzie rozpoczęto lokalną produkcję modelu Outlander.
W Azji i innych regionach Mitsubishi Motors sprzedało 629 000 samochodów, czyli o 18 % (97,000) więcej, niż w roku ubiegłym. Wzrost wolumenu to w głównej mierze zasługa wyższego popytu w Chinach oraz dużo lepszych wyników sprzedaży w państwach ASEAN (Stowarzyszenie Narodów Azji Południowo-Wschodniej), takich jak Tajlandia, Malezja i Filipiny, a także w Brazylii - największym rynku zbytu w Ameryce Łacińskiej.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?