Mitsubishi notuje wzrost sprzedaży
Data publikacji: Autor: (red) źródło: Mototarget


CZYTAJ TAKŻE
Nissan notuje wzrost sprzedaży
Świetne wyniki sprzedaży Ducati Diavel
W minionym roku fiskalnym dziesięć największych europejskich rynków zanotowało zwiększoną sprzedaż. Największym europejskim odbiorcą były Niemcy, gdzie sprzedano 28 589 samochodów – o 20 % więcej niż przed rokiem. Na drugim miejscu uplasowała się Wielka Brytania z 19 891 sprzedanymi pojazdami i 9 % wzrostem sprzedaży. Trzecią pozycję w tabeli zajęła Hiszpania, w której klienci kupili 10 411 aut spod znaku Trzech Diamentów (wzrost o 40 %.) a czwarte miejsce z wynikiem sprzedaży na poziomie 10 108 samochodów zajmuje Polska, uzyskując 16 % zwiększenie rezultatu sprzedaży w relacji do roku fiskalnego 2010.
Kolejne pozycje w rankingu zajmują: Izrael: 8 985 aut (+ 64 %.), Włochy: 8 525 samochodów (+ 65 %.), Norwegia: 7,049 aut (+ 85 %), Turcja: 6812 samochodów (+89 %), Holandia: 6 732 aut (+ 37 %), Francja: 6 444 pojazdów (+ 65 %).
Światowa sprzedaż detaliczna pojazdów w roku fiskalnym 2010 wyniosła 1 105 000 sztuk, co stanowi wzrost o 145 000 sztuk (15 %) w porównaniu z rokiem fiskalnym 2009. Sprzedaż w regionach przedstawia się jak poniżej.
W Japonii Mitsubishi Motors sprzedało 164 000 pojazdów, czyli o 4 %. mniej (7 000 sztuk) niż w zeszłym roku. Spowodowane to było spadkiem popytu po zakończeniu we wrześniu 2010 roku okresu dotacji do pojazdów ekologicznych oraz negatywnymi skutkami trzęsienia ziemi w Japonii.
W Ameryce Północnej koncern sprzedał 94 000 pojazdów – o 7 %. więcej (6 000 sztuk) niż w zeszłym roku. Osłabiona sprzedaż w Kanadzie i Meksyku została zrekompensowana przez dobre wyniki sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, gdzie wzrósł popyt głównie ze względu na wprowadzenie do

W Europie Mitsubishi Motors sprzedało 218 000 pojazdów, co stanowi 29-procentowy wzrost (49 000 sztuk), do którego przyczyniły się doskonałe wyniki sprzedaży modelu ASX (RVR w Japonii), który zadebiutował w czerwcu 2010, oraz wyższe wyniki sprzedaży w Rosji, gdzie rozpoczęto lokalną produkcję modelu Outlander.
W Azji i innych regionach Mitsubishi Motors sprzedało 629 000 samochodów, czyli o 18 % (97,000) więcej, niż w roku ubiegłym. Wzrost wolumenu to w głównej mierze zasługa wyższego popytu w Chinach oraz dużo lepszych wyników sprzedaży w państwach ASEAN (Stowarzyszenie Narodów Azji Południowo-Wschodniej), takich jak Tajlandia, Malezja i Filipiny, a także w Brazylii – największym rynku zbytu w Ameryce Łacińskiej.