Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Mitsubishi notuje wzrost sprzedaży

Data publikacji: Autor: (red) źródło: Mototarget

Fot. Mitsubishi Firma Mitsubishi Motors Corporation ogłosiła wyniki finansowe za rok fiskalny 2010, który skończył się 31 marca 2011 roku. Sprzedaż netto wyniosła 1 bilion 828.5 miliardów jenów i wzrosła o 26 proc. w porównaniu do roku fiskalnego 2009, zysk operacyjny osiągnął poziom 40.3 miliardów jenów (+ 189 proc.) a zysk netto obliczono na 15.6 miliarda jenów (+ 228 proc.).
Firma Mitsubishi Motors Corporation ogłosiła wyniki finansowe za rok fiskalny 2010, który skończył się 31 marca 2011 roku. Sprzedaż netto wyniosła 1 bilion 828.5 miliardów jenów i wzrosła o 26 % w porównaniu do roku fiskalnego 2009. Zysk operacyjny osiągnął poziom 40.3 miliardów jenów (+ 189 %) a zysk netto obliczono na 15.6 miliarda jenów (+ 228 %).

Fot. Mitsubishi W roku fiskalnym 2010 w 34 krajach europejskich (z wyłączeniem Rosji i Ukrainy) sprzedano 154 012 samochodów, co daje 29 %. wzrost w stosunku do roku fiskalnego 2009. Najpopularniejszy okazał się nowy, wprowadzony późną wiosną i latem model ASX, który trafił do  35 595 odbiorców. Na drugim miejscu znalazł się Colt z wynikiem 29 476 aut, a kolejne pozycje zajęły modele Lancer - 26,444 sprzedanych samochodów i  0.4 % wzrostu sprzedaży,  L200 – 24 200 pojazdów – o 36 %. więcej niż w poprzednim roku, Outlander: 23 894 aut i 9 %. wzrost oraz Pajero/Montero/Shogun: 9 646 samochodów – o  28 % więcej. 1 275 europejskich klientów zdecydowało się na zakup Mitsubishi i-MiEV, który zadebiutował w Europie zimą 2011 roku.

CZYTAJ TAKŻE

Nissan notuje wzrost sprzedaży

Świetne wyniki sprzedaży Ducati Diavel


W minionym roku fiskalnym dziesięć największych europejskich rynków zanotowało zwiększoną sprzedaż. Największym europejskim odbiorcą były Niemcy, gdzie sprzedano 28 589 samochodów – o 20 % więcej niż przed rokiem. Na drugim miejscu uplasowała się Wielka Brytania z 19 891 sprzedanymi pojazdami i 9 % wzrostem sprzedaży. Trzecią pozycję w tabeli zajęła Hiszpania, w której klienci kupili 10 411 aut spod znaku Trzech Diamentów (wzrost o 40 %.) a czwarte miejsce z wynikiem sprzedaży na poziomie 10 108 samochodów zajmuje Polska, uzyskując 16 % zwiększenie rezultatu sprzedaży w relacji do roku fiskalnego 2010.

Kolejne pozycje w rankingu zajmują: Izrael: 8 985 aut (+ 64 %.), Włochy: 8 525 samochodów (+ 65 %.),    Norwegia: 7,049 aut (+ 85 %), Turcja: 6812 samochodów (+89 %), Holandia: 6 732 aut (+ 37 %), Francja: 6 444 pojazdów (+ 65 %).

Światowa sprzedaż detaliczna pojazdów w roku fiskalnym 2010 wyniosła 1 105 000 sztuk, co stanowi wzrost o 145 000 sztuk (15 %) w porównaniu z rokiem fiskalnym 2009. Sprzedaż w regionach przedstawia się jak poniżej.

W Japonii Mitsubishi Motors sprzedało 164 000 pojazdów, czyli o 4 %. mniej (7 000 sztuk) niż w zeszłym roku. Spowodowane to było spadkiem popytu po zakończeniu we wrześniu 2010 roku okresu dotacji do pojazdów ekologicznych oraz negatywnymi skutkami trzęsienia ziemi w Japonii.

W Ameryce Północnej koncern sprzedał 94 000 pojazdów – o 7 %. więcej (6 000 sztuk) niż w zeszłym roku. Osłabiona sprzedaż w Kanadzie i Meksyku została zrekompensowana przez dobre wyniki sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, gdzie wzrósł popyt głównie ze względu na wprowadzenie do Fot. Mitsubishi oferty w październiku modelu Outlander Sport (RVR w Japonii).

W Europie Mitsubishi Motors sprzedało 218 000 pojazdów, co stanowi 29-procentowy wzrost (49 000 sztuk), do którego przyczyniły się doskonałe wyniki sprzedaży modelu ASX (RVR w Japonii), który zadebiutował w czerwcu 2010, oraz wyższe wyniki sprzedaży w Rosji, gdzie rozpoczęto lokalną produkcję modelu Outlander.

W Azji i innych regionach Mitsubishi Motors sprzedało 629 000 samochodów, czyli o 18 % (97,000) więcej, niż w roku ubiegłym. Wzrost wolumenu to w głównej mierze zasługa wyższego popytu w Chinach oraz dużo lepszych wyników sprzedaży w państwach ASEAN (Stowarzyszenie Narodów Azji Południowo-Wschodniej), takich jak Tajlandia, Malezja i Filipiny, a także w Brazylii – największym rynku zbytu w Ameryce Łacińskiej.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • alan2

    Jak na Mitsu to wyniki można uznać za dobre ale do czołówki ma jeszcze sporą drogę, dla porównania wynik sprzedaży VW za 2010r w Europie to 1,8mln sztuk wyłączając Niemców którzy mieli ponad milionową sprzedaż co plasuje VW na pierwszym miejscu w Europie

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości