Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36208 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Mitsubishi Outlander

Data publikacji: Autor: Jacek Dobkowski

 Najnowszy model Mitsubishi, który pojawi się w polskich salonach w czerwcu, trudno jednoznacznie zakwalifikować do któregoś z tradycyjnych segmentów.

W tym roku w Europie Mitsubishi planuje
sprzedać 8 000 Outlanderów. Jedna czwarta,
czyli 2 000 ma przypaść na Niemcy.
Pojemność polskiego rynku jest wstępnie
szacowana na 100 egzemplarzy
Fot. Jacek Dobkowski

Takie pojazdy są określane w języku angielskim terminem "crossover". Outlander wygląda jak podwyższone kombi segmentu D. Obszernością wnętrza przywodzi na myśl minivany. Dzięki stałemu napędowi na cztery koła ze sprzęgłem wiskotycznym ma też cechy wozów terenowych.

Autostrada
Grupa 11 polskich dziennikarzy miała okazję poznać Outlandera w południowej Hiszpanii, w okolicach Sewilli (20 stopni, w Polsce nawrót zimy). Na autostradzie Outlander robi wrażenie przede wszystkim brakiem drgań, które w wielu innych autach czuje się na kierownicy i dźwigni zmiany biegów. Przy prędkości 190 km/h, na piątym biegu, obrotomierz pokazywał 5 500. Do obrotów mocy maksymalnej (6 000) brakowało więc 500. Co ważniejsze dwulitrowy, 136-konny motor pracował stosunkowo cicho i nie protestował przed dalszym przyspieszaniem. Na szybko branych łukach stateczność nadwozia również nie dawała powodów do krytyki.
To wręcz niezwykłe, jak szybko i bezpiecznie można poruszać autem, które zapewne będzie popularnie określane jako terenowe.

Umiarkowany teren
Nikt nie wymaga od takiego samochodu, żeby dzielnością na bezdrożach dorównywał Mitsubishi Pajero, czy Toyocie Land Cruiser. W Hiszpanii poruszaliśmy się po leśnych szturowych drogach, także po piaszczystej plaży. Napęd 4 WD działał sprawnie. Po mocniejszym dodaniu gazu koła nie mełły drogi po próżnicy, tylko zwiększały obroty. Nawet za szybkie wjechanie w dziurę nie powodowało dobijania zawieszenia, czy huśtania karoserii. Na polskie, asfalty wóz, jaki znalazł.

Koszty
Outlander jest produkowany w Japonii, to europejska mutacja nieznanego wcześniej na naszym kontynencie Airtreka. Produkt japoński, więc o jakość i niezawodność można być spokojnym. W Polsce oznacza to jednak również 35-procentowe cło i pochodne. Dlatego cena Outlandera 2,0 będzie wynosiła około 110 tysięcy.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Mitsubishi Outlander zdjęcia

Mitsubishi Outlander dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Mitsubishi Outlander Cena

Części dla marki Mitsubishi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

598 zł