Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36073 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Mitsubishi Outlander kontra SsangYong Rexton W

Data publikacji: Autor: Dariusz Dobosz

Outlander nie może pochwalić się aż tak komfortową jak w SsangYongu charakterystyką podwozia. Na szosie  specjalnie nie odczuwa się większej „sztywności” zawieszeń, ale na bezdrożach różnicę czuć wyraźnie. Japońskie auto jest dużo stabilniejsze i precyzyjniej się prowadzi dzięki bardziej czułemu układowi kierowniczemu / Fot. Ryszard M. Perczak Podobne gabaryty i zbliżona cena sprawiają, że Rexton musi mierzyć się na rynku z tuzem segmentu średnich SUV-ów – Outlanderem.

Outlander nie może pochwalić się aż tak komfortową jak w SsangYongu charakterystyką podwozia. Na szosie  specjalnie nie odczuwa się większej „sztywności” zawieszeń, ale na bezdrożach różnicę czuć wyraźnie. Japońskie auto jest dużo stabilniejsze i precyzyjniej się prowadzi dzięki bardziej czułemu układowi kierowniczemu / Fot. Ryszard M. Perczak Dla koreańskiego auta to niełatwy pojedynek, bo firma SsangYong od niedawna pracuje na swój nowy wizerunek i przekonuje do siebie klientów po powrocie na rynek w 2010 r. Rexton, jeden z rekreacyjnych modeli stanowi ważny oręż Koreańczyków w tej batalii. Mitsubishi ma ugruntowaną pozycję w segmencie SUV-ów, a Outlander jest od wielu lat samochodem uznanym i cenionym. Na dodatek Rexton nie był zmieniany od swojego debiutu w 2012 r., za to Outlander przeszedł właśnie poważną modernizację, zyskując pod wieloma względami w porównaniu z poprzednikiem. Mogło by się wydawać, że SsangYong stoi na przegranej pozycji, ale przy bliższym poznaniu okazuje się, że ma sporo do zaoferowania.

Rexton to przede wszystkim samochód o sporych gabarytach, którego długość przekracza 4,7 m, a to lokuje go wśród SUV-ów klasy średniej wyższej. Okazuje się jednak, że od Outlandera pozycjonowanego niżej jest dłuższy zaledwie o 6 cm, więc o różnicy klasy nie może być mowy. Również ceną bliżej mu do „średniaków”. Gdy Rexton stanie obok Outlandera w oczy rzuca się przede wszystkim ogromna różnica w wysokości (16 cm). To efekt solidnej, ramowej konstrukcji koreańskiego auta, która mocno „podwyższa” Rextona. Jeśli dodamy do tego, że SsangYong ma stały napęd tylnej osi, dołączany napęd przednich kół poprzez skrzynkę rozdzielczą oraz reduktor to możemy przyjąć, że od strony technicznej mamy do czynienia z terenówką. Taki układ napędowy pozwala zapuszczać się bezkarnie nawet w ciężki teren bez obawy o awarię czy utknięcie w terenowej pułapce. Wykończenie wnętrza, funkcjonalność, wyciszenie, komfort jazdy i wyposażenie wyraźnie zbliżają Rextona do SUV-ów. Podczas codziennej jazdy terenowe aspiracje auta w żaden sposób nie umniejszają przyjemności z jazdy.

Rexton to przede wszystkim samochód o sporych gabarytach, którego długość przekracza 4,7 m, a to lokuje go wśród SUV-ów klasy średniej wyższej. Okazuje się jednak, że od Outlandera pozycjonowanego niżej jest dłuższy zaledwie o 6 cm, więc o różnicy klasy nie może być mowy / Fot. SsangYongEstetyka Rextona nie porywa, w jego kształtach jest niewiele ekspresji, detale nie przyciągają wzroku w szczególny sposób. W tej spokojnej i zachowawczej stylizacji jest nawet trochę elegancji, ale jako całość Rexton nie ma specjalnego wyrazu . Outlander po ostatnich zmianach wygląda bardziej interesująco i jest dużo łatwiej rozpoznawalny. Pod względem wykończenia wnętrza Koreańczycy dokonali dużego postępu. To zupełnie nowa jakość, bez porównania lepsza niż w dawnych konstrukcjach SsangYonga. Wciąż można znaleźć tworzywa przeciętnej jakości, ale jest ich niewiele i nie rzucają się w oczy. To co najważniejsze wykończono tak jak trzeba a wygodne fotele i nienaganna ergonomia stanowią dodatkowe atuty przedziału pasażerskiego. Outlander przewyższa Rextona jakością wykończenia wnętrza, ale zawdzięcza to niedawnej modernizacji. Teraz jest to samochód, w którym można poczuć się wręcz luksusowo. Świetne efekty przyniosły prace nad dodatkowym wyciszeniem samochodu. Fatalnie rozwiązano w Rextonie problem składania trzeciego rzędu siedzeń. Nie chowają się w podłogę, podwyższają próg załadowczy i ograniczają przestrzeń bagażową. Kufer mimo wszystko jest bardzo obszerny w pięcioosobowej konfiguracji wnętrza, ale mógłby być większy i bardziej funkcjonalny. Tak jak w Outlanderze, gdzie trzeci rząd foteli chowa się w podłogę.

Zobacz także: Oficjalnie: Benitez zwolniony. Zidane nowym trenerem Realu

Rexton to przede wszystkim samochód o sporych gabarytach, którego długość przekracza 4,7 m, a to lokuje go wśród SUV-ów klasy średniej wyższej. Okazuje się jednak, że od Outlandera pozycjonowanego niżej jest dłuższy zaledwie o 6 cm, więc o różnicy klasy nie może być mowy / Fot. SsangYongJeden z najważniejszych atutów Rextona stanowi komfort jazdy. „Miękko” zestrojone zawieszenia łatwo rozprawiają się z nierównościami jezdni, a po zjechaniu z utwardzonych dróg pozwalają zapomnieć o dziurach i korzeniach. Niestety, ich miękkość objawia się dużymi przechyłami w zakrętach i niestabilnością podczas szybkich zmian kierunku jazdy. Ale nikt nie każe jeździć Rextonem sportowo, w końcu to auto na swój sposób rekreacyjne. O tym, że lepiej jeździć wolniej przekonuje też mało czuły układ kierowniczy. Duża masa auta nie dość, że pogarsza osiągi to jeszcze mocno podwyższa zużycie paliwa. SsangYong nie podaje czasu przyśpieszania Rextona od 0 do 100 km/h, ale według testowych, szacunkowych pomiarów jest to 9,9-10,0 s. Zresztą - mniejsza o sekundy. Po prostu nie czuje się 28 KM przewagi koreańskiego samochodu. Nie zmienia to faktu, że silnik Rextona pozostawia bardzo dobre wrażenie, pracuje miękko i cicho, jadący nie odczuwają jego wibracji.

Outlander nie może pochwalić się aż tak komfortową jak w SsangYongu charakterystyką podwozia. Na szosie  specjalnie nie odczuwa się większej „sztywności” zawieszeń, ale na bezdrożach różnicę czuć wyraźnie. Japońskie auto jest dużo stabilniejsze i precyzyjniej się prowadzi dzięki bardziej czułemu układowi kierowniczemu. Cichy, przyjemnie pracujący i oszczędny silnik spisuje się znakomicie. Układ napędowy ma trzy tryby pracy, wybierane pokrętłem na centralnej konsoli. Napędzana może być tylko przednia oś (2WD), przednia i tylna z płynnym rozdziałem siły napędowej między osiami (4WD) oraz przednia i tylna ze stałym rozdziałem napędu 50/50 % (4WD Lock). Ponieważ rolę „rozdzielacza” napędu oraz międzyosiowego mechanizmu różnicowego pełni tu elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe, a reduktora nie otrzymamy nawet za dopłatą, lepiej nie zapuszczać się w cięższy teren a głębszy piasek czy błoto omijać z daleka.

Outlander nie może pochwalić się aż tak komfortową jak w SsangYongu charakterystyką podwozia. Na szosie  specjalnie nie odczuwa się większej „sztywności” zawieszeń, ale na bezdrożach różnicę czuć wyraźnie. Japońskie auto jest dużo stabilniejsze i precyzyjniej się prowadzi dzięki bardziej czułemu układowi kierowniczemu / Fot. Ryszard M. Perczak Najtańszego Outlandera z 2-litrowym, 150-konnym silnikiem benzynowym można kupić za 95 990 zł. Najtańszy Rexton napędzany jest turbodieslem 2.2 o mocy 178 KM i kosztuje 115 000 zł. Zestawione w teście wersje to najtańsze odmiany z turbodieslami pod maską i napędem 4x4. SsangYong w takiej konfiguracji jest sporo tańszy od Outlandera, ale odstaje od rywala seryjnym wyposażeniem. Nie ma ani kurtyn powietrznych, ani poduszki kolanowej. System zapobiegania dachowaniu i układ kontroli zjazdu to zbyt mało, by równać się z Mitsubishi, oferującym w standardzie nie tylko 7 poduszek powietrznych, ale również system kontroli trakcji, światła mijania w technologii diodowej (LED), inteligentny kluczyk, kamerę cofania, czujnik zmierzchu i czujnik deszczu. To właśnie w kwestii wyposażenia Rexton ma chyba najwięcej do nadrobienia.

Wybrane dane techniczne

 

Mitsubishi Outlander

2.2 DI-D Intense Plus 4WD

SsangYong Rexton W 2.2 Crystal 4WD

Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika

4/16/turbodiesel

4/16/turbodiesel

Pojemność skokowa (cm3)

2268

2157

Moc maksymalna (KM/obr/min)

150/3500

178/4000

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

380/1750-2500

400/1400-2800

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

10,2

b.d.

Prędkość maksymalna (km/h)

200

192

Pojemność bagażnika (l)

591/1681

248/1338

Pojemność zbiornika paliwa (l)

63

78

Średnie zużycie paliwa (l/100 km)

5,3

6,7

Długość x szerokość x wysokość (cm)

469,5/180/168

475,5/190/184

Rozstaw osi (cm)

267

283,5

Masa własna (kg)

1600

1992

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

5/12

5/5

Cena (zł)

od 138 990

od 125 000

Utrata wartości po 3 latach (%)

 

 

Wybrane wyposażenie seryjne                 

 

Mitsubishi Outlander

2.2 DI-D Intense Plus 4WD

SsangYong Rexton W 2.2 Crystal 4WD

Poduszki powietrzne

7

4

Układ ABS

S

S

Układ ESP

S

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Centralny zamek

S

S

Elektrycznie sterowane szyby p/t

S/S

S/S

Lusterka zewnętrzne sterowane elektr

S

S

Klimatyzacja manualna/automatyczna

-/S

-/S

Radioodtwarzacz /CD/MP3

S/S/S

S/S/S

S  wyposażenie standardowe

O wyposażenie za dopłatą

-   wyposażenie niedostępne

*   opcje dostępne w pakietach wyposażeniowych

Nasza ocena                      

 

Mitsubishi Outlander

2.2 DI-D Intense Plus 4WD

SsangYong Rexton W 2.2 Crystal 4WD

Przestronność wnętrza

+

+

Silnik

+

+

Osiągi

+

+

Podwozie

+

+

Poziom hałasu (odczuwalny)

+

+

Zużycie paliwa

+

 

Wyposażenie

+

 

Cena

 

+

Wynik końcowy

+++++++ (7)

++++++ (6)

Podsumowanie

Wygrana Outlandera nie zaskakuje, bo to samochód dopracowany technicznie, bardzo starannie wykończony i świetnie wyposażony. Trzeba jednak zwrócić uwagę, że Rexton przegrał tylko nieznacznie, bo wcale tak mocno nie odstaje od Outlandera. Owszem, ma braki w wyposażeniu i nowinkach technologicznych, ale rekompensuje to sporo niższą ceną, lepszym komfortem jazdy i dobrymi własnościami terenowymi. W kwestii wykończenia czy ergonomii też nie ma się czego wstydzić. Tak jak Outlander jest wygodnym, obszernym i przyjemnym w eksploatacji 7-osobowym SUV-em, w którym wyjątkowo chętnie siada się za kierownicą.

Outlander nie może pochwalić się aż tak komfortową jak w SsangYongu charakterystyką podwozia. Na szosie  specjalnie nie odczuwa się większej „sztywności” zawieszeń, ale na bezdrożach różnicę czuć wyraźnie. Japońskie auto jest dużo stabilniejsze i precyzyjniej się prowadzi dzięki bardziej czułemu układowi kierowniczemu / Fot. Ryszard M. Perczak

Outlander nie może pochwalić się aż tak komfortową jak w SsangYongu charakterystyką podwozia. Na szosie specjalnie nie odczuwa się większej „sztywności” zawieszeń, ale na bezdrożach różnicę czuć wyraźnie. Japońskie auto jest dużo stabilniejsze i precyzyjniej się prowadzi dzięki bardziej czułemu układowi kierowniczemu / Fot. Ryszard M. Perczak

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Mitsubishi Outlander zdjęcia

Mitsubishi Outlander dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Ssangyong Rexton dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Mitsubishi Outlander Cena

Części dla marki Mitsubishi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

598 zł