Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37164 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Mitsubishi Outlander kontra Subaru Forster

Data publikacji: Autor: Bartłomiej Bałdyga

Fot. Bartłomiej Bałdyga: Outlander nie spisze się w terenie, jego żywiołem jest raczej autostrada i kręte górskie drogi Choć większość SUV-ów nie budzi już dziś wielkich emocji, są na rynku modele dające kierowcy bardzo wiele przyjemności z jazdy.

Choć większość SUV-ów nie budzi już dziś wielkich emocji, są na rynku modele dające kierowcy bardzo wiele przyjemności z jazdy.

 

W ocenie pseudoterenówek zazwyczaj liczy się przestronność i komfort podróżowania. Warto także się jednak przyjrzeć zdolności pokonywania przeszkód. W końcu napęd 4x4 do czegoś Fot. Bartłomiej Bałdyga: Outlander nie spisze się w terenie, jego żywiołem jest raczej autostrada i kręte górskie drogi zobowiązuje. Tymczasem w naszej konfrontacji najważniejsza okazuje się prędkość i zachowanie aut na zakrętach. Obok siebie stają bowiem dwa ponad 200-konne SUV-y, które zbudowano na podzespołach aut sportowych.

 

Cechy szczególne

 

Subaru to jedna z najstarszych motoryzacyjnych marek rodem z kraju kwitnącej wiśni. Tradycją firmy jest nie tylko napęd 4x4 montowany we wszystkich modelach, ale również Fot. Bartłomiej Bałdyga: Subaru zaskakuje komfortem i ...wysoką ceną silniki typu bokser. Kolejnym wyróżnikiem marki jest wieloletnie doświadczenie w rajdach samochodowych. To dzięki nim udało się osiągnąć wysoką jakości i niezawodność.

Jednym z najpopularniejszych modeli Subaru na naszym rynku jest Forester. Jako jeden z niewielu aut o podwyższonym nadwoziu oferuje znakomite właściwości jezdne na asfaltowej drodze. Fot. Bartłomiej Bałdyga: Ciekawe nadwozie wyróżnia Outlandera spośród innych aut tej klasy

Mitsubishi to drugi przykład jak doświadczenia w sporcie mogą zaprocentować przy produkcji aut seryjnych. Outlander łączy w sobie nowoczesną technikę sportowego Lancera EVO z uniwersalnością Pajero, skądinąd gwiazdą rajdów terenowych. Zaletą Outlandera jest także stylistyka nadwozia, która go wyróżnia na tle konkurencji.

Choć na pozór to duże auta - nie imponują pojemnością bagażników. W obu przypadkach to zaledwie 400 l. 

 

Fot. Bartłomiej Bałdyga: Sylwetka Forestera nie porywa dynamiką, ale spodoba się osobom o konserwatywnych gustach Silniki

 

Zarówno Outlandera jak i Forestera napędzają czterocylindrowe silniki wspomagane turbinami. W Subaru zastosowano tradycyjne dla marki rozwiązanie, czyli przeciwbieżny układ cylindrów typu bokser. Największą jego zaletą jest wysoka kultura pracy i charakterystyczny basowy dźwięk. Nie bez znaczenia jest także niskie położenie jednostki napędowej. Dzięki temu środek ciężkości samochodu znajduje się bardzo nisko, co wpływa pozytywnie na właściwości jezdne.

Za wadę można uznać dość wysokie zużycie paliwa. Średni wynik testu poza miastem to 13,5 l/ 100 km, mimo że prezentowane w tabeli dane producenta są bardziej obiecujące. Jednak  biorącFot. Bartłomiej Bałdyga: W tym modelu nie liczy się przestrzeń ładunkowa, najważniejsza jest moc i przyjemność z jazdy pod uwagę dużą pojemność i  moc silnika, oraz zawrotne tempo przyspieszenia, można się było tego spodziewać.

W Mitsubishi zamontowano 2-litrową jednostkę pochodzącą z Lancera. Zmiana oprogramowania sterującego komputerem pozwoliła zmniejszyć moc do 202 KM. Trzeba jednak pamiętać, że Outlander jest dużo wyższy od swego sportowego brata i nadmiar mocy mógłby się okazać niebezpieczny. Średnie, faktyczne zużycie paliwa na trasie to niespełna 12 l/ 100km.

 

Wrażenia jazdy

 

Jazda Foresterem była dla nas sporym zaskoczeniem. Spodziewaliśmy się przede wszystkim mocnych wrażeń dostarczanych przez 230-konny silnik. Tymczasem oprócz dynamicznej jazdy Fot. Bartłomiej Bałdyga: Trójramienna kierownica z logo firmy bardzo dobrze układa się w dłoniach urzekł nas także komfort i wyciszenie pojazdu. Miękkie fotele i bardzo dobre materiały otaczające kierowcę i pasażerów pasują raczej do limuzyny, a nie szybkiej terenówki. Ponadto Subaru jest bardzo dobrze wyposażone. Testowana wersja XT posiada radio z CD i zmieniarkę na sześć płyt, tempomat, reflektory ksenonowe i 17 calowe obręcze kół.

Mitsubishi nie jest tak bogato wyposażony, co więcej, nie ma zbyt wielu opcji.

Wszystko rekompensuje zachowanie się auta na drodze. Po wciśnięciu pedału gazu Mitsubishi błyskawicznie przyspiesza, prezentując porównywalne osiągi z nieco mocniejszym Fot. Bartłomiej Bałdyga Subaru. Brak systemu kontroli trakcji nie powinien zaskakiwać. Sztywny układ zawieszenia i stały napęd na cztery koła, doskonale sobie radzą bez elektronicznych dodatków. Po wjeździe na leśna drogę oba samochody prowadzą się bardzo pewnie i stabilnie. Napęd 4x4 przydaje się zwłaszcza podczas podjazdów w podmokłym terenie. Szosowe opony i zbyt niskie zawieszenie nie pozwalają jednak na pokonanie błotnych kolein, więc dalszą podróż lepiej kontynuować asfaltową drogą.

Fot. Bartłomiej Bałdyga: Wysoki próg bagażnika nie ułatwia załadunku, na szczęście w przypadku tego auta nie jest to istotny parametr  

Podsumowanie

 

Oba auta potrafią dać maksimum przyjemności z jazdy. Ich właściwości przewyższają niejeden samochód klasy średniej. Subaru jest nie tylko szybkie, ale i komfortowe. Na korzyść Mitsubishi przemawia niższa cena, choć okupiona nieco gorszą jakością i uboższym wyposażeniem.

 

Nasza ocena (+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

 

Mitsubishi Outlander

Subaru Forester

Przestronność wnętrza

Remis

 

Silnik

Remis

 

Poziom hałasu

 

+

Zużycie paliwa

+

 

Wyposażenie

 

+

Cena

+

 

 

Wybrane dane techniczne

 

 

Mitsubishi Outlander

Subaru Forester

Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika

4/16/benzynowy

4/16/benzynowy

Pojemność skokowa (cm3 )

1997

2457

Moc maksymalna (KM/obr/min)

202

230

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

7,7

7,6

Prędkość maksymalna (km/h)

220

216

Pojemność bagażnika (l)

402/1049

387/1592

Pojemność zbiornika paliwa (l)

60

60

Zużycie paliwa: trasa/miasto l/100 km)

7,6/14,1

8,4/14,7

Długość x szerokość x wysokość (cm)

454,5/178/162

448,5/173,5/158,5

Rozstaw osi (cm)

262,5

252,5

Cena (zł)

117 490

129 880

 

Wybrane wyposażenie seryjne

 

 

Mitsubishi Outlander

Subaru Forester

Poduszki powietrzne

4

4

Układ ABS

+

+

Układ ESP

-

-

Wspomaganie układu kierowniczego

+

+

Centralny zamek

+

+

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

+/-

+/+

Lusterka zewnętrzne sterowane i podgrzewane elektrycznie

+

+

Klimatyzacja dwustrefowa

+

+

Radioodtwarzacz z CD

Promocja

+

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • aston

    Strasznie słabe WAM wyszło przyśpieszenie w Foresterze, fabrycznie jest równe 6s i tyle testach udaje się uzyskać

  • raiders

    może i te samochody nie są najpiękniejsze :(ale napewno bbbbdobre i ten świetny stały napęd 4x4 ;)brak disla w ofercie psuje sprzedaż :) jeśli obiecany disel będzie dobry to sprzedaż w UE ruszy z kopyta:)

  • centurion

    Forester to pudełko ociosane siekierą jest poprostu ochydne.

  • maniek (gość)

    Sam żeś ohydny.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Mitsubishi Outlander zdjęcia

Mitsubishi Outlander dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Subaru Forester dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Mitsubishi Outlander opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Mitsubishi Outlander Cena

Części dla marki Mitsubishi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

598 zł