Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36603 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Mitsubishi Outlander kontra Toyota RAV4

Data publikacji: Autor: Bartłomiej Bałdyga

Fot. Bartłomiej Bałdyga Kiedy pojawiały się na rynku, mówiono o nich małe terenówki. W rzeczywistości wcale nie są małe, a ich terenem okazało się miasto.

Kiedy pojawiały się na rynku, mówiono o nich małe terenówki. W rzeczywistości wcale nie są małe, a ich terenem okazało się miasto.

 Fot. Bartłomiej Bałdyga

Moda na SUV-y przyszła dość niespodziewanie. Rozmiarami, zbliżone są do aut kombi klasy średniej. Dodatkowo oferują większy prześwit i napęd na obie osie. Nikt nie przypuszczał, że tego typu samochody tak szybko zdobędą popularność. Kiedy pierwsza generacja RAV4 pojawiła się w salonach, większość producentów nie miała konkurencyjnego auta.

 

Dzisiaj, tylko spóźnieni Francuzi nie oferują małej terenówki. Ich SUV-y dopiero teraz wchodzą do sprzedaży. Mitsubishi, w Fot. Bartłomiej Bałdyga ślad za Toyotą, dość szybko wykorzystał koniunkturę. Outlander pojawił się później niż RAV4, ale na tyle wcześnie, aby teraz chwalić się jego drugą generacją. Nowy Outlender staje naprzeciw bezpośredniej konkurencji, a zarazem lidera segmentu –Toyoty RAV4. 

 

Cechy szczególneFot. Bartłomiej Bałdyga

 

Poza wersją Turbo, z ponad 200-konnym silnikiem, pod maską Outlandera pierwszej generacji nie było  nic, co spodobałoby się w Europie. Przede wszystkim brakowało diesla. Nowy model zbudowano na płycie podłogowej dłuższej o 5 cm. Dzięki temu auto oferuje dużo więcej przestrzeni.

 

Nowy Outlander posiada nowoczesny układ przeniesienia napędu, niezły silnik diesla i dużo ciekawsze wnętrze. Platforma, na której powstał, nazwana „globalną” została Fot. Bartłomiej Bałdyga skonstruowana wspólne z firmą DimlerChrysler. To z niej korzysta nowa m.in. nowa generacja Lancera. Wnętrze zyskało dużo lepsze materiały i ciekawszy design.

 

W tym segmencie aut, 3-drzwiowe nadwozia sprzedają się coraz gorzej, więc Toyota, wprowadzając na rynek nową RAV4, zdecydowała się na sprzedaż jedynie odmiany 5-drzwiowej. Zrezygnowano także z tańszych wersji napędzanych tylko na przednią oś.

 Fot. Bartłomiej Bałdyga

Nowa aranżacja wnętrza, bogate wyposażenie standardowe (m.in. 7 poduszek powietrznych) i ciekawsza stylistyka nadwozia, to bodaj największe zalety trzeciej generacji Rav4. Nowa konstrukcja nie jest jednak tak obszerna jak u konkurenta. Pasażerowie nie mogą narzekać na brak przestrzeni, ale w Mitsubishi znalazło się miejsce na dodatkowy, chowany w podłodze, trzeci rząd foteli.

 

Silnik

 

Podobnie jak w minivanach, w niewielkich autach 4x4 najlepiej sprawdza się diesel. Pod maską RAV4 pracuje wytwarzany w Jelczu-Laskowicach nowoczesny 2.2 D-4D. Testowany egzemplarz dysponował mocą 136 KM. Jak na diesla jest wyjątkowo cichy, a kolejną zaletą jest niewielkie Fot. Bartłomiej Bałdyga zużycie paliwa. W mocniejszej konfiguracji RAV4 2.2 D-4D, może mieć aż 177 KM, ale słabszy o 41 KM silnik i tak spisuje się bardzo dobrze.

 

W Mitsubishi wykorzystano jednostkę 2.0 TDI. Outlander z tym silnikiem rozwija moc 140 KM. Szukającym mocniejszych wrażeń, importer oferuje zestaw zwiększający moc do 167 KM. Silnik w Mitsubishi jest głośniejszy. Aby osiągnąć dynamikę równą konkurencji, wymaga ostrzejszego traktowania. Outlander jest jednak dużo cięższy od RAV4. Równe 190 kg różnicy przy podobnej mocy nie tylko spowalnia auto, ale wpływa także na wzrost zużycia paliwa. Fot. Bartłomiej Bałdyga

 

Wrażenia z jazdy

 

Z reguły, auta terenowe nie zachwycają komfortem. Obu konkurentom pod tym względem bliżej do samochodów osobowych. Skonstruowano je tak, aby na asfaltowej drodze trzymały się pewnie i nie przechylały w zakrętach. W Toyocie podróż przebiega komfortowo, na pochwałę zasługuje układ kierowniczy. Sprzęgnięto go z systemem kontroli trakcji, który odpowiednio do prędkości i stylu jazdy dostosowuje siłę wspomagania. Elektronika odpowiada również za napęd 4x4. Fot. Bartłomiej Bałdyga Kierowca nie ma tu wiele do powiedzenia, może jedynie skorzystać z przycisku blokującego napęd w proporcjach 50/50, ale tylko do prędkości 40km/h.

 

Outlander nie ustępuje Toyocie zarówno pod względem komfortu jak i pewności prowadzenia. Fotele zapewniają dobre trzymanie boczne, a trójramienna kierownica dobrze pasuje do dłoni. Napęd przenoszony jest na przednią oś. Kierowca za pomocą pokrętła może przełączyć układ w pozycję 4WD Lock, wtedy moc wędruje po równo na obie osie. Podobnie jak w Toyocie, po przekroczeniu odpowiedniej prędkości, mechanizm sam przełącza się w pozycję 4WD Auto i kontrolę nad przeniesieniem napędu przejmuje komputer.  

 

Podsumowanie

 

Konkurentów przybywa, ale największą popularność wśród klientów zdobywają znane i sprawdzone marki. SUV Toyoty już osiągnął sukces – nowy RAV4 także bardzo dobrze sie sprzedaje. Mitsubishi nie ma tak dobrych wyników, ale wynika to raczej z mniejszej popularności tego modelu. A Outlander zdecydowanie wydoroślał - oferuje bardzo dużo przestrzeni, atrakcyjną cenę i bogate wyposażenie.  

 

Wybrane dane techniczne

 

Model pojazdu

Mitsubishi Outlander 2.0 D-ID

Toyota Rav4 2.2 D-4D

Liczba cyl./zaworów

4/16

Pojemność skokowa(cm3 )

1968

2231

Moc maksymalna (KM – obr/min)

140-4000

136-3600

Maks. moment obr. (Nm – obr/min)

310-1750

310-2000

Prędkość maksymalna (km/h)

187

180

Rozpędzanie 0-100 km/h (s)

10,8

10,5

Długość/szer./wysokość pojazdu (mm)

464/180/172

431,5/181,5/172

Rozstaw osi (mm)

267

256

Pojemność bagażnika (l)

774/1691

586/1469

Pojemność zbiornika paliwa (l)

60

60

Zużycie paliwa: miasto/poza miastem (l /100 km)

8,5/5,7

8,1/5,6

Gwarancja: mechaniczna/perforacyjna (lata)

3

 

Cena podstawowa (zł)

109 990

111 000

 

Wybrane wyposażenie

 

Model pojazdu

Mitsubishi Outlander INVITE

Toyota Rav4 LUNA

Wspomaganie ukł. Kierowniczego

S

S

Układ ABS

S

S

Poduszki bezpieczeństwa

6

7

Klimatyzacja

S

S

Elektryczne sterowanie szyb w drzwiach

S/S

S/S

Centralny zamek

S

S

Radioodtwarzacz CD

S

S

S – wyposażenie standardowe  

 

Nasza ocena (+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

Model pojazdu

Mitsubishi Outlander 2.0 D-ID INVITE

Toyota Rav4 2.2 D-4D LUNA

Przestronność wnętrza

+

 

Poziom hałasu – odczuwalny

 

+

Dynamika

Remis

Zużycie paliwa

Remis

Wyposażenie

Remis

Cena

Remis

       

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • juniores

    fajne autka ale nie na kieszeń polaka-średniaka niestety

  • darry dooman

    deska w toyocie za bardzo "nasrana", wyglada jak dawne plastikowe miniwierze wzbogacone o miliony swiatelek i guziczkow...komfort i wygoda to prosta i czytelna deska...

  • darry dooman

    ...miniwieże...lol...;)

  • Shrekwroclaw

    Właśnie kupiłem i sam ciekawy jestem

  • acodin

    jezdze juz rok rav 4 136km disel i nie narzekam na osiagi i komfort.Slaba tylko jakosc materialow na sidzeniach i rdza na tlumnikach. W serwisie mowia ze ten typ tak ma.Wedlug mnie jakosc tlumnikow to tootalna porazka. Co wy nato.

  • pawlopl (gość)

    mitsubishi rządzi. Edytowany przez moderatora 2011-12-19 10:35

  • KK (gość)

    "Outlander (...) Kierowca za pomocą pokrętła może przełączyć układ w pozycję 4WD Lock, wtedy moc wędruje po równo na obie osie (...) po przekroczeniu odpowiedniej prędkości, mechanizm sam przełącza się w pozycję 4WD Auto i kontrolę nad przeniesieniem napę­du przejmuje komputer" - kolejny artykuł pełen bzdur - ani LOCK nie blokuje osi, ani się nie rozłącza, niezależnie od prędkości!

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Mitsubishi Outlander zdjęcia

Mitsubishi Outlander dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Toyota RAV 4 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Mitsubishi Outlander opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Mitsubishi Outlander Cena

Części dla marki Mitsubishi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

598 zł