Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38934 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Mitsubishi Pajero 2003

Data publikacji: Autor: (w)

 Na przełomie lutego i marca do salonów trafiły pierwsze egzemplarze Mitsubishi Pajero po modernizacji.

Z zewnątrz auto różni się od poprzednika przede wszystkim wyglądem przedniej części nadwozia - inne są przedni zderzak i wlot powietrza do chłodnicy. Nieco inaczej wyglądają także tylne światła.

Zmiany przeprowadzono także wewnątrz, choć są one mniej widoczne niż te w przypadku nadwozia. Jaśniejsze niż dotychczas są drewniane elementy deski rozdzielczej i kierownicy. Gałka dźwigni zmiany biegów obszyta jest skórą. W jednej z wersji wyposażeniowych przewidziano skórzaną tapicerkę i szyberdach. Nadwozie Pajero to konstrukcja samonośna, dzięki temu samochód ma przestronne wnętrze, a także niżej usytuowany środek ciężkości.

W Pajero 2003 zastosowano trzy nowe systemy, które ułatwiają jazdę w terenie i nie tylko. Pierwszy z nich to MASC (Mitsubishi Active Stability Control), czyli układ stabilizacji toru jazdy. System ten analizuje przyspieszenie poprzeczne, prędkość kątową, kąt obrotu kierownicy oraz stopień uchylenia przepustnicy i dzięki temu natychmiast wykrywa "zaburzenia" w prowadzeniu samochodu.

Druga nowość w Pajero 2003 to MATC (Mitsubishi Active Traction Control), czyli aktywny system kontroli trakcji. Przydatny jest on szczególnie podczas jazdy na nawierzchniach o niskiej przyczepności, oblodzonej lub pokrytej śniegiem drodze, ale również przy stromych zjazdach leśnymi drogami. Trzeci z elektronicznych systemów występujący w najnowszym Pajero to EBAC (Engine Brake Assist Control). System tylko podczas przenoszenia napędu na cztery koła, na pierwszym biegu, z włączoną blokadą centralnego mechanizmu różnicowego oraz przy zwolnionych hamulcach.

Podstawową jednostką napędową Pajero 2003 oferowanego na polskim rynku jest czterocylindrowy silnik wysokoprężny DI-D, o pojemności 3,2 litra i mocy 165 KM. Druga z jednostek to sześciocylindrowy silnik benzynowy z rodziny GDI o pojemności 3,5 litra i mocy 203 KM.

Fot. Witold Blady

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Mitsubishi Pajero zdjęcia

Mitsubishi Pajero dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Mitsubishi Pajero Cena

Części dla marki Mitsubishi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

598 zł