Wszystko
o samochodach

Samochody / Testy

Mitsubishi Space Star

Data publikacji: Autor: x

 W Polsce minivany cieszą się coraz większą popularnością. Jednym z przedstawicieli tej klasy samochodów jest Mitsubishi Space Star.

Przejdź do: Pojemny bagażnik | Jazda | Silnik | Wnętrze

W Polsce minivany cieszą się coraz większą popularnością. Jednym z przedstawicieli tej klasy samochodów jest Mitsubishi Space Star.

Krótki, ale wysoki
Space Star na naszym rynku jest już prawie 2 lata. Jego cena wciąż spada. Rok temu za podstawową wersję Space Stara trzeba było zapłacić 62 tys. zł. Teraz prawie 8 tys. mniej. Mitsubishi wydaje się dość atrakcyjną propozycją dla tych, którzy szukają auta przestronnego, a jednocześnie niezbyt dużego.

Najmniejszy
Mitsubishi jest o 12 cm krótszy od Golfa i o 8 cm wyższy od tego niemieckiego auta. Nie jest typowym przedstawicielem grupy minivanów, ale we wnętrzu oferuje sporo miejsca. W samochodzie zmieszczono wszystko, co potrzebne do wygodnej jazdy, zagwarantowano wygodę podróży i sporej wielkości bagażnik.

Więcej miejsca
Interesująco rozwiązano bagażnik auta. Ma on 370 l pojemności. Jednak po zwinięciu rolety zakrywającej przestrzeń bagażową, mamy do dyspozycji znacznie więcej miejsca. Jednak gdy i to się okaże za mało, możemy przesunąć tylną kanapę o 15 cm do przodu. Wtedy już jest ponad 500 l. Niestety, pasażerom na tylnej kanapie będzie trochę niewygodnie. Gdy chcemy przewieźć większy ładunek, możemy złożyć tylne siedzenia. Wtedy pojemność bagażnika wzrasta do 1400 l.

Jazda
Zawieszenie samochodu, jak na auta japońskie, jest bardzo twarde. Zaletą takiego rozwiązania jest dobra przyczepność i mała podatność na uciekanie pojazdu na boki w zakrętach. Jednak auto skacze na wybojach, co nie jest przyjemne. Za to ABS jest wyposażeniem seryjnym, nawet w najtańszej wersji space stara, która kosztuje 54 900 zł.

Serce
Podstawową jednostką napędową jest silnik 1,3 l 86 KM. Na niskich obrotach zapewnia on przyzwoite osiągi, jednak na wyższych biegach samochód nie jest już tak dynamiczny i elastyczny. Należy pochwalić silnik za kulturę pracy - jest cichy i oszczędny. Do przejechania 100 km w mieście potrzebuje ok. 7,5 l benzyny. W trasie ten wynik jest jeszcze lepszy - ok. 6 l/100 km.

Wyżej
Kierowca i pasażerowie siedzą kilkanaście centymetrów wyżej niż w tradycyjnym samochodzie. Wszyscy mają dobrą widoczność.
Auto prowadzi się poprawnie, choć w zakrętach ma tendencję do lekkiego kołysania - to wina "wzrostu" samochodu.
Kokpit auta wykonany jest starannie, jednak trudno się nim zachwycać. Ma smutne kolory plastiku i niezbyt wyszukany cyferblat tablicy rozdzielczej. Również wyświetlacz radia umieszczony wysoko na kokpicie nie ożywia wnętrza auta.
Za to samochód wyposażony jest w komputer pokładowy, który pokazuje, ile auto potrzebuje średnio benzyny do przejechania 100 km, z jaką średnią prędkością porusza się i na ile kilometrów wystarczy jeszcze paliwa.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • SANDRA (gość)

    Masz rację co do tego opisu.

  • Fan SS (gość)

    Posiadam SS i sobie chwalę ma ponad 215 000 km oleju nie bierze cicho silnik pracuje a to że jest mało zrywny to nie jest wada bo mało paliwa spala........Pozdrawiam

  • MAGDALENA (gość)

    nigdzie nie mogę znaleźć jak przesunc tyln kanapę ....

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości