Modelem i-MiEV Mitsubishi chciało podkreślić swój wkład w ochronę środowiska. Jest to pierwszy, seryjnie produkowany pojazd z napędem w 100% elektrycznym, wytwarzanym przez tę markę. Doświadczenie zdobyte przy projektowaniu i-MiEV'a ma zostać wykorzystane w aż 8 całkowicie elektrycznych modelach Mitsubishi, jakie pojawią się na rynku do końca 2015 roku.
Pierwsze egzemplarze i-MiEV'a pojawiły się w ojczyźnie Mitsubishi, Japonii, w połowie 2009 roku. Systematycznie powiększano listę państw, w których był on oferowany. Do końca 2011 roku na całym świecie sprzedano już 15 tys. sztuk tego elektrycznego auta, z czego 2660 egzemplarzy znalazło swoich nabywców w Europie.
Zmiany w modelu przygotowanym na rok 2012 obejmują między innymi nową deskę rozdzielczą z przeprojektowaną konsolą środkową, zintegrowanymi przyciskami sterowania zestawem audio oraz jasnosrebrzystymi wstawkami po obu stronach powierzchni panelu głównego. Dodano jasnosrebrzyste obwódki kratek wentylacyjnych oraz przyciski sterowania systemem klimatyzacji i klamki wewnętrzne w podobnym kolorze. Deskę rozdzielczą pokrywa miękki w dotyku, ciemnobrązowy plastik.
Zmodernizowane Mitsubishi i-MiEV otrzymało nową, ciemnobrązową tapicerkę ze srebrną lamówką oraz nowe panele drzwiowe ze wstawkami z ciemnobrązowego materiału. Ponadto i-MiEV model roku 12.5 zyska nowe elementy wyposażenia, takie jak np. system podgrzewania przednich foteli, zintegrowany zestaw audio z odtwarzaczem CD oraz radiem AM/FM i gniazdem USB, zdalnie sterowany system klimatyzacji, funkcję timera systemu ładowania (pozwala wybrać optymalną porę dnia do ładowania akumulatorów pojazdu, np. w nocy, gdy pobierane są niższe opłaty za energię elektryczną, czy wskaźnik poziomu naładowania zespołu akumulatorów.
Ponadto, producent zadbał również o bezpieczeństwo. W nowym i-MiEV'ie odnajdziemy dźwiękowy system ostrzegania przed nadjeżdżającym pojazdem (AVAS), który uprzedza pieszych o zbliżającym się pojeździe (uruchamiany po włączeniu silnika elektrycznego (zapala się kontrolka "Ready"). Dźwięk generowany jest w zależności od danych uzyskanych z czujnika prędkości, układu hamulcowego oraz pozycji wybieraka skrzyni biegów i jeśli pojazd porusza się z prędkością od 0 do 35 km/h.
W związku z rozwojem produkcji baterii litowo-jonowych do elektrycznego modelu i-MiEV oraz trwającymi aktualnie pracami nad wprowadzeniem hybrydowych modeli Mitsubishi, które w najbliższych latach pojawią się na europejskim rynku, Mitsubishi Motors stara się sukcesywnie obniżać koszty produkcji napędu elektrycznego.
Dzięki temu, samochody z roku w modelowego 2011 i 2012 kosztują teraz o 30% mniej, niż dotąd, czyli 112 914 zł brutto. Lepiej wyposażony, zmodernizowany model Mitsubishi i-MiEV z roku modelowego 2012 wiąże się z wydatkiem 122 300 zł brutto.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?