Obecnie w Polsce do PKN Orlen należy sieć stacji licząca 1210 obiektów pod marką Orlen oraz 392 stacje marki Bliska. Do końca czerwca 2014 r. koncern zamierza przekształcić około 100 stacji paliw działających pod marką Bliska na Orlen. Oprócz zmiany nazwy, stacje benzynowe zyskają kąciki gastronomiczne Stop Cafe oraz bogatszą ofertę paliwową.
Zobacz też: Aktualne ceny paliw ze wszystkich regionów
Zmianami zostaną objęte te stacje, które osiągają dobre wyniki finansowe, najczęściej zlokalizowane w miastach lub przy trasach tranzytowych. Jak wynika z analiz koncernu na tych stacjach klienci sygnalizowali potrzebę dostępu do szerszej oferty.
- Warunki rynkowe sprawiają, że czasy wysokich marż w branży paliwowej minęły. Zaobserwowany w ostatnich latach trend wskazuje, że nasi klienci oczekują obiektów wielofunkcyjnych oraz otwartych całodobowo. Dlatego też w koncernie coraz więcej uwagi poświęca się rozwojowi sprzedaży poza paliwowej - wyjaśniają przedstawiciele PKN Orlen.
Zmiana marki na wybranych obiektach jest częścią przyjętej w ubiegłym roku przez Orlen strategi na lata 2013-2017. Jak tłumaczą przedstawiciele Orlenu, decyzja o zmianie marki na części stacji należących do Orlenu ma podłoże czysto ekonomiczne i nie oznacza, że firma rezygnuje z marki Bliska.
Neste znika z Polski
Sieć stacji Shell liczy w Polsce 374 stacje działające pod marką Shell oraz ponad 90 samoobsługowych punktów pod marką Neste. W kwietniu tego roku Shell Polska rozpoczął proces zmiany wszystkich marki pozyskanych stacji. Przestaną one być samoobsługowe.Zakończenie całego procesu przewidziane jest na rok 2014.
Przypomnijmy, w grudniu 2012 r. brytyjsko-holenderski koncern, kupił w Polsce za 80 mln euro 106 samoobsługowych stacji paliw fińskiego Neste.
Zobacz też: Shell kupił stacje paliw sieci Neste. Wiele z nich nie będzie już samoobsługowych
Prace związane z przekształceniem stacji, zależnie od miejsca, obejmą przebudowę dystrybutorów oraz istniejących zabudowań stacji Neste, lokale ulegną powiększeniu, część stacji zyska myjnię samochodową. Zmianie ulegną również elementy wizualne, dodatkowo w nowych stacjach benzynowych zostanie wprowadzana pełna oferta paliw Shell oraz lokale gastronomiczne Deli2go. W związku ze zmianą marki firma planuje także zwiększenie zatrudnienia.
- Projekt zakłada stworzenie setek nowych miejsc pracy. Każda włączona stacja do sieci Shell w Polsce będzie potrzebowała zatrudnienia kilku, a nawet w niektórych przypadkach kilkunastu nowych pracowników - mówi Marek Gawroński z Shell Polska.
Maciej Mituła
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?