Wszystko
o samochodach

Porady / Warto wiedzieć

Mniejsze spalanie. Wystarczy skręcać w prawo?

Data publikacji: Autor: (ip)

Okazuje się, że stanie na lewym pasie w oczekiwaniu na skręt w lewo z wrzuconym jałowym biegiem jest nie tylko marnowaniem czasu, ale i pieniędzy. Unikając skrętów w lewo można skrócić czas podróży nawet o 20% i zużyć tyle samo mniej benzyny / Fot. Archiwum Kierowcy próbują wszystkich sposobów, aby oszczędzić na paliwie. Okazuje się, że stanie na lewym pasie w oczekiwaniu na skręt w lewo z wrzuconym jałowym biegiem jest nie tylko marnowaniem czasu, ale i pieniędzy. Unikając skrętów w lewo można skrócić czas podróży nawet o 20% i zużyć tyle samo mniej benzyny*.

Okazuje się, że stanie na lewym pasie w oczekiwaniu na skręt w lewo z wrzuconym jałowym biegiem jest nie tylko marnowaniem czasu, ale i pieniędzy. Unikając skrętów w lewo można skrócić czas podróży nawet o 20% i zużyć tyle samo mniej benzyny / Fot. Archiwum Skręcając w lewo musimy często długo czekać aż przez skrzyżowanie przejadą wszystkie samochody jadące z naprzeciwka i dopiero później możemy wykonać manewr. W przypadku skrętu w prawo sytuacja jest dużo prostsza – nie ma ryzyka kolizji z innym pojazdem, a dodatkowo, kiedy inni czekają na światłach, kierowca skręcający w lewo ma możliwość przejechania na zielonej strzałce.

Zobacz też: Messi czy Ronaldo? TOP 10 najlepszych piłkarzy w FIFA 16 (GALERIA)

- Oprócz oszczędności czasu i paliwa, skręty w prawo są często bezpieczniejsze, ponieważ kierowca nie musi przejeżdżać przez skrzyżowanie i uważać na samochody przejeżdżające z naprzeciwka. Przy skręcie w prawo musi jednak pamiętać, żeby najpierw przepuścić pieszych – powiedział Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.   

Jeżeli skręt w lewo jest szybszy i prostszy, oczywiście nie powinniśmy go unikać, natomiast zawsze zwracajmy uwagę na to, aby jazda była jak najbardziej płynna. Wówczas wyniki spalania są bardziej korzystne. Redukcja zużycia paliwa to także obniżenie szkodliwej emisji gazów, co jest ogromną zaletą zwłaszcza w dużych, zakorkowanych miastach, gdzie codziennie przejeżdżają tysiące samochodów.

* No Left Turn: ‘Superstreet’ Traffic Design Improves Travel Time, Safety, NC State University


Jeep dla Ciebie

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Mobilek (gość)

    Tak, skręcać w prawo, bo w Polskich miastach ulice się krzyżują pod kątem prostym. Odległości pomiędzy skrzyżowaniami nie przekraczają 500m. To raczej nie realne w większości miast.

  • faflun (gość)

    gratuluje autorowi braku mózgu - pierdo.lnołeś jak łysy grzywką o kant kuli

  • pietruszkaruszka (gość)

    hahaahhahahahahahahahahahahahaha

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości