Mocna ofensywa Opla
Data publikacji: Autor: Dariusz Dobosz

Rok 2015, zarówno w Polsce jak i w Europie, był dla Opla bardzo udany pod względem sprzedaży lekkich pojazdów użytkowych. To zasługa modeli Combo, Vivaro i Movano, które wypracowały te bardzo dobre wyniki. Opel sprzedał w ubiegłym roku na Starym Kontynencie ponad 100 000 lekkich samochodów użytkowych, o 24 % więcej niż rok wcześniej. Zwiększył tym samym swój udział w rynku o 9 %. Koncern z Rüsselsheim osiągnął najwyższą sprzedaż i zdobyła najwyższy udział w rynku w sektorze lekkich pojazdów użytkowych od 2008 r. Trend wzrostowy widać także w zabudowach specjalistycznych oferowanych przez Opla. Sprzedaż w Europie zabudowanych modeli ze znakiem błyskawicy w ciągu ostatnich dwóch lat podwoiła się.
Opel może też mówić o sukcesie na polskim rynku. Łącznia sprzedaż marki w tym segmencie rynku w 2015 r. wyniosła 2 594 samochody, czyli o ponad 52% więcej niż rok wcześniej, kiedy to do klientów trafiło 1 698 pojazdów. Udział w rynku samochodów dostawczych wzrósł o 31% i osiągnął poziom 4,87 %. Trend wzrostowy Opel kontynuował również w I połowie 2016. Liczba sprzedanych samochodów dostawczych w Polsce w ciągu minionych sześciu miesięcy osiągnęła 1 510 samochodów, co daje ponad 45% wzrost w stosunku do pierwszej połowy 2015 r.. Największy, bo aż ponad 100% wzrost zanotował model Movano, a Combo w wersji Van o prawie 74%. Niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się także modele Vivaro i Movano w osobowej wersji bus. W 2015 roku klienci kupili łącznie 1 108 tego typu pojazdów, czyli o ponad 60% więcej niż w 2014 roku. Również w tym segmencie trwa kontynuacja ubiegłorocznego wzrostu. W pierwszym półroczu bieżącego roku do klientów trafiło 506 minibusów, co daje wynik o blisko 10% niż w pierwszym półroczu 2015 r.
Najmniejszym przedstawicielem użytkowych aut Opla jest model Combo, samochód o dużej różnorodności wersji i spełniający szeroki zakres kryteriów. Ma dwa rodzaje nadwozia, krótkim i długim rozstawem osi (2755 mm i 3105 mm), dostępne jako van lub jako samochód osobowy z 5–7 siedzeniami oraz ze standardowym lub podwyższonym dachem. Combo może mieć profesjonalne zastosowania w biznesie lub przemyśle albo pełnić rolę wszechstronnego auta rodzinnego i rekreacyjnego o uniwersalnych zastosowaniach. Dużym atutem Combo jest przemyślana, praktyczna i funkcjonalna kabina z licznymi schowkami i półkami, a także możliwością zamontowania maksymalnie siedmiu siedzeń.
Średniej wielkości Vivaro dzięki odpowiedniej konfiguracji może zaspokoić niemal wszystkie potrzeby rynku lekkich pojazdów użytkowych. Vivaro ma szeroki zakres wariantów, dostępny jest jako furgon, kombi, furgon z podwójną kabiną oraz platforma z kabiną do zabudowy w rozmaitych konfiguracjach - z nadwoziem o dwóch różnych długościach (4999 lub 5399 mm) oraz dwóch wysokościach (1971 lub 2498 mm). Wnętrze nowego Vivaro zostało zaprojektowane tak, aby zapewnić nowoczesną, mobilną przestrzeń roboczą o nienagannej ergonomii. Przydatne na co dzień są też praktyczne detale, takie choćby jak środkowe przednie siedzenie, które łatwo i szybko można przekształcić w stolik pod notatnik czy laptopa.
Największy wśród użytkowych Opli, model Movano, oferuje jeden z najbogatszych na rynku zestawów wariantów nadwozia (w sumie 188), co sprawia, że nadaje się niemal do każdego rodzaju działalności. Dzięki niezwykle szerokiej ofercie Movano dostępny jest z napędem na przednie lub tylne koła, a jego dopuszczalna masa całkowita może sięgać nawet 4,5. Wariant 3,5-tonowy z napędem na tylne koła może zostać wyposażony w podwójne lub pojedyncze koła, wariant 4,5-tonowy standardowo ma na tylnej osi „bliźniaki”. Oferta obejmuje furgony w czterech różnych długościach oraz trzech różnych wysokościach nadwozia, wersje kombi do przewozu 9 osób oraz autobus do 17 osób, a także odmiany z pojedynczą kabiną, podwójną kabiną oraz jako platforma do zabudowy. Movano dostępny jest również w rozmaitych specjalistycznych zabudowach fabrycznych, na przykład jako wywrotka z wariantem wyładowczym na tył i boki lub tylko do tyłu, z ruchomymi burtami bądź jako kontener. Wersje z napędem na przednie koła mają wyjątkowo niski próg załadunku, co zapewnia łatwy dostęp do przestrzeni ładunkowej. Przesuwne drzwi boczne i skrzydłowe tylne o szerokim otwarciu ułatwiają załadunek i rozładunek.

- Poprzednie zdjęcie
- 1 / 11
- Następne zdjęcie
Użytkowe modele Opla
Warszawska prezentacja aut dostawczych wraz z wersjami o zabudowach specjalnych stała się okazją do podsumowania wyników Opla w Polsce i Europie.
fot. Opel