Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Moda na ekologię

Data publikacji: Autor: AT

 <b>Jakość w baku - oleje napędowe.</b> Tankowanie oleju napędowego o śladowej zawartości toksycznych związków ma wpływ na jakość otaczającego nas środowiska.

Analitycy ekonomiczni przewidują w ciągu najbliższych 10 lat zwiększenie sprzedaży olejów napędowych o co najmniej 18%. Wzrost popytu ma być wynikiem intensyfikacji transportu drogowego w Europie. Druga przyczyna to rosnące zainteresowanie napędem dieslowskim wśród użytkowników samochodów.

Zazwyczaj tańszą od benzyny "ropę" kojarzymy z paliwem niskiej jakości, poważnie zanieczyszcza-jącym środowisko. Tymczasem właśnie w Polsce produkowane są rodzaje olejów napędowych, których parametry pod kątem użytkowym i ekologicznym przewyższają normy Unii Europejskiej.

Olej napędowy EKO- DIESEL PLUS 50 jest jednym z najnowocześniejszych produktów Polskiego Koncernu Naftowego ORLEN S.A. Nowe paliwo do silników dies lowskich zostało wprowadzone na rynek w grudniu 2000 roku. Wyróżnia się siedmiokrotnie niższą za-wartością siarki (0,005%) niż wymagane jest to w krajach UE. W stosunku do swojego poprzednika, Ekodiesel Plus 50 charakteryzuje się wyższym wskaźnikiem jakości spalania, gwarantuje łatwiejszy zimny rozruch i wydajniejszą eksploatację samochodu poprzez podniesienie liczby cetanowej. Wartość ta odpowiada za właściwości przeciwstukowe paliwa.

Kolejny olej napędowy tej samej firmy - ONM "Standard 50" to jedyny tego rodzaju produkt wprowadzony na rynek w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki zastosowaniu przez Spółkę nowoczesnych technologii wytwarzania oraz unikalnych dodatków uszlachetniających, jakość ONM "Standard 50" jest znacznie wyższa od jego odpowiedników używanych w krajach Unii Europejskiej.

Olej napędowy miejski charakteryzuje się bardzo niską zawartością siarki, niską zawartością aromatów oraz bardzo dobrymi właściwościami niskotemperaturowymi. Podobnie jak Ekodiesel Plus 50, również to paliwo chronione jest przed skażeniem mikrobiologicznym. Produkt stosowany jest głównie w komunikacji miejskiej dużych aglomeracji miejskich i strefach ekologicznie chronionych.

Tankowanie oleju napędowego o śladowej zawartości toksycznych związków ma wpływ na jakość otaczającego nas środowiska.

Anna Szurek, Dyrektor Regionalnego Biura Handlu Hurtowego i Logistyki w Gdańsku - Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A.

Obniżenie zawartości siarki w oleju napędowym ma kapitalne znaczenie ekologiczne. Zapewnia znaczne zmniejszenie emisji tlenków siarki i posiadających działanie rakotwórcze cząstek stałych, a przede wszy-stkim umożliwia stosowanie filtrów i katalizatorów w układzie wydechowym pojazdów z silnikiem diesla. Dzięki uruchomieniu nowoczesnych instalacji w Płocku, Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A. może produkować oleje napędowe z zawartością siarki, która w krajach Unii europejskiej obowiązywać będzie dopiero w 2005 roku. Aby zobrazować parametry naszych produktów podam wyniki ostatnio przeprowadzonych badań. Dowodzą one , iż przy rocznym zużyciu około 144 tys. ton oleju napędowego miejskiego w Polsce, stosując ONM "Standard 50", można ograniczyć emisję związków chemicznych o ponad 2,5 tys. ton.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości