Modele RC. Koniec rajdowego sezonu

(ip)
Motoarena już niemal tradycyjnie otwiera i zamyka rajdowy sezon modeli RC w piernikowym mieście. Rozgrywany w miniony weekend 10. Rajd Jesienny był ostatnią rundą w kalendarzu toruńskiego czempionatu. Dodatkowo, w sobotę, zawodnicy uroczyście wystartowali w 2. Rajdzie Niepodległości, czcząc w ten sposób nasze największe narodowe święto. Fot. materiały prasowe
Motoarena już niemal tradycyjnie otwiera i zamyka rajdowy sezon modeli RC w piernikowym mieście. Rozgrywany w miniony weekend 10. Rajd Jesienny był ostatnią rundą w kalendarzu toruńskiego czempionatu. Dodatkowo, w sobotę, zawodnicy uroczyście wystartowali w 2. Rajdzie Niepodległości, czcząc w ten sposób nasze największe narodowe święto. Fot. materiały prasowe
Motoarena już niemal tradycyjnie otwiera i zamyka rajdowy sezon modeli RC w piernikowym mieście. Rozgrywany w miniony weekend 10. Rajd Jesienny był ostatnią rundą w kalendarzu toruńskiego czempionatu. Zmieniony system punktacji, dwa dni walki i szybkie trasy biegnące po szutrowej części żużlowego stadionu były gwarancją pięknego widowiska i jazdy "na limicie". Dodatkowo, w sobotę, zawodnicy uroczyście wystartowali w 2. Rajdzie Niepodległości, czcząc w ten sposób nasze największe narodowe święto.

Pierwszy dzień rywalizacji 10. Rajdu Jesiennego zdominował Igor Stasz (Subaru Impreza). Utytułowany kierowca z Chełma tylko raz oddał prowadzenie na oesie koledze z Czech, Josefowi Vackowi (Citroen DS3). Odważnie do walki o podium włączył się Kacper Dorobek (Honda Civic), już na drugiej próbie wykręcając lepszy czas od aktualnego mistrza Torunia, Bartka Blachowskiego (Suzuki SX4). Wyczyn ten powtórzył jeszcze na ostatnich dwóch oesach pierwszego dnia. Choć dla popularnego "Blaszki" weekendowe zawody były bardziej relaksem i zabawą, niż walką o punkty, cios zadany przez młodego włocławianina mógł zaboleć. Pojawienie się nowego, szybkiego zawodnika w walce o podium szybko wprowadziło niepokój wśród "salonowych bywalców". Ci musieli uważać też na jednego z najlepszych czeskich graczy - Josef Vacek był drugi na koniec sobotniego dnia i trzeci w 2. Rajdzie Niepodległości. Tradycyjnie, na dobry występ Piotra Żelisławskiego (VW Polo) mógł liczyć każdy. Nie tylko widowiskowa, ale i skuteczna jazda pozwoliła kierowcy ze Skierniewic cieszyć się z piątego miejsca po pierwszym dniu rywalizacji. Sobotni etap nie sprzyjał za to Waldkowi Blachowskiemu - dopiero ósma pozycja w generalce, ale za to kolejna, piękna rajdowa legenda w jego rękach - Skoda Felicia. Z uśmiechem Motoareny nie opuszczał także Michał Wieczorkowski (Citroen DS3). Awaria układu zawieszenia zmusiła zawodnika ze Stolicy do skorzystania z systemu SuperRally. Osiemnasta pozycja raczej pogrzebała jego szanse na walkę o podium w niedzielnym dniu. Do pechowców zaliczyć można też Michała Jasińskiego (Subaru Impreza), który na własnej skórze boleśnie przekonał się, jak wielki wpływ na trakcję w małej rajdówce mają opony. Sobotni etap (sześć odcinków) 10. Rajdu Jesiennego pokonał na czeskich "blockach" o dość twardej mieszance. Auto zupełnie nie słuchało się kierowcy, a delikatnie dotknięcie gazu błyskawicznie stawiało rajdówkę bokiem do drogi. O skutecznym hamowaniu też można było zapomnieć. Dopiero zmiana ogumienia na miękkie "piny" zwróciły radość z jazdy zawodnikowi Subaru Poland RC Teamu. Ostatnie odcinki sobotniego dnia, rozgrywane w ramach 2. Rajdu Niepodległości pozwoliły na awans aż o dziewięć oczek. Plan na niedzielę zakładał jedno - gaz do podłogi i czerpanie z jazdy po szutrze jak najwięcej radości, bo to kierowca Subaru Poland RC Team umie najlepiej.

Niedzielny etap to sześć odcinków specjalnych rozgrywanych w różnorodnej konfiguracji, wszystkie oczywiście rozrysowane na szutrowej nawierzchni Motoareny. Było jednak więcej jazdy "na limicie" - daleko odsunięte pachołki i układ toru znany z rajdów terenowych pozwolił na szybką i widowiskową jazdę. Co mocniejsze rajdówki nie szczędziły sobie jazdy bokami, efektownie pokonując przeszkody i nawroty. Pierwszy odcinek drugiego dnia ponownie padł łupem Igora Stasza, który po nocnej przerwie nie stracił nic na stylu, szybkości i precyzji. Za odrabianie strat po awarii modelu zabrał się Michał Wieczorkowski. Kierowca z Warszawy wygrał dwa oesy niedzielnego etapu, na pozostałych próbach unikając błędów i awarii. Bartek Blachowski prezentował podobny styl co w sobotę i mocno trzymał się wypracowanego wcześniej czwartego miejsca. Z podium spadł nieoczekiwanie czeski kierowca, Josef Vacek. Na pozycję lidera drugiego dnia wysunął się Kacper Dorobek, niespodzianka 10. Rajdu Jesiennego. Przesiadka do mocniejszego auta klasy WRC2 wyszła młodemu kierowcy na dobre. W swojej poprzedniej klasie WRC3 i tak był pewnym zwycięzcą, a na Motoarenie, przy szybkiej trasie, moc silnika miała znaczenie. Taktyka okazała się słuszna, i dzięki ostatecznie drugiej pozycji w generalce 10. Rajdu Jesiennego, zdobyte punkty z bonusami pozwoliły Kacprowi na awans w tabeli całego sezonu 2016.

Niespodzianką niedzielnego etapu był też Michał Jasiński, który po zmianie opon awansował z 20. pozycji na 6. w tabeli rajdu drugiego dnia. Niestety, stracony czas dzień wcześniej był na tyle duży, że w ostatecznym rozrachunku nie udało się wyprzedzić Bartka Janowskiego i utrzymać prowadzenia w królewskiej klasie WRC. Niemniej zawodnik Subaru Poland RC Team dostarczył tradycyjnie kibicom pięknej jazdy po szutrowej Motoarenie.   

10. Rajd Jesienny to już ostatni rajd w sezonie 2016 i ostatnie zawody dla samochodowych modeli RC organizowane w tym roku przez Toruńską Ligę Rajdową. Zawodników, sympatyków i przyjaciół czeka teraz uroczysta Gala, z Kryterium Asów i dekoracją nowych mistrzów i zwycięzców w rajdach, rallycrossie oraz po raz pierwszy - w off-roadzie. Imprezę zaplanowano na 11. grudnia. Szczegóły już wkrótce na rc.torun.pl.

Klasyfikacja generalna 10. Rajdu Jesiennego (12-13.11.2016)

1. Igor Stasz WRC2 
2. Kacper Dorobek WRC2 
3. Bartek Blachowski WRC2 **4. Piotr Żelisławski WRC2 
5. Josef Vacek (CZ) WRC 
6. Bartek Janowski WRC 
7. Waldek Blachowski WRC2 
8. Tomek Wieczorkowski WRC 
9. Michał Wieczorkowski WRC 
10. Michał Jasiński WRC 
11. Jarosław Żurek WRC3 
12. Tomasz Nyc WRC2 
13. Piotr Szadkowski WRC2 
14. Kuba Janowski WRC3 
15. Piotr Wróblewski WRC2 
16. Karol Bilinkiewicz WRC 
17. Adam Kotarak WRC3 
18. Waldek Dubilas WRC2 
19. Oskar Nyc JWRC 
20. Paweł Grabowski WRC 
21. Szymon Mączkowski WRC2 
22. Łukasz Bilinkiewicz WRC3 
23. Łukasz Maćkowiak WRC2 
24. Marcel Drewnik WRC 
25. Adam Rzymyszkiewicz WRC 
26. Dawid Bilinkiewicz JWRC 
27. Dawid Krause WRC3 
28. Artur Warejko WRC2 
29. Kamil Najdrowski WRC2

Klasyfikacja generalna 2. Rajdu Niepodległości

1. Igor Stasz WRC2 
2. Kacper Dorobek WRC2 
3. Josef Vacek WRC**4. Bartek Blachowski WRC2 
5. Piotr Żelisławski WRC2 
6. Tomek Wieczorkowski WRC 
7. Waldek Blachowski WRC2 
8. Bartek Janowski WRC 
9. Jarosław Żurek WRC3
10. Michał Wieczorkowski WRC 
11. Michał Jasiński WRC 
12. Kuba Janowski WRC3 
13. Tomasz Nyc WRC2 
14. Oskar Nyc JWRC 
15. Piotr Szadkowski WRC2 
16. Karol Bilinkiewicz WRC 
17. Waldek Dubilas WRC2
18. Adam Kotarak WRC3
19. Piotr Wróblewski WRC2 
20. Szymon Mączkowski WRC2 
21. Paweł Grabowski WRC 
22. Łukasz Maćkowiak WRC2 
23. Marcel Drewnik WRC 
24. Łukasz Bilinkiewicz WRC3 
25. Dawid Krause WRC3 
26. Adam Rzymyszkiewicz WRC 
27. Dawid Bilinkiewicz JWRC 
28. Artur Warejko WRC2 
29. Kamil Najdrowski

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty