Wszystko
o samochodach

Aktualności / Wywiady

Modus według Renault

Data publikacji: Autor: (c)

Fot. Renault O Renault Modus mówi Benoit Marzloff, dyrektor ds. strategii i marketingu Renault.

 

Dlaczego wybrano nazwę Modus?

 Fot. Renault

Wszystkim wiadomo, jak trudno jest wylansować nową nazwę, ale jestem przekonany, że już za kilka miesięcy Modus będzie się cieszył taką samą popularnością, jak Twingo i Clio.
Słowo Modus wywodzi się z łaciny i znaczy „miara, dokładna miara”. Przeprowadziliśmy również szereg badań pod kątem lingwistycznym, które potwierdziły nam brak jakichkolwiek trudności z wymową i zrozumieniem tej nazwy w różnych krajach. Nazwa ta przywodzi ponadto na myśl łatwość dostosowania się, przestronność, wspólną przestrzeń, a także nowoczesność i nowatorstwo.

 

Do kogo skierowany jest Modus?

 

Modus skierowany jest do osób w wieku ok. 35 lat: młodych par/rodziców. Przez cały okres opracowywania tego modelu kobieca klientela była bardzo aktywna przy definiowaniu wprowadzanych przez nas innowacji. Widać to dobrze na kilku przykładach, takich jak przedni fotel pasażera z wbudowanym w siedzisko schowkiem, idealnym do umieszczenia damskiej torebki, choć z pewnością przyda się również mężczyznom. O dokonaniu zakupu decydują w pierwszej kolejności stylistyka, cena i wszechstronność tego pojazdu. Taki samochód musi potrafić być naprzemian pojazdem miejskim i do dalekich podróży.
Modus to samochód przestronniejszy od Clio, bardziej wszechstronny niż Twingo, z obszerną kabiną pasażerską, uzupełniającą wysokie parametry techniczne pojazdu. Ale dla mnie Modus, to przede wszystkim stylistyka, „twarz”, która oddycha, która się uśmiecha, to powiew świeżości w świecie samochodów. I jestem pewien, że wniesie on do segmentu B to, co do segmentu C wniósł Renault Scenic.

 

Co przewidziano, aby wylansować ten model?

 

Modus stanowi inaugurację nowego sposobu pozycjonowania samochodów. Trudność polegała w tym wypadku na odpowiednim, pedagogicznym podejściu do naszych klientów, aby Modus stał się łatwo rozpoznawalny w ramach swojego segmentu w chwili jego wprowadzania na rynek. Celem było tutaj skrócenie czasu opóźnienia związanego z odkrywaniem tego modelu. Cała akcja objaśniająca została zapoczątkowana w Genewie w marcu 2004 roku wraz z prezentacją pokazowego egzemplarza Modusa. W dalszej kolejności stworzona została dedykowana strona internetowa w celu udzielania odpowiedzi pierwszym potencjalnym klientom. Zorganizowano również prezentację seryjnego egzemplarza w maju 2004 roku w Madrycie oraz sieć marketingu bezpośredniego, którego zadaniem było potwierdzenie pozycjonowania Modusa na rynku. Równolegle uruchomiliśmy obszerną kampanię informacyjną w celu wzbudzenia zainteresowania naszym nowym produktem, z licznymi panelami reklamowymi, ruchomymi reklamami (pojazdami z przyczepą reklamową), zwłaszcza we Francji, uzupełnionymi o liczne akcje o zasięgu lokalnym.
Przygotowaliśmy ponadto kampanię reklamową w pełni zgodną z dynamiczną osobowością Modusa i jego imponującymi możliwościami.

 

Jaka jest struktura gamy Modusa?

 

Modus powinien zainteresować szerokie spektrum klientów. Dlatego też przygotowaliśmy bardzo szeroki wachlarz możliwości, pozwalający każdemu na stworzenie własnego, indywidualnego pojazdu, oraz równie szeroką gamę cenową. W większości krajów skorzystaliśmy z rozwiązania zastosowanego z powodzeniem w przypadku Megane i Scenika, z bogatym wyborem silników, poziomów wyposażenia i wystrojów wnętrza. Na przykład we Francji oferowane będą przynajmniej dwa lub trzy poziomy wyposażenia i dwa rodzaje wystroju wnętrza dla każdego z dostępnych silników. Oczywiście gama ta będzie dostosowana do każdego z krajów, zależnie od tamtejszych przyzwyczajeń kierowców i lokalnej specyfiki.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości