Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Most w remoncie do remontu

Data publikacji: Autor: Dariusz Dulaba, Wioletta Kakowska

Fot. Robert Kwiatek: Kiezmark. Robotnicy kończą remont, a most pęka... Podwykonawca - już planuje powrót na plac budowy. Nie wiadomo, kiedy skończy się ta "zabawa".

Jeszcze nie zakończył się remont mostu w Kiezmarku, na trasie z Gdańska do Warszawy, a na jednym z filarów pojawiło się pęknięcie. Na tyle groźne, że most wymaga wzmocnienia konstrukcji i naprawy uszkodzeń.

 Fot. Robert Kwiatek: Kiezmark. Robotnicy koñcz± remont, a most pêka... Podwykonawca - ju¿ planuje powrót na plac budowy. Nie wiadomo, kiedy skoñczy siê ta

Nikt - ani Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad- zleceniodawca remontu, ani firma Necso, wykonawca - nie chcą powiedzieć, kiedy wykryto uszkodzenia i jak powstały.

 

Pęknięcia odkryto podczas dodatkowych prac prowadzonych na moście. Winnych oczywiście nie ma. To jednak nie koniec niespodzianek. Przewidywany koszt remontu odcinka Gdańsk - Kiezmark, o długości 19,3 km wraz z mostem w Kiezmarku, był oszacowany na 29 mln euro (25 proc. pochodzi ze środków krajowych, 75 proc. z Unii). Okazało się, że umowa z wykonawcą zawarta przez GDDKiA nie przewidywała poprawek i teraz będzie trzeba dodatkowo zapłacić za naprawę mostu. Prace powierzono znów firmie Necso. Tej samej, której w sierpniu odebrano kontrakt na remont „siódemki” z Kiezmarka do Jazowej, za uporczywe uchylanie się od wypełniania zobowiązań.

 

Na moście w Kiezmarku, na trasie z Gdańska do Warszawy, trwają prace wykończeniowe, układana jest izolacja na chodniku, montowane barierki i oświetlenie. Rusztowania pomału znikają, ale... Wszystko wskazuje na to, że wrócą ponownie na wiosnę przyszłego roku.
- Nie można wykluczyć opóźnień prac i przesunięcia ich na wiosnę, bo aura może pokrzyżować plany - twierdzi Albin Winiarski, kierownik projektu z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku.
Zastrzega, że to nie będzie miało wpływu na ruch na moście. Prace, jeśli już do nich dojdzie, będą trwały pod nim.

 

Winiarski nie umiał jednak jednoznacznie potwierdzić, czy wpływ na ewentualne opóźnienie może mieć odkryte pęknięcie na jednym z filarów.
- Postaramy się wszelkie usterki usunąć w przewidzianym terminie - stwierdził Winiarski. - Prace się jeszcze nie zakończyły. Takie rzeczy się zdarzają. Inspektorat nadzoru może przecież wskazać różne niedociągnięcia, które wykonawca musi poprawić. Nie ma w tym żadnej sensacji.
W styczniu tego roku most został oddany do ruchu, jednak odbiór przez zleceniodawcę ma nastąpić 8 grudnia. Czy do tego dojdzie?


Firma Necso twierdzi, że otrzymała na piśmie polecenie wykonania dodatkowego projektu wzmocnienia jednego filara w nurcie (zrobi ją podwykonawca Mostostal Warszawa). Ale na pewno nie w ramach poprawy niedociągnięć.
- Spękany filar nie był ujęty w projekcie modernizacji mostu, więc nie mogliśmy od razu zareagować i wykonać niezbędnych prac wzmacniających - komentuje krótko całą sprawę Agnieszka Kuźma - Filipek, kierownik działu PR Mostostalu Warszawa. - Teraz zajęliśmy się tą sprawą, zrobimy wycenę projektu.


Istnienia dodatkowej umowy nie potwierdza GDDKiA.
- Nic mi na ten temat nie wiadomo - usłyszeliśmy od Tadeusza Jastrzębskiego, nadzorującego wydawanie środków unijnych w GDDKiA.- Nie ma nowego kontraktu ani żadnych umów z tą firmą rozszerzających prace. Coś bym na ten temat wiedział.
Pracownicy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowch i Autostrad w Gdańsku, odpowiedzialni za remont mostu, byli mniej rozmowni - powołując się na zakaz rozmów z prasą, ujęty w międzynarodowym kontrakcie.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości