Wszystko
o samochodach

Motocykle / Motocykle

Motocykle 125 ccm: 15 najciekawszych propozycji na sezon 2016

Data publikacji: Autor: Karol Biela

Motocykle 125 - przegląd rynku Jednoślady klasy 125 dają przedsmak prawdziwej motocyklowej przygody. Sprawdzamy 15 najciekawszych modeli dostępnych na polskim rynku w sezonie 2016.

Sposób na korki, a przy okazji olbrzymia frajda z jazdy - od sierpnia 2014 roku kierowcy posiadający prawo jazdy kategorii B dłużej niż 3 lata mogą jeździć też motocyklami o pojemności silnika do 125 ccm i mocy poniżej 11 kW/15 KM (stosunek mocy do masy własnej nie może być większy niż 0,1kW/kg). Spoglądając na statystyki sprzedaży nowych „125-ek” nie sposób nie zauważyć ogromnego rynkowego wzrostu, jaki nastąpił w ciągu ostatnich dwóch lat.

Według Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w 2014 roku największą popularnością cieszyły się właśnie motocykle o pojemności do 125 ccm - zarejestrowano ich 3 915 sztuk, co zapewniło im blisko 40-procentowy udział w krajowym rynku. Jeszcze większe wzrosty (+351,4%) zanotowano w 2015 roku, kiedy to Polacy zarejestrowali aż 17 672 egzemplarzy nowych „125-ek”, a ich udział w całym rynku jednośladów powiększył się do 74 procent.

Nie sprawdziły się też prognozy niektórych „ekspertów”, o tym, że zmienione przepisy wpłyną na większa ilość wypadków z udziałem jednośladów. Na szczęście stało się wręcz odwrotnie. W 2014 roku motocykliści uczestniczyli w 2 377 wypadkach. Rok później doszło już tylko do 2 136 zdarzeń ich udziałem.

Motocykle 125 - przegląd rynkuDostępne w salonach dwukołowe maszyny, którymi można poruszać się na podstawie ważnego prawa jazdy kategorii B, różnią się nie tylko marką, czy ceną, ale też budową i przeznaczeniem. Z setek oferowanych w Polsce modeli wybraliśmy naszym zdaniem 15 najciekawszych propozycji, na które warto zwrócić uwagę.

1. Aprilia RS4 125 Replica SBK
To jedna z najbardziej sportowych motocyklowych „125-ek” dostępnych w Polsce. Chłodzony cieczą 15-konny silnik z wtryskiem paliwa, przedni widelec upside-down, tarczowe hamulce z przodu i z tyłu, aluminiowa rama oraz wahacz, a do tego malowanie wzorowane na maszynach z Mistrzostwa Świata Superbike’ów - Aprilia RS4 125 Replica SBK kosztuje aż 21 900 złotych.

Motocykle 125 - przegląd rynku2. Barton Classic 125
Całkowicie inna półka cenowa, ale też i z goła odmienna konstrukcja niż w przypadku Aprilli. Barton Classic 125 to reprezentant chińskiej myśli technicznej, ale jak za cenę 5 190 złotych jakością wykonania góruje nad wieloma konkurencyjnymi pojazdami. Nawiązujący kształtem do „dorosłego” choppera model Classic 125 ma 11-konny silnik zasilany gaźnikowo. Z racji małych rozmiarów to rozsądna propozycja dla niższych wzrostem jeźdźców i amazonek.

Motocykle 125 - przegląd rynku3. Honda MSX125
Mała „motorynka” Hondy wygląda niczym zabawka, ale w rzeczywistości to bardzo zwinna maszyna, która sprawdzi się w pokonywaniu zakorkowanych arterii. Co prawda 12-calowe koła nie lubią zbytnio kolein, ale za to niemal 10-konny silnik zapewnia odpowiednią dynamikę jazdy zadowalając się spalaniem na poziomie 2-2,5 litra na 100 kilometrów. Wydaje się więc, że 13 500 złotych (rocznik 2015) za Hondę MSX125 to niewygórowana oferta.

Motocykle 125 - przegląd rynku4. Hyosung GT125
Południowokoreańska marka Hyosung ma w swojej ofercie naked bike’a o pojemności 125 ccm. Za 14 449 złotych otrzymamy motocykl z 14,5-konnym silnikiem, który gabarytami nie odbiega znacząco od „dorosłych” jednośladów. Co prawda za zasilanie silnika paliwem odpowiada gaźnik, ale układ hamulcowy wykorzystuje do spowalniania dwie tarcze.

Motocykle 125 - przegląd rynku5. Junak CR 125
Tegoroczna nowość w gamie Junaka nieprzypadkowo wygląda jak popularne w latach 60-tych ubiegłego wieku motocykle typu cafe racer (stąd skrót CR w nazwie modelu). Charakterystyczny kształt kierownicy, baku i kanapy to nie jedyne odwołania do przeszłości. Poza elektrycznym starterem silnik o mocy 9,7 KM można uruchomić też klasyczną „kopką”. Sugerowana cena detaliczna: 7 599 złotych.

Motocykle 125 - przegląd rynku6. Kawasaki KLX125
Jeżeli chcielibyśmy czasem opuścić asfaltowe trasy i wjechać w lekki teren przydałby się nam motocykl enduro. Mając w kieszeni 13 900 złotych można zainteresować się Kawasaki KLX125. Spore skoki zawieszeń, a do tego 19-calowe koło z przodu i 16-calowe z tyłu pozwolą poszaleć z dala od miejskiego zgiełku. Co prawda chłodzony powietrzem silnik generuje tylko 10,2 KM, ale na początek off-roadowej przygody nie potrzeba więcej mocy.

Motocykle 125 - przegląd rynku7. Kymho Agility City 125
Tajwańska marka Kymho oferuje przyzwoicie wykonane pojazdy w rozsądnej cenie. Za przykład niech posłuży model Agility City 125, który aktualnie wyceniony jest na 6 900 złotych. Dzięki 16-calowym kołom skuter prowadzi się stabilnie i nie jest podatny na mniejsze ubytki w drodze. Do tego w cenie otrzymamy fabryczny kufer marki SHAD oraz wygodną kanapę, na której zmieszczą się dwie dorosłe osoby.

Motocykle 125 - przegląd rynku8. Peugeot Satelis 125
Francuska marka Peugeot ma w swojej ofercie komfortowego maxiskutera o nazwie Satelis. Pojazd ten występuje w dwóch wersjach 125 i 400 ccm. Wygodna kanapa pomieści dwoje dorosłych osób, a gniazdo 12V z głębokim schowkiem przy kierownicy umożliwi podładowanie naszego telefonu. Do tego Satelis ma na wyposażeniu ledowe światła, komputer pokładowy informujący m.in. do średnim spalaniu, czy pokrowiec na siedzenie chroniący kanapę przed deszczem. Cena 17 490 złotych.

Motocykle 125 - przegląd rynku9. Piaggio Liberty 125 ABS
Jeden z oszczędniejszych skuterów klasy 125 na rynku. Kosztuje 10 900 złotych, a według producenta jego średnie spalanie to jedynie 1,75 litra na 100 kilometrów. Nowy Liberty 125 ma przednią lampę LED, a w schowku znajdziemy USB, którym podładujemy smartfona. Standardowo Piaggio wyposażony jest w system ABS.

Motocykle 125 - przegląd rynku10. Rieju Maraton Supermotard 125 AC
Wyprostowana pozycja za kierownicą, spore skoki zawieszenia, a do tego agresywny design i tarczowe hamulce – jeżeli w naszym budżecie znajdzie się 11 990 PLN złotych warto zastanowić się nad hiszpańskim supermoto. Umieszczona na wysokości 850 mm kanapa sprawia, że Rieju Marathon Supermotard 125 będzie dobrym wyborem, dla wyższych jeźdźców, którzy lubią ofensywny styl jazdy. Dodatkowym plusem jest regulacja wysokości siedzenia i cyfrowy zestaw wskaźników.

Motocykle 125 - przegląd rynku11. Romet RCR
Kolejna nowość na sezon 2016. Romet RCR to motocykl o klasycznym wyglądzie, który jako jedyny w naszym zestawieniu posiada 2-cylindrową jednostkę napędową. Rzędowy silnik z olejowo-powietrznym systemem chłodzenia generuje 11 koni mechanicznych, a za spowalnianie tej maszyny odpowiadają hamulce tarczowe. Mały cruiser od Rometa wyceniony został bardzo przyzwoicie, bo na 8 999 złotych.

Motocykle 125 - przegląd rynku12. Suzuki VanVan 125
VanVan 125 należy do tych motocykli, przed którymi zatrzymują się przechodnie. Balonowe opony, szprychowane obręcze kół, a do tego nisko umieszczona płaska kanapa sprawiają, że Suzuki zwraca na siebie uwagę. Chłodzony powietrzem 12-konny silnik nie jest może tytanem mocy, ale do spokojnej jazdy w zupełności wystarczy. Cena: 16 900 złotych.

Motocykle 125 - przegląd rynku13. Vespa 946 Emporio Armani
To zdecydowanie najbardziej stylowa, a przy tym i najdroższa „125-ka” w naszym zestawieniu. Rewelacyjny design, za który odpowiada firma Armani oraz wręcz niespotykane w skuterach z tego segmentu wyposażenie (m.in. reflektory i kierunkowskazy LED, hamulce z systemem ABS, kontrola trakcji ASR) musi słono kosztować. Ile dokładnie? 43 000 złotych…

Motocykle 125 - przegląd rynku14. Yamaha Tricity
Trójkołowa Yamaha – jak twierdzi sam producent – przeznaczona jest dla początkujących kierowców. Podczas jazdy Tricity zachowuje się jak typowy jednoślad (pochyla się w kierunku zakrętu), a dzięki trzem punktom podparcia nie wymaga balansowania ciałem, aby utrzymać równowagę przy niższych prędkościach. Cena 15 990 złotych brzmi zachęcająco, tym bardziej, że obejmuje system ABS.

Motocykle 125 - przegląd rynku15. Zipp LaVISSA 125
Zdecydowanie tańsza alternatywa dla fanów włoskich skuterów z lat 60-tych ubiegłego wieku. Dwukolorowe plastiki, opony z białymi ścianami, a do tego chroniąca przed wiatrem przednia szyba - Zipp LaVISSA 125 nawiązuje do ubiegłej epoki nie tylko design’em (chłodzony powietrzem gaźnikowy silnik, bębnowy hamulec z tyłu). Stylowy skuter Zipp’a kosztuje tylko 5 599 złotych.

Motocykle 125 - przegląd rynku

Motocykle 125 - przegląd rynku

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Freddie (gość)

    W zeszłym sezonie kupiłem Bartona Classic, jestem bardzo zadowolony. Udało mi się go dostać za niecałe 5 tys., myślę, że to atrakcyjna cena. Trochę musiałem się go naszukać, ale opinie w internecie były bardzo dobre, więc w końcu dopiąłem swego i jak na razie mogę powiedzieć, że było warto. Fajne jest w nim to, że siedzisko znajduje się dość nisko, dzięki czemu można pewnie oprzeć nogi i nie sprawi to problemu niskim osobom ani kobietom. Ja mam 187 i też czuję się bardzo dobrze, nie wyglądam głupio i nie muszę podciągać wysoko nóg. Najlepiej oczywiście przymierzyć go samemu, ale myślę, że mając tak do 190 cm można się na nim dobrze czuć.

  • William D Swenson (gość)

    Hello Dear How are you today? I discovered you today during my research on internet. I saw your advert and i am so much interested about it, so i wish to know if your advert is still active and also the final price, Kindly get back to me. Regard William D Swenson williams.d.swenson@gmail.com 668-899-041

  • Bartek (gość)

    Freddie ja również jestem szczęśliwym posiadaczem Classica;) Może i kosztował niewiele ale sprawdza się znakomicie i złego słowa nie mogę o nim napisać. Świetna opcja dla tych, którzy chcą niezły motocykl, który będzie dobre wyglądał, a nie zniszczy przy tym portfella;)

  • stalowy (gość)

    Szanowna redakcjo - marka skuterów to Kymco a nie Kymho ;-]

  • A Książę? (gość)

    Droga, ale bardzo solidna propozycja – KTM Duke 125!

  • Arcin (gość)

    Ktm duke !!? Zapomnieliscie a yamaha mt 125 ? Top zenada ! Jedne z najlepszych w swojej klasie ale co tam.lepiej polecic chinczyka i sie pouczyc potem jak to naprawic. dzieki za takie propozycje.

  • Arekk (gość)

    Ja mam chopperka od Bartona i zgodzę się z tym co napisał redaktor - jakość wykonania naprawdę jest na dobrym poziomie. Za sumę 5000 zł otrzymujemy dobrze poskładaną maszynę, fajnie wyglądającą, z dobrym silnikiem (wzrorowanym na Hondzie) z wałkiem wyrównoważającym co podnosi kulturę pracy silnika .Mnie osobiście bardzo przypadł do gustu i już nie mogę się doczekać dobrej pogody żeby wybrać się na przejażdżkę. Z czystym sumieniem polecam. DObra alternatywa dla "markowych" motocykli

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości