Wszystko
o samochodach

Motocykle / Aktualności

Motocykli coraz więcej

Data publikacji: Autor: Maciej Krzywoszyński

Fot. Honda: Honda CBR 600 RR to motocykl klasy Supersport za 48 900 zł. Moc silnika 117 KM, prędkość 262 km/h. W czasach, gdy samochody sprzedają się coraz gorzej, rynek jednośladów rozwija się bardzo dynamicznie. Ten rok może być jeszcze lepszy, bo oferta jest coraz bogatsza, a ceny większości motocykli spadły.

Dwukołowej ofensywy ciąg dalszy.

 

Za oknami wiosna na całego, więc wielu motocyklistów już na dobre rozpoczęło nowy sezon. Spory ruch widać też u sprzedawców czy na motocyklowych giełdach. Rynek jednośladów stanowi pewien fenomen. Rok temu przy niekorzystnym kursie euro i wyraźnym wzroście cen większości motocykli spodziewano się kryzysu w branży oraz spadku sprzedaży. Zamiast tego Fot. Honda: Honda CBR 600 RR to motocykl klasy Supersport za 48 900 zł. Moc silnika 117 KM, prędkość 262 km/h. zanotowano kolejny wyraźny wzrost. W 2003 roku w Polsce sprzedano 9,5 tys. motocykli i motorowerów. W ubiegłym roku sprzedaż wzrosła do 13,5 tys. sztuk Duża w tym zasługa najtańszych produktów z Dalekiego Wschodu, czyli tanich skuterów z Chin oraz Korei.

 

Ale i motocykle sprzedawały się lepiej - w 2004 roku sprzedano ponad 4200 sztuk, o 900 więcej niż rok wcześniej. Zdecydowany prym wiodły nie tanie podróbki z Chin, ale produkty „wielkiej trójki” z Kraju Kwitnącej Wiśni: Yamahy, Hondy i Suzuki (połowa wszystkich sprzedanych motocykli). Najlepiej sprzedającym się w ubiegłym roku modelem był Suzuki GS 500. Drugie i trzecie miejsce w tym rankingu zajęły modele Yamahy FZ-6S Fazer i YZF-R1. Zwłaszcza duża popularność tego ostatniego motocykla może dziwić w nie najbogatszym kraju, jakim przecież Fot. Suzuki: Suzuki w tym roku stawia na prawdziwego potwora - model GSX-R 1000 w cenie 58 100 zł. Silnik o pojemności 999 ccm i mocy 178 KM pozwala rozpędzić się do 290 km/h. Na zdjęciu Suzuki SX-R600 i GSX-R1000. jest Polska. Kosztuje on bowiem... ponad 60 tys. zł.

Ten rok nie może być więc gorszy, tym bardziej że ceny większości jednośladów są niższe, a oferta - coraz bogatsza. Pora zatem przyjrzeć się nowościom.

 

Motocykle sportowe i turystyczne

 

W tej kategorii jest zdecydowanie najwięcej nowości. Honda proponuje m.in. mistrzowski motocykl z klasy Supersport, czyli CBR 600RR. Za 48,9 tys. zł kupimy maszynę o mocy 117 KM, osiągającą 262 km/h. Kawasaki prezentuje dwie nowości, w tym odmłodzoną Ninję (ZX-6RR). Dzięki modernizacji silnika i aerodynamice ma ona moc 123 KM i prędkość maksymalną 260 km/h. Jej cena jest identyczna jak w wypadku Hondy (48,9 tys. zł). Suzuki w tym roku stawia na prawdziwego potwora - model GSX-R 1000. Silnik o pojemności 999 ccm i mocy 178 KM pozwala rozpędzić się do 290 km/h. Eksperci wróżą temu modelowi tytuł sportowego motocykla roku 2005. Tylko cena jest mniej zachęcająca - 58,1 tys. zł.Fot. Kawasaki: Kawasaki prezentuje odmłodzoną Ninję ZX-6RR. Silnik ma moc 123 KM, a prędkość maksymalna wynosi 260 km/h. Cena – 48 900 zł.

 

BMW proponuje w tym sezonie nowość z kategorii sportowo-turystycznej, czyli model R 1200ST. Ma on sportową sylwetkę, ale pozycja za kierownicą pozwala na wygodne pokonywanie długich dystansów. Do tego dochodzą regulowana kierownica i zestaw 32-litrowych kufrów bagażowych. Osiągi też niczego sobie: silnik bokser o pojemności 1170 ccm osiąga moc 110 KM, prędkość maksymalna - 225 km/h. Jego cena to 54,6 tys. zł. Tańszą alternatywą dla miłośników szybkiego podróżowania są dwa nowe modele Ducati, Multistrada Dark i Fot. BMW: BMW proponuje w tym sezonie nowość - model R 1200ST z silnikiem bokser o pojemności 1170 ccm i mocy 110 KM; prędkość maksymalna - 225 km/h, cena – 54 600 zł. Multistrada (kosztują one odpowiednio 33,8 tys. zł oraz 36,1 tys. zł). Modele te różnią się przede wszystkim kolorystyką. Napędza je ten sam silnik o pojemności 618 ccm i mocy 63 KM. Prędkość maksymalna to 180 km/h.

 

Za „jedyne” 24,9 tys. zł można natomiast kupić motocykl koreańskiej marki Hyosung GT 650R. Za te pieniądze dostaniemy całkiem nieźle wyglądającą maszynę, napędzaną silnikiem o pojemności 647 ccm i mocy 79 KM (konstrukcja koreańska), którą rozpędzimy do 200 km/h.

 

Cruisery i choppery

 

W tej kategorii nowości jest dużo mniej. Nic dziwnego - klientela jest w tym wypadku bardziej konserwatywna. Harley-Davidson proponuje nowy model z rodziny Dyna, czyli FXDCI Dyna Super Glide Custom. Za 66,5 tys. zł otrzymamy elegancki, połyskujący chromem motocykl w Fot. Harley-Davidson: Harley-Davidson proponuje nowy model z rodziny Dyna, czyli FXDCI Dyna Super Glide Custom w cenie 66 500 zł. nowej kolorystyce, z lepszymi hamulcami i reflektorem z gładkiego szkła. Kawasaki wprowadza na rynek model VN 1600 Classic Tourer, idealny do dalekich wędrówek. Elementy charakterystyczne to wzmocniona rama, spora liczba kufrów, duża regulowana owiewka oraz komfortowe siedzenia. Całość Fot. Yamaha: Nowość Yamahy – model MT-01. Ma nieszablonowy wygląd, silnik o pojemności 1670 ccm, który rozpędza tego potwora do 240 km/h. Kosztuje - 59,9 tys. zł. napędza wolnoobrotowy silnik o pojemności 1552 ccm i mocy 67 KM.

 

Naked bike

 

To obecnie grupa chyba najchętniej kupowanych motocykli (należy do niej choćby lider sprzedaży w Polsce - Suzuki GS 500).

Z tegorocznych nowości warto zauważyć propozycję Ducati, czyli tańszą odmianę Monstera (S2R). Za 36,1 tys. zł kupimy całkiem niezły motocykl, napędzany widlastym silnikiem 803 ccm o mocy 77 KM i prędkości maksymalnej 205 km/h. Prawdziwą perełkę prezentuje Yamaha. Model MT-01 ma szansę na podbicie nie tylko rynku, ale i serc miłośników jednośladów. Jego atuty to nieszablonowy wygląd oraz rewolucyjny silnik V twin o pojemności 1670 ccm, który rozpędza tego potwora do 240 km/h. Tylko ta cena - 59,9 tys. zł...

 

 

 

 

 

 

 

.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • m (gość)

    m

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości