Około 130 wykwalifikowanych motoratowników na ulicach polskich miast - to jeden z celów kampanii społecznej Motopozytywni.pl. W bezpłatnych szkoleniach wezmą udział motocykliści z Warszawy, Wrocławia, Trójmiasta i Poznania. Na potrzeby kampanii powstała reklama społeczna, którą prezentujemy poniżej:
- Film przedstawia realną sytuację z pilotażowego szkolenia, które odbyło się w październiku na dziedzińcu SWPS w Warszawie. Chcemy pokazać, że motocykl, wbrew powszechnym przekonaniom, może służyć również do niesienia pomocy i zabezpieczenia miejsca wypadku - mówi dr Wojciech Kulesza ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, inicjator akcji. - W ten
sposób walczymy ze stereotypem "dawcy organów", pokazując, że część z nas - motocyklistów może stać się "dawcami życia".
Psycholog podaje przykłady interwencji Motopozytywnych ratowników na warszawskich drogach. - Przez miesiąc interweniowaliśmy w kilku zdarzeniach drogowych, m.in. w wypadku tramwaju z autem osobowym na skrzyżowaniu Nowego Światu z Alejami Jerozolimskimi, na Trasie Toruńskiej, gdzie motoratowniczka jako pierwsza niosła pomoc potrąconemu motocykliście oraz zabezpieczyła trasę szybkiego ruchu, czy na Saskiej Kępie, gdzie zapalił się samochód po kolizji z autobusem komunikacji miejskiej - wylicza Kulesza.
Motocyklistów przeszkolą doświadczeni ratownicy medyczni, policjanci i psychologowie. Program obejmuje zajęcia teoretyczne i praktyczne, m.in. z zakresu umiejętności jazdy w zespole ratowników, panowania nad motocyklem czy ratownictwa medycznego.
Motopozytywni to motocykliści - ochotnicy wyposażeni w apteczki, którzy pełnią funkcję patrolu ratowniczego. Ich zadaniem jest zabezpieczenie miejsca wypadku drogowego, identyfikacja zagrożenia i wezwanie odpowiednich służb ratowniczych, a także udzielenie pierwszej pomocy poszkodowanym i sprawne przekazanie kierownictwa akcją ratunkową zawodowym ratownikom.
Ogólnopolska kampania społeczna Motopozytywni.pl jest odpowiedzią na unijna dyrektywę mówiącą o konieczności zmiany postrzegania motocyklistów, jako grupy wyjątkowo zagrożonej skutkami wypadków komunikacyjnych. Inicjatorem akcji jest Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej. Kampania jest finansowana ze środków Ministerstwa Infrastruktury (Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego). Jej koordynatorem jest Krajowe Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, a za szkolenia medyczne odpowiada Specjalistyczna Ochotnicza Formacja Ratunkowa - Ochotnicza Straż Pożarna Warszawa - Ursynów.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?