Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mycie auta zimą uchroni lakier od uszkodzeń

Redakcja
Fot: BKF Myjnie Bezdotykowe Sp. z o.o
Fot: BKF Myjnie Bezdotykowe Sp. z o.o
Myjąc samochód w zimie usuniemy z niego szczególnie uciążliwy brud, osady szkodliwych dla blachy związków chemicznych, a także pozostałości soli. Utrzymanie samochodu w czystości może być łatwe, przyjemne i przede wszystkim tanie – wystarczy skorzystać z myjni bezdotykowej.

Bezpieczeństwo lakieru

Fot: BKF Myjnie Bezdotykowe Sp. z o.o
Fot: BKF Myjnie Bezdotykowe Sp. z o.o

Zimą, aby ułatwić nam jazdę, drogowcy posypują jezdnie piaskiem, żwirem i solą. Niestety od tych środków niszczy się karoseria. Żwir może poobtłukiwać lakier, a ponieważ w powietrzu jest duża wilgoć, bardzo szybko tworzy się też rdza. Dodatkowo sól znacznie przyspiesza proces rdzewienia.

Mycie bezdotykowe często określane jest mianem „mycia bez zarysowań”, ponieważ korzystanie z myjni odbywa się bez użycia szczotek czy gąbek, niosących ryzyko uszkodzenia lakieru. To szczególnie ważne zimą, kiedy na karoserii samochodu znajduje się dużo zanieczyszczeń z powodu chlapy i śniegu. W takim przypadku mycie przy użyciu szczotek lub gąbki może spowodować ogromne uszkodzenia lakieru – często niewidoczne gołym okiem, ale prowadzące do poważniejszych usterek w późniejszym czasie – jak choćby rdza.

Myjnie bezdotykowe pozwalają na umycie samochodu bez ryzyka pojawienia się mechanicznych uszkodzeń lakieru. Wykorzystanie podgrzanej i zmiękczonej wody pod wysokim ciśnieniem oraz specjalnego proszku umożliwia uzyskanie doskonałej czystości, a umiejętne połączenie ciśnienia i kąta padania strumienia wody pozwala na dokładne umycie i wypłukanie miejsc trudno dostępnych.

W zimie powinniśmy unikać myjni automatycznych i szczotkowych. Dlaczego? Użycie metody mechanicznej (szczotek), kiedy do auta przykleja się ekstremalnie dużo twardego i żrącego brudu, na pewno nie polepszy stanu lakieru – bardzo możliwe, że lakier zostanie wręcz zniszczony, co ułatwi wżeranie się soli a w następstwie rdzy.

Bardzo ważne jest stosowanie pełnego programu mycia – zmiękczenia zabrudzeń, umycia auta pod ciśnieniem, dokładnego spłukania chemii i brudu, zabezpieczenia oraz nabłyszczenia karoserii. Dzięki takiemu kompleksowemu myciu, podczas kolejnych dwóch-trzech wizyt na myjni wystarczy, że szybko umyjemy i spłuczemy samochód. Efekt pierwszego, dokładnego mycia utrzyma się jeszcze przez jakiś czas, a kolejne wizyty będą służyć tylko powierzchniowemu odświeżeniu auta. To szczególnie ważne podczas okresów bardzo niskich temperatur - gdy chcemy zminimalizować czas spędzony poza ciepłym wnętrzem pojazdu. Jedno porządne i dokładne mycie oszczędza czas oraz pieniądze kierowcy podczas kolejnych wizyt na myjni.

Niskie koszty
Koszty ponoszone na myjni bezdotykowej są zdecydowanie niższe niż na myjniach samochodowych innego typu. Dodatkowym atutem jest samoobsługa. Użytkownik sam decyduje w jakim czasie i za jaką cenę umyje swój samochód.

Przeciętnej wielkości auto osobowe można dokładnie umyć na myjni bezdotykowej już za kwotę 8-10 złotych. Oczywiście osoby z pewnym doświadczeniem i znające swój pojazd mogą jeszcze bardziej oszczędzić.  Kompleksowe mycie przy użyciu wszystkich pięciu podstawowych programów gwarantuje długotrwały efekt połysku bez plam i zacieków oraz zapewnia dodatkową konserwację lakieru – dzięki nakładanej w czwartym programie warstwie polimeru.

Na zimowym myciu nie warto oszczędzać! Zasada ta dotyczy nie tylko tego, jak często korzystamy z myjni, lecz także rodzaju wybieranego programu. Już wcześniej opisaliśmy jak korzystać z myjni częściej ale oszczędniej. Oszczędnością może być również dokładne mycie – szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę koszty z jakimi będzie wiązać się zaniedbania auta podczas zimy – choćby odkrycie ognisk rdzy na wiosnę.

Dzięki konserwacji – czyli nałożeniu powłoki z polimeru podczas mycia – nie tylko poprawimy wygląd auta, lecz także zabezpieczymy lakier i blachę. Wosk można nanosić jedynie w dodatnich temperaturach, nowoczesne płynne środki – takie jak polimer – są znacznie odporniejsze na mróz.

Dodatkowym zabezpieczeniem jest nanoszona na powierzchnię pojazdu warstwa polimeru, chroniąca lakier przed niszczącym działaniem promieni UV, powstawaniem mikrozarysowań oraz ponownym zabrudzeniem. Powłoka polimerowa zapewnia dodatkową warstwę ochrony na lakierze samochodu, co może okazać się kluczowe w zimowych warunkach.

Dodatkowe informacje
•    Zamki warto przesmarować odpowiednimi środkami. Zakonserwowane nie zamarzną. Jeśli nie mamy możliwości lub czasu na suszenie, najlepiej spryskajmy ich wnętrze preparatem WD40, który skutecznie odciągnie wodę.
•    W czasie mycia samochodu zimą powinniśmy szczególnie pamiętać o dokładnym wymyciu nadkoli oraz progów samochodowych bo tam gromadzi się najwięcej soli i piasku
•    Mycie silnika zimą to bardzo kiepski pomysł. W niskich temperaturach wilgoć na długo pozostanie w zakamarkach, powodując m.in. problemy z rozruchem. Warto też pamiętać, że podczas dużych mrozów twardnieją i kurczą się uszczelki, przez co woda znacznie łatwiej trafić może do teoretycznie zabezpieczonych przed nią elementów (np. złącz elektrycznych) czy nawet do wnętrza sterowników silnika albo układu ABS. Należy podkreślić, że mycie silnika jest zabronione na większości myjni bezdotykowych.
•    Pozbawiona minerałów, zmiękczona woda oraz wysokiej jakości, nowoczesny polimer gwarantują trwałą ochronę i utrzymanie karoserii samochodu w znakomitym stanie przez długi czas.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty