Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Myślące zagłówki

Data publikacji: Autor: PRO

Opracowany przez szwedzkiego Saaba system aktywnych zagłówków (SAHR) zmniejsza możliwość obrażeń kręgosłupa szyjnego.

Badania amerykańskiego Instytutu Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS) wykazują, iż zagłówki aktywne Saab (SAHR) wydatnie zmniejszają ryzyko obrażeń kręgosłupa szyjnego. Liczba obrażeń kręgosłupa szyjnego spadła o 43%, w tym o 55% u kobiet i o 31% u mężczyzn. Zasada działania jest bardzo prosta - podczas uderzenia od tyłu następuje ogromne przeciążenie, powodujące bezwładne odchylenie się głowy do tyłu. Aktywny system zagłówków "wyłapuje" głowę w czasie lotu, zmniejszając napięcia w szyjnej części kręgosłupa. Zastosowany po raz pierwszy w 1997 roku system był pierwszym tego typu rozwiązaniem na świecie.

Ograniczenie ryzyka obrażeń szyjnych o 43% jest tym ważniejsze, że działanie systemu SAHR porównywane jest ze skutecznością zagłówków poprzednio stosowanych w samochodach Saab, które w swoim czasie zyskały ocenę wiodącej szwedzkiej firmy ubezpieczeniowej Folksam "jako najlepsze w swej klasie".

Nowy Saab 9-3 SportSedan wyposażony jest w system aktywnych zagłówków SAHR drugiej generacji, działający szybciej i przy niższych prędkościach. Aktywacja funkcji zagłówka podczas uderzenia tylnego następuje już w chwili naporu siły bezwładności ciała kierowcy lub pasażera na oparcie zajmowanego fotela.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości