Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37001 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Na każdą drogę

Data publikacji: Autor: Janusz Steinbarth

Fot. Janusz Steinbarth: Do wyposażenia seryjnego należą m.in. światła przeciwmgielne, spryskiwacze reflektorów i reling dachowy A4 Allroad to pierwszy tego typu samochód Audi w segmencie D. Ma stały napęd na cztery koła, duży prześwit i idealne rozłożenie masy.

A4 Allroad Quattro wykorzystuje płytę podłogową A4 Avant, czyli kombi. Jak wskazuje nazwa (allroad z ang. wszystkie/różne drogi), samochód przygotowano nie tylko na asfalt, ale także na trudniejsze podłoża. Ze stałym napędem na cztery koła i zwiększonym prześwitem radzi sobie tam, gdzie kończy się autostrada. Fot. Janusz Steinbarth: Do wyposażenia seryjnego należą m.in. światła przeciwmgielne, spryskiwacze reflektorów i reling dachowy

Auto ma 4,72 metra długości i aż 1,84 metra szerokości, w segmencie D nie ma szerszego. W porównaniu z A4 Avant podwozie znajduje się o prawie 4 cm wyżej nad ziemią (18 cm). SUV Audi Q5 ma prześwit 20-centymetrowy.

Przy pierwszym kontakcie z Allroadem rzuca się w oczy jego muskularna bryła. Okładzina z tworzywa sztucznego, chroniąca nadkola i progi przed uszkodzeniem, optycznie jeszcze powiększa auto. Gdyby nie nadkola, rozsunięte o 20 mm i wysokie na 680 mm, 17-calowe koła wychodziłyby poza obrys karoserii. Prawie niewidoczna spoina łącząca bok nadwozia z dachem wykonana w procesie spawania plazmowego demonstruje precyzję, z jaką Audi wykonuje swoje samochody.

CZYTAJ TAKŻE

Audi A4 Avant

Audi A4 - wrażenia z jazdy

Pod komorą silnika jest osłona zapobiegającą uszkodzeniom w wyniku najechania na przeszkodę, wykonana z masywnej stali nierdzewnej. Jeśli chodzi o wnętrze auta, to jest one typowe dla Audi. Fot. Janusz Steinbarth: Spawane laserowo nadwozie jest idealnie gładkie Kokpit jest wyraźnie zwrócony w stronę kierowcy, a konsolę środkową pochylono w lewo. Sportowe, mocniej wyprofilowane fotele trzymają plecy, pozycja za kierownicą jest świetna. Jest dużo miejsca na nogi zarówno z przodu, jak i z tyłu, choć na tylnej kanapie komfort jazdy, szczególnie na dłuższej trasie okazał się przeciętny. To wina zbyt krótkiego i nie najlepiej wyprofilowanego siedziska.

Bagażnik ma metr szerokości między nadkolami i ponad metr głębokości, jego pojemność wynosi 490 l. Po złożeniu oparcia tylnej kanapy dzielonego w stosunku 40/60, długość bagażnika zwiększa się do 1,78 m, a pojemność do 1430 l. Obok relingu dachowego kolejnym seryjnym elementem ułatwiającym podróżowanie jest dwustronna podłoga w tylnej części bagażnika. Jej spód to wodoszczelna wanna – idealne miejsce do przewożenia przedmiotów, które mogłyby zabrudzić wykładzinę, np. mokrych butów. Cztery zaczepy, dwa haki na torby, gniazdo 12V oraz boczny schowek z przesuwaną siatką uzupełniają seryjne wyposażenie. Za 1050 zł można dokupić system szyn, przytrzymujących bagaż podczas hamowania. Fot. Janusz Steinbarth: W kabinie panuje klimat typowy dla innych modeli tej marki

Podczas prezentacji auta zapoznaliśmy się bliżej z wersją 2.0 TDI (170 KM), przejeżdżając nią ok. 800 km po różnych, z reguły średniej jakości drogach południowej Polski. W 2-litrowym silniku diesla układ Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi odpowiada za wysoką kulturę pracy. Jednostka dostarcza 350 Nm momentu obrotowego przy obrotach od 1750 do 2500 na min. Dzięki dużej mocy auto przyspiesza do setki w 8,9 sekundy i dalej do maksymalnej prędkości 213 km/h.

Jak prowadzi się najnowsze Audi ?Można powiedzieć, iż nienagannie. W ostrzejszych zakrętach zachowuje się stabilnie i niemal neutralnie. To nie tylko zasługa szerszego rozstawu kół, ale także niemal idealnego rozłożenia masy samochodu zbliżonego do proporcji 50/50 oraz – rzecz jasna – stałego napędu na cztery koła. W normalnych warunkach drogowych 60 proc. momentu przejmuje Fot. Janusz Steinbarth: Pojemność bagażnika wynosi od 490 do 1430 litrów oś przednia, 40 proc. tylna. W ekstremalnych warunkach aż 85 proc. momentu trafia na tył.

Mechanizm różnicowy jest usytuowany bezpośrednio za silnikiem. Dzięki temu technicznemu trikowi oś przednia została przesunięta do przodu, co pozwoliło na zwiększenie rozstawu osi i lepsze zrównoważenie rozdziału ciężaru na osie, wspomagane przez umieszczony w bagażniku akumulator. Efektem tego jest wysoka stabilność auta. Precyzyjne prowadzenie to także zasługa układu, który dopasowuje wspomaganie kierownicy do prędkości jazdy (z tym silnikiem wymaga dopłaty 1230 zł).

Nasz diesel łagodnie obszedł się z paliwem, średnie spalanie na poziomie 6,2 l/100 km uznać trzeba za ekonomiczne. Wskaźnik zmiany biegów i komputer z programem ekonomicznej jazdy pokazują kierowcy, kiedy powinien zmienić przełożenie na wyższe.

Testowane przez nas Audi A4 Allroad 2.0 TDI kosztuje 163 300 zł (plus 640 zł za przygotowanie auta).

więcej zdjęć Audi A4 w naszej galerii

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • traktorzysta

    Parodia z naszymi polskimi cenami :) Zamożny człowiek kupi OSZCZĘDNY samochód z 2.0 tdi za 163300 zł hehehehe . Dodajmy do tego ubezpieczenie i serwis przez okres gwarancji to wyjdzie ok. 250 000 zł ,a może nawet 300 000 zł hehehe z paliwem .No chyba ,że kupują takie samochody ludzie ,którzy biorą je na kredyt na 10 lat hehe . U nas to wielki luksus ,a w Niemczech jeździ takim Turek co ma 3 kebaby .

  • Bart3kk

    Jak czytałem na forach Audi i w jednej gazecie motoryzacyjnej to 2.0 tdi to największa lipa jaka Nimecy do tej pory wymyślili i większość ucieka od tych nowych diesli. A cena jest przeogromnaa;p

  • Krychaj

    Takie samochody powinni robic na polskie drogi. Duzy przeswit naped na 4 kola. Swietne na nasze dziury, doliny i kartofliska:). Niestety cena bardzo nie polska.

  • acent

    640zł za przygotowanie auta. Wykładasz ponad 160tyś zł, a tu ci sprzedawca "wyjeżdża", że trzeba dopłacić za przetarcie auta kawałkiem szmaty. Właśnie takie zachowanie pokazuje jak bardzo mają sprzedawcy kupujących w "głębokim poważaniu".

  • nabaam

    Można kupić to Audi w Niemczech, a nawet tam zarejestrowac i jeździć w Polsce na niemieckiej rejestracji.

  • Roger

    nie wiem co macie do tego 2.0 TDI... jak na wysokoprężny i chyba najmniejszy z dizelków w AUDI to nieźle sobie poczynia z tym, jakby nie było, ciężkim samochodem. 213km/h to przeciez dobry wynik. a samochód trochę waży!

  • Chevy Suburban

    Tu nie chodzi o osiągi i inne dane na papierze, ale o niezawodność, a raczej jej brak...

  • Jarpoz

    WV w końcu zdecydował się na perspektywicznie tańsze rozwiązanie jakim jest CR, aczkolwiek od razu w najbardziej zaawansowanej formie. IV generacja ma chyba tzw. "hydrauliczny dotryskiwacz" podnoszący ciśnienie wtrysku. Niewiele jest obecnie firm które stosują to rozwiązanie. Miałem okazję wypróbować oba silniczki 2.0 CR-TDI i muszę przyznać że spisują się świetnie, akulturę pracy też mają wzorową. Czy będą tak trwałe jak te z mechanicznym wtryskiem, czas pokaże, ale wątpię. Z calą pewnością czym bardziej zaawansowany

  • Jarpoz

    technologicznie wtryskiwacz, tym gorzej toleruje złej jakości paliwo.

  • Jarpoz

    A tak w nawiązaniu do tego Audi - to wszystko mi się podoba, poza ceną.

  • Piotr (gość)

    Rozdział mocy pomiędzy osiami jest odwrotny - w stanie normalnym 60% idzie na tył a 40% na przód. A4 B8 mają nowszej generacji napęd Quattro w por. do wcześniejszych modeli (tam było 50/50%),z wyjątkiem RS4 B7, które także ma nowy dyferencjał międzyosiowy.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Audi A4 zdjęcia

Audi A4 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Audi A4 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Audi A4 Cena

Części dla marki Audi

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

680 zł