Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na ulicy Grunwaldzkiej w Kielcach ruch przeniesiono na nową jezdnię

redakcja.regiomoto
Po zamknięciu starej jezdni ulicy Grunwaldzkiej pełną parą ruszyło stawianie rusztowań przy budowanym wiadukcie
Po zamknięciu starej jezdni ulicy Grunwaldzkiej pełną parą ruszyło stawianie rusztowań przy budowanym wiadukcie
Od soboty kierowcy jeżdżą nową jezdnią ulicy Grunwaldzkiej, od ronda przy skrzyżowaniu z Szajnowicza-Iwanowa do Lidla. Samochody muszą się przeciskać pod nowym wiaduktem obłożonym rusztowaniami.
Po zamknięciu starej jezdni ulicy Grunwaldzkiej pełną parą ruszyło stawianie rusztowań przy budowanym wiadukcie
Po zamknięciu starej jezdni ulicy Grunwaldzkiej pełną parą ruszyło stawianie rusztowań przy budowanym wiadukcie

Na nowym odcinku jezdni są też inne utrudnienia.

- Mieliśmy problem z lokalizacją przystanków autobusowych - informuje Jarosław Skrzydło, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach. - W pasie rozdziału między jezdniami nie było miejsca na zatokę autobusową. Po jej wytyczeniu został pasek ziemi o szerokości 1-1,20 metra dla oczekujących pasażerów. To stanowczo za mało, zwłaszcza, że zbliża się zima i część tego miejsca zająłby śnieg zepchnięty przez pługi z jezdni. W takiej sytuacji zostało jedno rozwiązanie: autobusy zatrzymują się na jezdni a jadący za nimi kierowcy w swoich samochodach muszą się zatrzymać i poczekać aż pasażerowie wsiądą.

Dodaje, że obawiano się, że takie rozwiązanie spowolni ruch.
- Pierwsze dni funkcjonowania nowej organizacji ruchu nie potwierdziły tego. Nie jeździ się gorzej niż przed zmianą, a na pewno wygodniej - twierdzi rzecznik.

Komfort podróży się poprawił, ponieważ kierowcy jeżdżą po nowej asfaltowej jezdni. Do niedawna korzystali ze starej ulicy, która była pełna dziur i poprzecinana rowami wypełnionymi kruszywem. Przed takimi przeszkodami kierowcy musieli przyhamować, co spowalniało ruch.

Nowa jezdnia nie jest jeszcze gotowa, wiosną trzeba będzie ułożyć kolejne warstwy asfaltu.
- Organizacja ruchu została zmieniona przede wszystkim dlatego, że trzeba jak najszybciej ustawić rusztowania przy nowym wiadukcie, a następnie szalunki i rozpocząć układanie betonu. Znajdują się one już na całej długości z wyjątkiem starej jezdni, gdzie nie można było ich stawiać, gdy odbywał się ruch - dodaje Jarosław Skrzydło. - Budowa wiaduktu będzie prowadzona całą zimę. Dopóki pogoda pozwoli, nie będą wstrzymane prace drogowe. W najbliższych dniach będzie rozbierana stara jezdnia.

Budowa ma się zakończyć do 4 lipca 2015 roku. Wartość kontraktu wynosi 26 milionów złotych, ale znaczącą część kosztów pokryje Unia Europejska.

Zobacz pełną wersję mapy Mapy pochodzą z:naviexpert

Agata Kowalczyk, "Echo Dnia" 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty