Nadjeżdża nowy Nissan Qashqai - druga odsłona japońskiego przeboju (ZDJĘCIA)

maciej.mitula
Nowy Nissan Qashqai (ZDJĘCIA)
Nowy Nissan Qashqai (ZDJĘCIA)
Łączący zalety samochodu kompaktowego i SUV-a Qashqai to najpopularniejszy model Nissana w Europie. W Londynie pokazano dziś drugą generację tego auta. Do salonów trafi ona na początku 2014 r.
Nowy Nissan Qashqai (ZDJĘCIA)
Nowy Nissan Qashqai (ZDJĘCIA)

Nissan Qashqai jest produkowany od 2007 r. Na drogi wyjechało ponad dwa miliony sztuk tego samochodu. Nowego Qashqaia skonstruowano na modułowej platformie, opracowanej wspólnie przez Renault i Nissana. To pierwsze auto, które wykorzystuje tę płytę podłogową.

W porównaniu z poprzednikiem Nissan Qashqai jest o 20 mm szerszy, o 49 mm dłuższy i o 15 mm niższy. Mimo zmiany tego ostatniego wymiaru, ilość miejsca nad głową z przodu i z tyłu wzrosła o 10 mm, a pozycja kierowcy nadal jest podwyższona w stosunku do aut kompaktowych.

Zobacz też: Testujemy: Nissan Qashqai z nowym turbodieslem (ZDJĘCIA)

Pojemność bagażnika nowego Nissana wynosi 439 litrów, czyli o 29 więcej, niż w modelu pierwszej generacji. To także więcej niż oferują najpopularniejsze modele z segmentu C, jak Ford Focus czy Volkswagen Golf.

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć nowego Nissana Qashqaia

Nowy Nissan Qashqai (ZDJĘCIA)
Nowy Nissan Qashqai (ZDJĘCIA)

Sylwetką nowy Nissan Qashqai nawiązuje do poprzednika, ale ma ostrzejsze linie. Przypomina nową Toyotę RAV4. Wszystkie wersje modelu są wyposażone w diodowe światła do jazdy dziennej, a w niektórych zastosowano w pełni diodowe przednie oświetlenie. Aby poprawić aerodynamikę Nissana Qashqaia wyposażono w aktywną osłonę wlotu powietrza. Zamyka się ona automatycznie po przekroczeniu prędkości 30 km/h i otwiera się tylko wtedy, kiedy czujniki zasygnalizują zwiększone zapotrzebowanie na chłodzenia silnika. System ten będzie montowany standardowo w wersjach z silnikami wysokoprężnymi, wyposażonymi w przekładnie manualne.

Nissan Qashqai drugiej generacji oferowany będzie z napędem na przód lub na obie osie (ALL-MODE 4x4). Do wyboru będą sześciobiegowa skrzynia manulana i bezstopniowa przekładnia Xtronic.

Gama silnikowa nowego Nissana Qashqaia będzie się składać z czterech turbodoładowanych silników z bezpośrednim wtryskiem:

silnik benzynowy 1,2 DIG-T 115 KM (85 kW)

Turbodoładowany trzycylindrowy silnik współpracujący z sześciobiegową skrzynią manualną rozwija moc 115 KM (85 kW) i wytwarza 190 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zastąpi on wolnossący silnik 1.6, montowany w Qashqaiu poprzedniej generacji.

Według danych producenta Silnik 1,2 DIG-T emituje CO2 na poziomie 129 g/km (15 g/km mniej niż wycofywana jednostka benzynowa 1,6), przy zużyciu paliwa wynoszącym 5,6 l/100km (o 0,6 l/100 mniej niż wspomniany silnik 1,6).

silnik benzynowy 1,6 DIG-T 150 KM (110 kW)

Najmocniejszym silnikiem benzynowym, który dołączy do oferty Nissana Qashqai latem 2014 roku, będzie czterocylindrowy 1,6 DIG-T. Ma on 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Według danych producenta zużycie paliwa w cyklu mieszanym wyniesie ono 5,6 l/100 km, przy emisji CO2 na poziomie 132 g/km.

silnik wysokoprężny 1,5 dCi 110 KM (81 kW)

Najnowsza wersja uznanego silnika wysokoprężnego z bezpośrednim wtryskiem paliwa to jednocześnie najoszczędniejsza jednostka napędowa oferowana w Nissanie Qashqai, emitująca CO2 na poziomie zaledwie 99 g/km. Szósta generacja silnika 1,5 dCi, stosowana również w pojazdach produkowanych przez partnera Nissana w sojuszu, Renault, charakteryzuje się jeszcze wyższą kulturą pracy i jest jeszcze oszczędniejsza od poprzednika. Dzięki gruntowym modyfikacjom silnik 1,5 dCi zyskał dodatkowe 20 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na lepszą elastyczność na poszczególnych biegach.

Silnik 1,5 dCi został także wyposażony w sterowany komputerowo automatyczny system Stop/Start, który uruchamia jednostkę w ciągu zaledwie 0,5 sekundy od wciśnięcia pedału sprzęgła. Ograniczenie hałasu powstającego w procesie spalania również przyczyniło się do poprawy ogólnej kultury pracy silnika.

Zużycie paliwa jednostki 1,5 dCi według producenta w cyklu mieszanym wynosi 3,8 l/100 km.

silnik wysokoprężny 1,6 dCi 130 KM (96 kW)

Qashqai z najmocniejszym dieslem dostępny jest z napędem na przednią lub obie osie. Silnik 1.6 dCi o mocy 130 KM (96 kW), opracowany wspólnie z Renault jako partnerem w sojuszu.

To poprawiona wersja silnika 1,6 dCi, oferowanego już w modelu pierwszej generacji. W wersji z przekładnią manualną i napędem na przednią oś, Qashqai 1,6 dCi według danych producenta emituje CO2 w ilości 115 g/km, przy zużyciu paliwa w cyklu mieszanym wynoszącym 4,4 l/100 km. Analogiczne wartości dla wersji ze skrzynią Xtronic wynoszą 119 g/km oraz 4,6 l/100 km, natomiast dla odmiany z napędem na cztery koła i przekładnią manualną emisja i zużycie oleju napędowego to odpowiednio 129 g/km oraz 4,9 l/100 km.

Nissan Qasqhai będzie wyposażony w układy wspomagające kierowcę, m.in.: autonomiczny system hamowania awaryjnego, system monitorujący zachowanie kierowcy, asystenta parkowania oraz system rozpoznawania znaków drogowych.

Nowego Nissana Qashqaia zaprojektowano w Europie. Będzie produkowany w brytyjskiej fabryce, w Sunderlandzie.

(DKO) 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty