Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nadjeżdża Volkswagen Passat ósmej generacji - nowy, ale w klasycznym stylu (ZDJĘCIA, WIDEO)

redakcja.regiomoto
VW Passat i VW Passat Variant B8
VW Passat i VW Passat Variant B8
Jesienią do polskich salonów trafi VW Passat B8. Ósma generacja jednego z najpopularniejszych samochodów klasy średniej na świecie została zaprojektowana całkowicie od nowa. Auto ma w gamie silnikowej unowocześnione jednostki TSI i TDI oraz - po raz pierwszy - wersję hybrydową.
VW Passat i VW Passat Variant B8
VW Passat i VW Passat Variant B8

Historia Volkswagena Passata liczy już 41 lat. Na drogi wyjechało już 22 mln egzemplarzy niemieckiego samochodu klasy średniej. Teoretycznie w ubiegłym roku co 29 sekund ktoś na świecie kupował Passata lub Magotana, czyli jego chińską odmianę. Przedstawiciele Volkswagena przekonują, że w ósmej generacji wszystko jest nowe - stylistyka, technologie, silniki. Średnio masa własna VW Passata spadła o 85 kg.

Nowego VW Passata skonstruowano na płycie podłogowej MQB, wspólnej m.in. z Golfem i Skodą Octavią. Dzięki temu samochód ma niższe nadwozie, większy rozstaw osi i większe koła. Poprawiło to też proporcje sylwetki auta, która pozostała klasyczna i zachowała charakterystyczne dla niemieckiej marki elementy. Diodowe reflektory z tyłu są standardem, z przodu to opcja (od wersji Highline standard). Takie światła też poprawiają wygląd Passata.

Źródło: TVN Turbo/x-news

Kokpit też zaprojektowano na nowo - w oczy rzuca się pasa z wlotów wentylacji. Auto będzie można wyposażyć w takie nowinki jak elektroniczne wskaźniki o zmiennej treści i wyświetlacz przezierny HUD. Inne nowinki technologiczne w VW Passacie to m.in. Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście i rozpoznawania pieszych oraz Emergency Assist (zatrzymanie samochodu w przypadku zasłabnięcia kierowcy), Trailer Assist (wspomaganie manewrowania z przyczepą) i asystent jazdy w korkach.

Gama silnikowa nowego Volkswagena Passata

Będzie się ona składać z dziesięciu silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem o spektrum mocy od 120 KM do 280 KM. Wszystkie jednostki napędowe są nowością w VW Passacie. Zużycie paliwa i emisję CO2 udało się obniżyć nawet o 20 procent. Wszystkie wersje wyposażone są w system Start-Stop i tryb rekuperacji. Dla każdego silnika dostępna jest opcjonalnie, a dla najmocniejszych jednostek – seryjnie, dwusprzęgłowa przekładnia DSG.

Po raz pierwszy VW Passat będzie dostępny z napędem hybrydowym plug-in (silnik benzynowy TSI 155 KM plus silnik elektryczny 110 KM oraz ładowana zewnętrznie bateria) i będzie mógł pokonać maksymalnie 50 km wykorzystując tylko prąd. Z mocą systemową 211 KM jest to jak na razie najmocniejsza hybryda plug-in Volkswagena. Deklarowane wartości zużycia paliwa i emisji robią wrażenie: 1,5 l/100 km i 35 g CO2/km.

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć Volkswagena Passata B8 i Passata Varianta B8

VW Passat i VW Passat Variant B8
VW Passat i VW Passat Variant B8

Oferta silników benzynowych rozpoczyna się od jednostki 1.4 o mocy 125 KM. Kolejnym silnikiem jest czterocylindrowy TSI o pojemności 1,4 litra i mocy 150 KM z funkcją aktywnego odłączania cylindrów. Ma zużywać on 4,9 l/100 km, Pozostałe stopnie mocy to: 180 KM, 220 KM i 280 KM. Wszystkie jednostki TSI mogą być zamawiane z dwusprzęgłową przekładnią; w modelach o mocy 220 KM, 280 KM i modelu hybrydowym, DSG montowana jest seryjnie.

Interesujący pod względem techniki jest najmocniejszy czterocylindrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TDI), jaki kiedykolwiek był oferowany przez Volkswagena: nowy dwulitrowy silnik bi-turbo o mocy 240 KM. Volkswagen Passat Limousine z tym silnikiem rozwija prędkość maksymalną 240 km/h, Variant – 238 km/h. Ze względu na wysoki maksymalny moment obrotowy 500 Nm, Passat 240 KM będzie wyposażony seryjnie w napęd na wszystkie koła 4MOTION i siedmiobiegową DSG.

Oferta silników wysokoprężnych w momencie wprowadzenia nowego Volkswagena Passata na rynek obejmuje jednostkę 2.0 TDI o mocy 150 KM, mającą spalać tylko 4,1 l/100 km oraz mocniejsze dwulitrowe turbodiesle: 190 KM i 240 KM.

Trzy wersje wyposażenia. Volkswagen będzie oferował nowego Volkswagena Passata, podobnie jak poprzednika, w trzech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline.

VW Passat Trendline

Nawet podstawowa wersja – Trendline, jest bogato wyposażona. Wszystkie modele posiadają system Start-Stop i tryb rekuperacji. Do elementów seryjnego wyposażenia zewnętrznego należą między innymi 16-calowe obręcze z oponami 215 i diodowe światła tylne. Wewnątrz seryjny jest chłodzony schowek podręczny, środkowy podłokietnik z przodu ze schowkiem oraz regulacja wysokości przednich foteli. Jeżeli chodzi o wyposażenie funkcjonalne, obejmuje ono między innymi centralny zamek z pilotem i Keyless-Go (przycisk uruchamiający i wyłączający silnik), system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, hamulec multikolizyjny, wskaźnik ciśnienia w oponach, system radiowy z 5-calowym ekranem dotykowym, wyświetlacz wielofunkcyjny Plus, kierownicę obszytą skórą, światła do jazdy w dzień, asystenta ruszania pod górę, system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, proaktywny system ochrony pasażerów Pre Crash, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold, tryb biegu jałowego (przy DSG) oraz trzystrefową klimatyzację automatyczną.

VW Passat Comfortline

Passat Comfortline posiada dodatkowo między innymi w chromowane listwy przy bocznych oknach, komfortowe przednie fotele (fotel ergoComfort dla kierowcy z regulacją w 6 płaszczyznach; podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa w fotelu kierowcy regulowane elektrycznie, w prawym fotelu manualnie), kierownicę multifunkcyjną obszytą skórą, automatycznie przyciemniane lusterka (wewnętrzne i zewnętrzne po stronie kierowcy), czujnik deszczu, system ParkPilot (czujniki parkowania z przodu i z tyłu) oraz tempomat. Seryjne są również 16-calowe obręcze ze stopu metali lekkich.

VW Passat Highline

Elementy wyposażenia Highline wykraczające poza zakres Comfortline, to na zewnątrz chromowana listwa na osłonie chłodnicy oraz reflektory przeciwmgielne. Również seryjna jest chromowana listwa wokół całego nadwozia w jego dolnej części, diodowe światła tylne z wyjątkowo innowacyjną koncepcją świetlną oraz 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich. Do wyposażenia seryjnego we wnętrzu należą eleganckie aplikacje dekoracyjne na tablicy rozdzielczej (szczotkowane aluminium lub drewno Brillant Pine; konsola środkowa Piano Black), listwy progowe ze stali nierdzewnej, fotele pokryte Alcantarą i skórą oraz ogrzewanie przednich foteli, kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny Premium. Wersja Highline wyposażona jest również standardowo w aktywny tempomat ACC. Wersje z silnikami 162 kW i 176 kW są wyposażone w diodowe reflektory, chromowaną listwę ozdobną w przednim zderzaku i chromowane końcówki rur wydechowych o kształcie trapezu w tylnym zderzaku. Passat TDI 176 kW będzie posiadał także adaptacyjną regulację zawieszenia DCC. 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty