Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

Najbardziej awaryjne auta. Ranking awaryjności ADAC 2020

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Fot. Pixabay.com Najnowszy ranking awaryjności aut ADAC 2020 pokazuje, że wbrew stereotypom auta marek innych niż azjatyckie też mogą otrzymać noty najbardziej niezawodnych w swojej klasie. W tej części prześwietlamy najbardziej awaryjne pojazdy.

Czym jest ADAC?

ADAC ( z niemieckiego Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) to niemiecki automobilklu, który założony został w 1903 roku. Zgodnie ze swoim statutem ADAC ma „monitorować i promować transport drogowy, sporty motorowe oraz turystykę chroniąc interesy zmotoryzowanych użytkowników dróg oraz angażować się na rzecz rozwoju ruchu drogowego, w szczególności w obszarze ruchu ulicznego, bezpieczeństwa w ruchu drogowym i edukacji użytkowników z uwzględnieniem aspektów dotyczących ochrony środowiska”. Klub ma również za zadanie „wspierać ratownictwo lotnicze i występować w ochronie bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego”.

Automobilklub posiada własną sieć pomocy drogowej w postaci floty pojazdów. Są to mobilne warsztaty, wyposażone w zestawy narzędzi i urządzeń pomiarowych, w tym uniwersalne komputery diagnostyczne.

ADAC testuje nowe samochody i zbiera dane na temat ich awaryjności, regularnie publikując ranking awaryjności aut z danych roczników.

Jak powstaje ranking awaryjności ADAC?

Ranking aut, tworzony przez ADAC nie jest może w pełni obiektywnym źródłem informacji o awaryjności i trwałości pojazdów, ale z pewnością daje sporą wiedzę na temat jakości poszczególnych modeli.

Ponieważ podstawą do jego tworzenia są niedomagania zgłoszone przez niemieckich kierowców podczas interwencji pomocy drogowej, to siłą rzeczy nie można mówić o pełnym obrazie kondycji każdego z aut. Na tej podstawie każdy z użytkowników albo potencjalnych nabywców aut z rynku wtórnego może jednak wyrobić sobie opinię o konkretnym modelu.

Nie wiadomo, ile kosztowały ewentualne naprawy, ale pewnym jest, że każdy zgłaszany problem był na tyle poważny, że unieruchamiał samochód.

Dlatego mimo pewnych ograniczeń raporty tego typu co zestawienie ADAC są bardzo cenione wśród osób poważnie podchodzących do zakupu samochodu używanego.

Zobacz także: Jak oszczędzać paliwo?

Raport powstał w oparciu o 3,76 mln zgłoszeń dokonywanych przez niemieckich kierowców, których samochody uległy awarii na trasie w 2019 r. Eksperci brali pod uwagę tylko te auta, które miały nie więcej niż 10 lat i oferowane są w sprzedaży od co najmniej trzech. Liczba rejestracji każdego modelu musiała przekroczyć 10 tys. egzemplarzy rocznie.

Zestawienie podzielono na pięć klas. Pod uwagę wzięto 113 samochodów 25 różnych marek. W pierwszej części prześwietliliśmy auta najmniej awaryjne. Najmniej awaryjne auta. Ranking awaryjności ADAC 2020. Teraz zajęliśmy się pojazdami sprawiającymi najwięcej kłopotów. 

Pełny raport można znaleźć tutaj - Ranking awaryjności ADAC 2020.

Klasa mini. Najbardziej awaryjne auta. Ranking awaryjności ADAC 2020

Liczba usterek na 1000 zarejestrowanych pojazdów (według pierwszego roku rejestracji samochodu)

Marka model Średni roczny przebieg Rocznik 2017 – liczba usterek Rocznik 2016 – liczba usterek Rocznik 2015 – liczba usterek
Fiat 500 10 tys. km 7,1 17,1 29,5
Smart fortwo 8 tys. km 7,5 25,4 32,8
Smart Forfour 10 tys. km 9,8 31,3 30,1
  • W przypadku Smart Forfour wiele usterek stwierdzono m.in. w rocznikach 2015 i 2016. Narzekano przede wszystkim na kłopoty z rozrusznikiem i akumulatorem. Kiepsko wypadł także Smart Fortwo
  • Nie zachwycił Fiat 500 z lat 2014-2015 (sporo kłopotów z bateriami). W przypadku starszych roczników wskazano także na problemy z układem chłodzenia oraz mechanizmem zmiany biegów.

Klasa aut małych. Najbardziej awaryjne auta. Ranking awaryjności ADAC 2020

Liczba usterek na 1000 zarejestrowanych pojazdów (według pierwszego roku rejestracji samochodu)

Marka model Średni roczny przebieg Rocznik 2017 – liczba usterek Rocznik 2016 – liczba usterek Rocznik 2015 – liczba usterek
Hyundai i20 11 tys. km 3,1 4 9,7
Opel Meriva 10 tys. km 12,7 11,9 16,6
  • W Hyundaiu 20 najgorsze noty notują modele z lata 2011-2014. Wskazywano na  kłopoty z akumulatorem i układem zapłonowym.
  • Meriva jest kłopotliwa z roczniku 2017. Kłopotliwe są również starsze wersje z lat 2015-2016 czy 2010-2011. Na liście usterek znów wskazano akumulator (szczególnie modele z lat 2012-2015 i 2017), układ chłodzenia i ogrzewania (starsze roczniki) oraz pompę cieczy chłodzącej.

Klasa niższa średnia. Najbardziej awaryjne auta. Ranking awaryjności ADAC 2020

Liczba usterek na 1000 zarejestrowanych pojazdów (według pierwszego roku rejestracji samochodu)

Marka model Średni roczny przebieg Rocznik 2017 – liczba usterek Rocznik 2016 – liczba usterek Rocznik 2015 – liczba usterek
Ford C-Max 14 tys. km 3,7 6,1 7,9
Ford Kuga 16 tys. km 5,3 5,9 11,9
Hyundai i30 13 tys. km 2,4 5,3 7,7
Kia Ceed 12 tys. km 3,4 8,8 12
Kia Sportage 14 tys. km 1,6 4 13,3
Nissan Qashqai 14 tys. km 42,7 33,6 16,8
Peugeot 308 14 tys. km 6,1 9,3 13,6
Renault Kangoo 12 tys. km 16,4 24 19,9
Renault Scenic 12 tys. km 7,2 Bd. 27,7
 
Trzeba podkreślić, że to bardzo pojemna kategoria.
  • Ford C-Max. Najgorsze roczniki to 2010-2013. Typowe usterki: problemy z akumulatorem (2010-2013), układem wtryskowym (2010-2011), alternatorem (2010) i filtrem cząstek stałych (2010).
  • Ford Kuga. Najgorsze roczniki: 2012-2014. Typowe usterki: akumulator (2010, 2012-2015), czujnik ciśnienia spalin (2010), alternator (2010-2011), filtr cząstek stałych (2010-2012).
  • Hyundai i30. Najgorsze roczniki: 2010-2012. Typowe usterki: akumulator (2010-2014), pompa paliwa (2010-2011), łańcuch rozrządu (2010, 2012), świece zapłonowe (2010), cewka zapłonowa (2011).
  • Kia Ceed. Najgorsze roczniki: 2010-2014. Typowe usterki: rozrusznik (2011), akumulator (2010-2016), katalizator (2010), pompa paliwa (2010-2011), czujnik położenia pedału sprzęgła (2011), łańcuch rozrządu (2010), świece zapłonowe (2011-2012).
  • Kia Sportage. Najgorsze roczniki: 2011. Typowe usterki: akumulator (2011-2015), pompa paliwa (2011).
  • Nissan Qashqai. Najgorsze roczniki: 2016-2017. Typowe usterki: akumulator (roczniki 2011-2017).
  • Peugeot 308. Najgorsze roczniki: 2011. Typowe usterki: pasek osprzętu (2011-2012), akumulator (2010-2012, 2014), wtryskiwacze (2011-2012), świece zapłonowe (2010), cewka zapłonowa (2010-2012).
  • Renault Kangoo. Najgorsze roczniki: 2015-2017. Typowe usterki: rozrusznik (2011), akumulator (2015-2017), instalacja elektryczna (2017), przewody zapłonowe (2010), świeca zapłonowa (2011-2013), stacyjka (2011).
  • Renault Scenic. Najgorsze roczniki: 2014-2015. Typowe usterki: rozrusznik (2010), akumulator (2014-2015, 2017), wtryskiwacze (2010, 2012), świece zapłonowe (2010-2011).

Klasa średnia. Najbardziej awaryjne auta. Ranking awaryjności ADAC 2020

Liczba usterek na 1000 zarejestrowanych pojazdów (według pierwszego roku rejestracji samochodu)

Marka model Średni roczny przebieg Rocznik 2017 – liczba usterek Rocznik 2016 – liczba usterek Rocznik 2015 – liczba usterek
Ford S-Max 19 tys. km 10,8 20,9 Bd.
Opel Insignia 20 tys. km 10,7 22,6 29,5
Seat Alhambra 18 tys. km 14,4 12,9 18,2
Volkswagen Sharan 17 tys. km 12,1 10,1 19
  • Ford S-Max. Najgorsze roczniki: 2010, 2016-2017. Typowe usterki: akumulator (2010, 2012, 2016-2017), alternator (2016), pompa paliwa (2010-2011), filtr cząstek stałych (2010).
  • Opel Insignia. Najgorsze roczniki: 2015-2016. Typowe usterki: pasek osprzętu (2010), akumulator (2011-2017), turbosprężarka i intercooler (2015-2016). Wskazano również na ogólne problemy z silnikiem (2010-2011) i dość problematyczny rocznik 2013, ale nie wskazano szczegółów.
  • Seat Alhambra. Najgorsze roczniki: 2013-2014, 2017. Typowe usterki: układ recyrkulacji spalin (2013), akumulator (2013-2017).
  •  Volkswagen Sharan. Najgorsze roczniki: 2013-2014, 2017. Typowe usterki: układ recyrkulacji spalin (2011-2013), akumulator (2011, 2013-2017), rozrusznik (2011).

Klasa wyższa średnia. Najbardziej awaryjne auta. Ranking awaryjności ADAC 2020

Marka model Średni roczny przebieg Rocznik 2017 – liczba usterek Rocznik 2016 – liczba usterek Rocznik 2015 – liczba usterek
Mercedes Klasy E 16 tys. km 1,7 7,2 10,9

W tej kategorii zestawiono np. bowiem Opla Vivaro czy Volkswagena Transportera z Audi A6 czy BMW serii 5. Najgorzej wypadł Mercedes Klasy E (starsze roczniki).

Mercedes Klasy E. Najgorsze roczniki: 2010-2011. Typowe usterki: rozrusznik (2010-2012), akumulator (2010-2012), stacyjka (2010-2011).

Zobacz także: Tak prezentuje się nowy Peugeot 2008

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Uwaga ! (gość)

    Zobacz, jak wzmocnić swoją odporność nа walkę z koronawirusem ---> yourblogg.info/covid

  • Darek (gość)

    Mi tu brakuje aut ssanga, obecnie ma chyba jedne z lepszych jednostek. Proste w konstrukcji, proste w naprawie

  • xcvb (gość)

    Prawie wszystkie niemieckie auta, no może są jakieś wyjątki

  • miodzio (gość)

    Toyoty to stały bywalec jeżeli chodzi o niezawodność. Silniki i podzespoły stale trzymają jakość już od wielu lat

  • tues (gość)

    Szkoda tylko, że te Toyoty prezentują bardzo kiepską jakość wykonania. Z doświadczenia powiem, że Aurisy II nawet te ostatnie w wielu miejscach w kabinie skrzypiały i trzeszczały już góra parę tygodni po zakupie jako nowe, tyczy się to deski rozdzielczej czy też tapicerki siedzeń i kanap. Nie raz serwis autoryzowany nie potrafił bądź nie chciał usuwać tych usterek twierdząc, że u nich nie występują podtrzymując w ten sposób mit o jakości, a klient sobie dalej jeździł i jeździ nowym samochodem z wrażeniami tak jakby jeździł kilkunastoletnim ! Być może są niezawodne ale jakości w tym już nie ma, a nowa Corolla pochodzi z tej samej fabryki w Wielkiej Brytanii co Auris. Tylko przestrzegam jeśli nic w tej materii się nie poprawiło ...

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości