Ford Mustang - 2/5 gwiazdek w 2017 roku
Bardzo słabo wypadł poziom ochrony dzieci w samochodzie w razie kolizji, a jeszcze gorzej – aktywne systemy bezpieczeństwa, wśród których w standardowym wyposażeniu brakuje asystenta pasa ruchu i systemy awaryjnego hamowania (AEB).
Lancia Ypsilon - 2/5 gwiazdek w 2015 roku
Tu również zabrakło AEB oraz asystenta pasa ruchu, ale bezpieczeństwo Lancii wypadło najsłabiej, ponieważ w zderzeniu czołowym doszło do zwarcia akumulatora – spod maski zaczął wydobywać się dym, bo od iskry zapalił się wyciekający płyn hamulcowy. Bezpieczeństwo kierowcy również zostało ocenione dość nisko, głównie ze względu na słabą ochronę głowy i szyi.
Renault Traffic - 2/5 gwiazdek w 2012 roku
Najsłabiej wypadły aktywne systemy bezpieczeństwa w testowanej wersji pojazdu. Zabrakło elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy (ESC). Niedobrze wygląda też bezpieczeństwo pieszych – w przypadku potrącenia zderzak Traffica zapewnia słabą ochronę ich nóg, a także głowy – w obszarach, w które prawdopodobnie uderzy głowa potrąconego pieszego, tylko kilka miejsc zapewnia dobrą ochronę.
Jeep Compass - 2/5 gwiazdek w 2012 roku
Ten samochód jest niebezpieczny przede wszystkim dla pieszych. Zderzak nie zapewnia żadnej ochrony nóg potrąconego pieszego, a przednia krawędź maski we wszystkich badanych obszarach także oferuje słabą ochronę. W większości obszarów, w które może uderzyć głowa dziecka, ochrona jest słaba, ale nie lepiej wygląda to w obszarach, w które może uderzyć głowa dorosłego.
Jeśli chodzi o systemy bezpieczeństwa, przypomnienie o zapięciu pasów, choć dostępne, nie spełniło wymagań Euro NCAP.
Landwind CV9 - 2/5 gwiazdek w 2010 roku
W tym samochodzie nic nie wypadło nadzwyczaj dobrze. Jeśli chodzi o systemy bezpieczeństwa, zabrakło systemu ESC. W ochronie pieszych słabo wypadła przednia krawędź maski, zapewniająca słabą ochronę, a także ochrona głowy dorosłego pieszego. Kiepsko wypadła też ochrona klatki piersiowej kierowcy. Zabrakło też bocznych poduszek powietrznych.
Jeep Wrangler - 1/5 gwiazdek w 2018 roku
Kiepską ocenę Jeep zawdzięcza głównie brakom w systemach bezpieczeństwa. Zabrakło tutaj asystenta pasa ruchu oraz systemu AEB. Wrangler wypadł też dość blado na tle konkurencji jeśli chodzi o ochronę ciała kierowcy i pasażerów. W teście zderzenia czołowego doszło do uszkodzeń, które sugerowały, że konstrukcja nie wytrzymałaby większych obciążeń.
Fiat Punto - 0/5 gwiazdek w 2017 roku
Punto to pierwsze od dawna auto, które w testach Euro NCAP zostało tak słabo ocenione. Na tak złą notę zasłużyły głównie systemy bezpieczeństwa, a właściwie ich brak. Trudno spodziewać się w Fiacie systemu awaryjnego hamowania czy asystenta pasa ruchu. W wersji standardowej przypomnienie o zapięciu pasów działa tylko dla fotela kierowcy. To sprawiło, że Punto nie dostało żadnych punktów za systemy bezpieczeństwa. Nie najlepiej wypadła także ochrona dla dzieci na pokładzie w razie kolizji. Źle oceniono także ochronę kierowcy i pasażerów w przypadku zderzenia tylnego.
Fiat Panda - 0/5 gwiazdek w 2018 roku
Euro NCAP rzadko nie przyznaje testowanym samochodom żadnej gwiazdki, tymczasem w ciągu dwóch lat na tak niską notę zasłużyły dwa modele Fiata. Przypominanie o pasach bezpieczeństwa działa dla przednich i tylnych siedzeń, ale w przypadku tych drugich, system nie spełnił wymagań Euro NCAP. Zabrakło też jakichkolwiek innych systemów, które mogłyby uzyskać notę organizacji. Bardzo źle oceniono też bezpieczeństwo dzieci na pokładzie w przypadku kolizji: kiepska ochrona głowy i szyi oraz klatki piersiowej nie mogły skutkować punktacją w testach dynamicznych w tej kategorii. Na niekorzyść pandy zadziałał także fakt, że choć można wyłączyć przednią poduszkę powietrzną pasażera, by dziecko w foteliku mogło podróżować z przodu, to jednak informacje na temat poduszki przekazywane kierowcy nie są jasne.
Źródło: Kurier Lubelski
Zobacz także: To musisz wiedzieć o akumulatorze
Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?