Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

Najbardziej niebezpieczne samochody. Tymi pojazdami strach jeździć

Data publikacji: Autor: AK

Fot. Euro NCAP Euro NCAP to działająca od 21 lat niezależna organizacja, która ocenia bezpieczeństwo pojazdów. Głównym elementem temu jest test zderzeniowy, składający się z czterech elementów. Oceniane jest bezpieczeństwo kierowcy i dorosłych pasażerów, dzieci na pokładzie i pieszych w razie kolizji, a także wyposażenie pojazdu w systemy bezpieczeństwa. Maksymalna nota kiedy wydawała się nieosiągalna, ale dziś uzyskuje ją wiele pojazdów, co przekłada się na ich lepszą sprzedaż. Niestety, niektóre modele samochodów uzyskują bardzo słabe oceny. Strach nimi jeździć! Co gorsza, najsłabiej wypadły pojazdy, którymi jeździ wielu Polaków. Zobacz, które auta są najbardziej niebezpieczne!

Ford Mustang - 2/5 gwiazdek w 2017 roku

Bardzo słabo wypadł poziom ochrony dzieci w samochodzie w razie kolizji, a jeszcze gorzej – aktywne systemy bezpieczeństwa, wśród których w standardowym wyposażeniu brakuje asystenta pasa ruchu i systemy awaryjnego hamowania (AEB).

Lancia Ypsilon - 2/5 gwiazdek w 2015 roku

Tu również zabrakło AEB oraz asystenta pasa ruchu, ale bezpieczeństwo Lancii wypadło najsłabiej, ponieważ w zderzeniu czołowym doszło do zwarcia akumulatora – spod maski zaczął wydobywać się dym, bo od iskry zapalił się wyciekający płyn hamulcowy. Bezpieczeństwo kierowcy również zostało ocenione dość nisko, głównie ze względu na słabą ochronę głowy i szyi.

Renault Traffic - 2/5 gwiazdek w 2012 roku

Najsłabiej wypadły aktywne systemy bezpieczeństwa w testowanej wersji pojazdu. Zabrakło elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy (ESC). Niedobrze wygląda też bezpieczeństwo pieszych – w przypadku potrącenia zderzak Traffica zapewnia słabą ochronę ich nóg, a także głowy – w obszarach, w które prawdopodobnie uderzy głowa potrąconego pieszego, tylko kilka miejsc zapewnia dobrą ochronę.

Zobacz także: Test Skody Superb po liftingu

Jeep Compass - 2/5 gwiazdek w 2012 roku

Ten samochód jest niebezpieczny przede wszystkim dla pieszych. Zderzak nie zapewnia żadnej ochrony nóg potrąconego pieszego, a przednia krawędź maski we wszystkich badanych obszarach także oferuje słabą ochronę. W większości obszarów, w które może uderzyć głowa dziecka, ochrona jest słaba, ale nie lepiej wygląda to w obszarach, w które może uderzyć głowa dorosłego.

Jeśli chodzi o systemy bezpieczeństwa, przypomnienie o zapięciu pasów, choć dostępne, nie spełniło wymagań Euro NCAP.

Landwind CV9 - 2/5 gwiazdek w 2010 roku

W tym samochodzie nic nie wypadło nadzwyczaj dobrze. Jeśli chodzi o systemy bezpieczeństwa, zabrakło systemu ESC. W ochronie pieszych słabo wypadła przednia krawędź maski, zapewniająca słabą ochronę, a także ochrona głowy dorosłego pieszego. Kiepsko wypadła też ochrona klatki piersiowej kierowcy. Zabrakło też bocznych poduszek powietrznych.

Jeep Wrangler - 1/5 gwiazdek w 2018 roku

Kiepską ocenę Jeep zawdzięcza głównie brakom w systemach bezpieczeństwa. Zabrakło tutaj asystenta pasa ruchu oraz systemu AEB. Wrangler wypadł też dość blado na tle konkurencji jeśli chodzi o ochronę ciała kierowcy i pasażerów. W teście zderzenia czołowego doszło do uszkodzeń, które sugerowały, że konstrukcja nie wytrzymałaby większych obciążeń.

Fiat Punto - 0/5 gwiazdek w 2017 roku

Punto to pierwsze od dawna auto, które w testach Euro NCAP zostało tak słabo ocenione. Na tak złą notę zasłużyły głównie systemy bezpieczeństwa, a właściwie ich brak. Trudno spodziewać się w Fiacie systemu awaryjnego hamowania czy asystenta pasa ruchu. W wersji standardowej przypomnienie o zapięciu pasów działa tylko dla fotela kierowcy. To sprawiło, że Punto nie dostało żadnych punktów za systemy bezpieczeństwa. Nie najlepiej wypadła także ochrona dla dzieci na pokładzie w razie kolizji. Źle oceniono także ochronę kierowcy i pasażerów w przypadku zderzenia tylnego.

Fiat Panda - 0/5 gwiazdek w 2018 roku

Euro NCAP rzadko nie przyznaje testowanym samochodom żadnej gwiazdki, tymczasem w ciągu dwóch lat na tak niską notę zasłużyły dwa modele Fiata. Przypominanie o pasach bezpieczeństwa działa dla przednich i tylnych siedzeń, ale w przypadku tych drugich, system nie spełnił wymagań Euro NCAP. Zabrakło też jakichkolwiek innych systemów, które mogłyby uzyskać notę organizacji. Bardzo źle oceniono też bezpieczeństwo dzieci na pokładzie w przypadku kolizji: kiepska ochrona głowy i szyi oraz klatki piersiowej nie mogły skutkować punktacją w testach dynamicznych w tej kategorii. Na niekorzyść pandy zadziałał także fakt, że choć można wyłączyć przednią poduszkę powietrzną pasażera, by dziecko w foteliku mogło podróżować z przodu, to jednak informacje na temat poduszki przekazywane kierowcy nie są jasne.

Źródło: Kurier Lubelski

Zobacz także: To musisz wiedzieć o akumulatorze

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Michał (gość)

    Teraz znajdziesz tanie ubezpieczenie OC i AC w telefonie to proste i szybkie w aplikacji Kupdirect z Google Play skanujesz tylko kod z dowodu rejestracyjnego, bez wpisywania danych i w 5 sek masz porównanie składek a w 40 sek polisę na mailu

  • Dolejlama (gość)

    Bo teraz gwiazdki dają za bezpieczeństwo czynne (ogłupiające systemy), a nie bierne (konstrukcja, poduszki, itp.). PS. Czy administratorzy strony nie widzą nachalnych reklam?

  • Observer (gość)

    Nic nowego, Fiat, Ford i Francuzy...

  • Ady (gość)

    Ciekawe gdzie ma siedzibę ta euro ncap i przez kogo jest głównie sponsorowana bo wydaje mi się, że przez niemieckie firmy czyli jak zwykle dane są zmanipulowane tak ,że tylko niemieckie auta są super a reszta beee.Juz nikt nie wierzy w takie testy bo nie są od dawna obiektywne.Wystarczy ,że od lat czytam wszędzie na temat awaryjności fiatów a kierowcy fiatow jeżdżą latami bezawaryjnie i się śmieją z niemieckich szmelc marek ,które się psują na potęgę.

  • boss (gość)

    2006 grande punto 5 gwiazdek !!!! 2018 0 gwiazdek / nie interesują mnie bajery zobaczcie jak punto wygląda po wypadku !!!

  • kapitan nemo (gość)

    na pokładzie... to samochody mają pokład? ciekawe co sie dzieje jak przywali rufą

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości