Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne. Ranking Interbrand

Mariusz Michalak
Fot. Pixabay.com
Fot. Pixabay.com
Najnowszy ranking Best Global Brands 2021 firmy Interbrand potwierdził dominację Toyoty w branży motoryzacyjnej już po raz 18. W tym roku wartość marki Toyota została wyceniona na 54,1 mld dolarów i jest o 5 procent wyższa niż w roku ubiegłym.

Toyota jest od lat najpopularniejszą marką samochodową na świecie, a Toyota Motor Corporation to obecnie największy producent samochodów. W pierwszej połowie 2021 roku do klientów trafiło 5 004 625 samochodów osobowych marki Toyota i 5 467 218 aut wszystkich marek należących do Toyota Motor Corporation.

Interbrand podkreśla w swoim podsumowaniu, że Toyota opiera swoją globalną pozycję na bogatej i zróżnicowanej gamie samochodów, nowoczesnych technologiach i dominacji na rynku alternatywnych napędów. Marka koncentruje się na rozwoju zelektryfikowanych samochodów, stale rozbudowując ofertę modeli z napędem hybrydowym, plug-in hybrid, elektrycznym na baterie oraz elektrycznym na wodór i przyczyniając się do dekarbonizacji transportu i gospodarki. Do dziś Toyota sprzedała ponad 18,7 milionów zelektryfikowanych aut.

Na podium wśród marek motoryzacyjnych znalazły się dwie niemieckie marki: Mercedes Benz i BMW - wycenione odpowiednio na 50 i 41 mld dolarów. Dobry rezultat osiągnęła również Tesla, która ostatecznie uplasowała się na czwartym miejscu.

W pierwszej dziesiątce nie ma większych zaskoczeń - jak widzimy miejsca zajmują czołowi producenci. Warty odnotowania jest fakt, że połowa z nich to marki niemieckie.

Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne według raportu Best Global Brands 2021 firmy Interbrand

Miejsce w Top 100

Marka

Wartość marki

(mld USD)

7

Toyota

54,107

8

Mercedes-Benz

50,866

12

BMW

41,631

14

Tesla

36,270

25

Honda

21,315

35

Hyundai

15,168

46

Audi

13,474

47

Volkswagen

13,423

52

Ford

12,861

58

Porsche

11,739

 

Najbardziej wartościowe marki na świecie wg raportu Best Global Brands 2021 firmy Interbrand

 

 

Miejsce

Marka

Sektor

Wartość marki

(mld USD)

1

Apple

Technologie

408,251

2

Amazon

Sprzedaż

249,249

3

Microsoft

Technologie

210,191

4

Google

Technologie

196,811

5

Samsung

Technologie

74,635

6

Coca-Cola

Napoje

57,488

7

Toyota

Motoryzacja

54,107

8

Mercedes-Benz

Motoryzacja

50,866

9

McDonald’s

Restauracje

45,865

10

Disney

Media

44,183

 

Zobacz także: Jeep Wrangler w wersji hybrydowej

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty