Najbardziej wyszukane zawieszenie w historii półciężarówek

ip
fot. Ford
fot. Ford
Raptor jest fabrycznie przystosowaną do wypadów w trudny teren wersją Forda F-150. Ford z dumą podkreśla, że nowy Raptor z rocznika modelowego 2017 otrzymał najsprawniejsze amortyzatory w historii seryjnie produkowanych pick-upów.

Zawieszenie zostało opracowane przez Forda we współpracy z firmą Fox. Zoptymalizowana konstrukcja zaworów wewnątrz amortyzatorów pozwoliła na obniżenie ciśnienia gazu w ich wnętrzu, co podniosło komfort. Mając na względzie właściwości terenowe, dołożono starań, by amortyzator był podatny na szybkie ściskanie i rozciąganie oraz płynne ograniczanie ugięcia.

Średnicę amortyzatora zwiększono z 2,5 do trzech cali. Dodatkowe 44% pojemności poprawiło ich odporność na przegrzanie. Zwiększeniu - o ok. 15% - uległ skok zawieszenia - z przodu wzrósł z 11,2 do 12,0 cali, a z tyłu z 13,0 do 13,9 cali.

Do napędu Raptora zostanie zaprzęgnięty przynajmniej 460-konny 3.5 V6 EcoBoost z podwójnym turbodoładowaniem, który zestawiono z 10 stopniową, automatyczną skrzynią i napędem na cztery koła. Ford F-150 nie jest oferowany w Europei. W USA bazowa wersja stratuje z poziomu 26 540 dolarów. Raptor będzie blisko dwukrotnie droższy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty