Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Najcenniejsze marki motoryzacyjne świata

Data publikacji: Autor: (mm/ip)

Fot. Toyota Toyota ponownie zwiększyła swoją przewagę nad pozostałymi markami motoryzacyjnymi w rankingu najbardziej wartościowych globalnych marek według Forbesa. Od wielu lat japońska firma jest najcenniejszą marką motoryzacyjną i stale umacnia swoją pozycję. Jak wypadli na jej tle konkurenci?

Fot. Toyota Toyota należy do ścisłej czołówki najcenniejszych globalnych marek, do których zalicza się największe firmy technologiczne – Appe, Google, Microsoft, Facebook, a także Coca-Colę. Japońska marka awansowała w tym roku z 8. na 6. pozycję, wyprzedzając IBM i McDonalds. Według analiz Forbesa, wartość marki Toyota wzrosła w ciągu roku o 11% do 42,1 mld dolarów.

Toyota pozostaje największym producentem samochodów na świecie oraz liderem rynku hybryd. W kwietniu łączna liczba sprzedanych pojazdów hybrydowych japońskiego producenta przekroczyła 9 milinów.

Redakcja poleca:

- Fiat Tipo. Test oszczędnej wersji 1.6 MultiJet
- Ergonomia wnętrza. Od niego zależy bezpieczeństwo!

- Spektakularny sukces nowego modelu. Kolejki w salonach

Jak poradzili sobie konkurenci? Drugą motoryzacyjną marka, która zajęła 14 miejsce w ogólnym rankingu, okazała się marka BMW. Na 20 pozycji uplasował się natomiast Mercedes-Benz. Honda i Ford znalazły się w rankingu odpowiednio na 23. i 35. miejscu.

Druga najcenniejsza marka motoryzacyjna w 2016 roku według Forbesa, czyli BMW została wyceniona na 28,8 mld dolarów. To o 13,3 mld dolarów mniej od Toyoty.

Najcenniejsze marki motoryzacyjne w 2016 roku według Forbesa

Nazwa Pozycja  w ogólnym rankingu w 2016 roku  Wartość (w mld dolarów)
Toyota 6 42,1
BMW 14 28,8
Mercedes-Benz 20 26
Honda 23 25,2
Ford 35 14,1
Audi 36 14
Chevrolet 59 9,8
Lexus 63 9
Porsche 67 9,3
Nissan  70 8,2
Hyundai  71 8,1
Volkswagen 77 7,6

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Elf (gość)

    Nic dziwnego Toyota to synonim bezawaryjności i solidności. Kiedyś trochę wiało od marki nudą, wszystkie auta na swój sposób były do siebie podobne. Jednak od jakiegoś czasu to diametralnie się zmieniło. Marka inwestuje w nowoczesne technologie a i projekty nowych modeli są bardzo oryginalne. Jeśli dalej będą podążać tą drogą to długo jeszcze nie spadną z podium.

  • Romix (gość)

    Dziwne, że w zestawieniu nie znalazło się Volvo, zwłaszcza, że ich sprzedaż od pojawienia się nowego XC90 wzrosła chyba 2 albo i 3krotnie.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości