Najcenniejsze marki motoryzacyjne. TOP 10 rankingu BrandZ 2020
Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Wartość marki Toyota wyniosła w tym roku 28,38 miliardów dolarów, jak wynika z oceny firmy Kantar. W zestawieniu wszystkich globalnych marek Toyota zajmuje 48. miejsce i jest pierwszą z zaledwie 3 marek motoryzacyjnych w Top 100 rankingu BrandZ™.
Toyota jest największym producentem hybryd, który od ponad 20 lat rozwija tę technologię – do dziś dostarczyła klientom ponad 15 milionów hybryd. Jednocześnie marka rozpoczęła realizację ambitnego programu wprowadzenia do sprzedaży 10 modeli elektrycznych na baterie do 2025 roku, a równolegle rozwija samochody elektryczne na wodór.
W czołówce najcenniejszych marek motoryzacyjnych znalazł się również Mercedes-Benz, a zbliżoną wartość do niemieckiej marki ma kolejna marka naszych zachodnich sąsiadów, czyli BMW. W pierwszej dziesiątce są jeszcze trzej producenci z Niemiec: Audi, Volkswagen i Porsche. Warto odnotować, że tuż za podium uplasowała się Tesla.
Raport „BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands” powstaje na podstawie wielu różnych wskaźników, takich jak wyniki finansowe marek, badania opinii publicznej, bieżące działania firm oraz plany na przyszłość. Bardzo istotnym czynnikiem jest zaangażowanie w ochronę środowiska i rozwijanie proekologicznych technologii.
Zobacz także: Dwa modele Fiata w nowej odsłonie