Toyota, najcenniejsza marka motoryzacyjna na świecie, w rankingu Best Global Brands firmy Interbrand znalazła się w pierwszej piątce najbardziej wartościowych globalnych marek. Na pierwszych czterech pozycjach rankingu znaleźli się tacy technologiczni giganci jak Apple, Google i Microsoft, a także Coca Cola. Marka największego producenta samochodów na świecie awansowała w tym roku o jedną pozycję, wyprzedzając IBM.
Czołowe miejsca wśród marek motoryzacyjnych poza Toyotą zajęły także dwie niemieckie marki: Mercedes-Benz, którego wartość oszacowano na 43,490 mld dolarów oraz BMW - 41,535 mld.
Warto dodać, że najwięcej, bo o 22% wzrosła wartość marki Nissan. Spadek wartości o 9% odnotował Volkswagen, natomiast w rankingu mamy również debiutanta - Teslę.
Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne wg raportu Best Global Brands 2016 (Interbrand)
Pozycja w ogólnym rankingu | Marka | Wartość |
5 | Toyota | 53,580 mld $ |
9 | Mercedes-Benz | 43,490 mld $ |
11 | BMW | 41,535 mld $ |
21 | Honda | 22,106 mld $ |
33 | Ford | 12,962 mld $ |
35 | Hyundai | 12,547 mld $ |
38 | Audi | 11,799 mld $ |
40 | Volkswagen | 11,436 mld $ |
43 | Nissan | 11,066 mld $ |
50 | Porsche | 9,537 mld $ |
69 | Kia | 6,326 mld $ |
78 | Land Rover | 5,696 mld $ |
80 | Harley-Davidson | 5,527 mld $ |
88 | Mini | 4,986 mld $ |
100 | Tesla | 4,011 mld $ |
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?