Wszystko
o samochodach

Motociekawostki / Warto wiedzieć

Najdroższe modele aut - przegląd. Kia za 234 900 zł, VW za 445 tys. zł

Data publikacji: Autor: Kamil Rogala

Na polskim rynku operuje przeszło czterdziestu producentów samochodów. Każdy stara się przyciągnąć klientów do siebie oferując upusty, promocje oraz jak najniższą cenę. A co znajduje się na drugim końcu cennika? Prezentujemy najdroższe modele marek wciąż mogących uchodzić za popularne. 

fot. Porsche Na polskim rynku operuje przeszło czterdziestu producentów samochodów. Każdy stara się przyciągnąć klientów do siebie oferując upusty, promocje oraz jak najniższą cenę. A co znajduje się na drugim końcu cennika? Prezentujemy najdroższe modele marek wciąż mogących uchodzić za popularne.

Wojna cenowa rozgrywa się głównie w segmencie A, B oraz C. Tam liczy się praktycznie każdy tysiąc, każda promocja, każdy upust. Czasami mały dodatek w postaci ekstra wyposażenia potrafi skusić klienta i sprawić, że wybierze właśnie ten, a nie inny model konkurencji. Ale co dzieje się tam, gdzie nie liczy się każdej złotówki? Jak prezentuje się topowa oferta, ile kosztuje i co oferuje potencjalnemu klientowi? Ile trzeba wydać za najdroższą Alfę Romeo, Audi czy Porsche?

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM

Na polskim rynku operuje przeszło czterdziestu producentów samochodów. Każdy stara się przyciągnąć klientów do siebie oferując upusty, promocje oraz jak najniższą cenę. A co znajduje się na drugim końcu cennika? Prezentujemy najdroższe modele marek wciąż mogących uchodzić za popularne. 

fot.

W ofercie włoskiego producenta najdroższym modelem jest Stelvio w odmianie Quadrifoglio. Pod maską pracuje silnik V6 o pojemności 2.9-litra i mocy 510 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,9 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 285 km/h. Za taki model trzeba zapłacić 402 800 złotych i oczywiście nie obejmuje to dodatkowych opcji. Co ciekawe, niewiele tańszy jest model Giulia w tej samej odmianie i z tą samą jednostka napędową oraz automatyczną skrzynią biegów – cena 372 800 złotych.

Redakcja poleca:

Tankowanie pod korek i jazda na rezerwie. Do czego może doprowadzić?
Napęd 4x4. To trzeba wiedzieć
Nowe auta w Polsce. Tanie, a jednak drogie

Rzecz jasna cena tej wersji Stelvio może bardzo szybko podskoczyć. Wystarczy wybrać czerwony trójwarstwowy lakier Competizione Red za 10 500 złotych, wnętrze wykończone alcantarą za 4400 czy też sportową kierownicę obszytą skórą za 2500 złotych. To tylko początek listy dodatków, więc do ceny końcowej można dorzucić co najmniej 20-30 tysięcy. Czy warto? Jeśli ktoś decyduje się na Alfę za ponad 400 tysięcy, z pewnością będzie chciał dodać jej kilka drobiazgów.

Zobacz także: Renault Megane Grandtour w naszym teście

Audi R8 Spyder 5.2 FSI V10 plus 610 KM

Na polskim rynku operuje przeszło czterdziestu producentów samochodów. Każdy stara się przyciągnąć klientów do siebie oferując upusty, promocje oraz jak najniższą cenę. A co znajduje się na drugim końcu cennika? Prezentujemy najdroższe modele marek wciąż mogących uchodzić za popularne. 

fot.

W ofercie producenta z Ingolstadt to nie topowe A8 jest najdroższym modelem, ale sportowe R8 w wersji Spyder. Co więcej, w odmianie plus, która została wyposażona we wzmocnioną jednostkę 5.2 FSI V10, drzemie moc 610 KM przekazywana na wszystkie koła (podziałem napędu zajmuje się chłodzone cieczą i sterowane elektrohydraulicznie sprzęgło wielopłytkowe) za pośrednictwem przekładni 7-biegowej S tronic. Sprint do setki zajmuje 3,3 sekundy, zaś prędkość maksymalna dobija do 330 km/h. Cena? Za takie atrakcje trzeba zapłacić 1 080 300 złotych, a to oczywiście tylko początek wydatków, gdyż za każdy, nawet z pozoru drobny dodatek, trzeba zapłacić krocie. Przykłady?

Pierwsza pozycja to matowy lakier za 32 430 złotych. Brzmi absurdalnie, ale to dopiero początek listy drogich gadżetów. Za reflektory LED ze światłami laserowymi i asystentem świateł drogowych trzeba zapłacić 19 930 złotych, osłona pokrywy silnika z karbonu kosztuje 20 500 złotych, zaś tapicerka skórzana Audi exclusive to koszt 46 580 złotych. Wydaje się, że przy cenie bazowej, koszt elementów dodatkowych jest prawdziwą okazją.

Na polskim rynku operuje przeszło czterdziestu producentów samochodów. Każdy stara się przyciągnąć klientów do siebie oferując upusty, promocje oraz jak najniższą cenę. A co znajduje się na drugim końcu cennika? Prezentujemy najdroższe modele marek wciąż mogących uchodzić za popularne. 

fot. Porsche

Na polskim rynku operuje przeszło czterdziestu producentów samochodów. Każdy stara się przyciągnąć klientów do siebie oferując upusty, promocje oraz jak najniższą cenę. A co znajduje się na drugim końcu cennika? Prezentujemy najdroższe modele marek wciąż mogących uchodzić za popularne.

fot. Porsche

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Komentarz usunięty.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości