Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

Najdroższe samochody świata. TOP 20

Data publikacji: Autor: Kamil Rogala

TOP10: Najdroższe samochody współczesne

10. Pagani Huayra BC

Cena: 2 300 000 euro

Silnik: 6.0 V12, 789 KM

Prędkość maksymalna: b.d.

Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,3 s

Fot. Pagani Gdyby na rynku istniały tylko rozsądnie wycenione samochody, na które każdy może sobie pozwolić, motoryzacja byłaby nudna i pozbawiona pasji. Czasami to absurdalne ceny i limitowane edycje sprawiają, że rynek samochodowy jest po prostu ciekawy. Wielu miłośników czterech kółek marzy o samochodach za miliony dolarów, zaś najmłodsi wieszają plakaty nad łóżkami. Poznajmy najdroższe samochody świata, do których wzdycha wielu kierowców.

Drogie auta pobudzają wyobraźnię i sprawiają, że kierowcy mają o czym marzyć. Oczywiście nie każdego stać na topowego Mercedesa, Audi czy Ferrari, ale trudno znaleźć kogoś, kto nie chciałby takiego pojazdu w garażu, a przynajmniej raz przejechać się tak niesamowitym samochodem. Co ciekawe, w większości przypadków, mimo koszmarnie wysokiej ceny, tak egzotyczne auta są… sprzedawane na pniu! Pomijamy fakt, że zazwyczaj jest to limitowana do kilku sztuk edycja, ale sam fakt, że producent tylko ogłosi zamiar produkcji, a nazajutrz ustawiają się kolejki chętnych.

Mimo to większość modeli tak czy inaczej można kupić i jeśli ktoś szuka hipersamochodu lub niezwykle luksusowej limuzyny, zapewne prędzej czy później znajdzie zadowalającą ofertę. Nieco inaczej jest z samochodami klasycznymi, zabytkowymi i takimi, które pojawiają się tylko i wyłącznie na specjalnych aukcjach. Nie dość, że ich ceny osiągają niesamowity, kosmiczny wręcz poziom, to na dodatek nie każdy może sobie takie auto kupić. W związku z tym naszą listę podzieliliśmy na dwie części. Jedną stanowią auta nowoczesne, które są lub były niedawno w regularnej sprzedaży, drugą zaś auta klasyczne, które od czasu do czasu pojawiają się na aukcjach, by bić kolejne rekordy.

Zobacz także: Auto na lawecie. Będą zmiany w prawie

TOP10: Najdroższe samochody współczesne

Zaczynamy od dziesiątki aut, które są oferowane obecnie lub do niedawna zdobiły salony topowych producentów. Niektóre z nich to tylko projekty lub edycje limitowane do kilku sztuk. Swoją drogą właściciele takich aut nie muszą się martwić utratą wartości, bowiem obecność tylko kilku sztuk na świecie pobudza wyobraźnię bogatych kolekcjonerów, którzy są gotowi wydać na auto o wiele więcej, niż było warte w dniu zakupu.

10. Pagani Huayra BC

10. Pagani Huayra BC

Cena: 2 300 000 euro

Silnik: 6.0 V12, 789 KM

Prędkość maksymalna: b.d.

Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,3 s

Fot. Pagani Cena: 2 300 000 euro

Silnik: 6.0 V12, 789 KM

Prędkość maksymalna: b.d.

Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,3 s

Pagani od zawsze robiło samochody, które były prawdziwymi dziełami sztuki. Dopracowane w każdym detalu, awangardowe, nieco specyficzne i bardzo stylowe. Gdy w grę wchodziła wersja wyczynowa, włoska firma nie cofała się przed niczym. Tak jest w przypadku modelu Pagani Huayra BC. Te dwie literki na końcu nazwy zmieniają wszystko i z bezkompromisowego auta sportowego robią torowego potwora. Wystarczy wspomnieć o niesamowitym układzie hamulcowym z węglowo-ceramicznymi tarczami o średnicy 380 milimetrów przy każdym kole. Zresztą wszystko opisuje fakt, że BC z bazową Huaryą będzie dzielić tylko dach. Reszta karoserii została zaprojektowana od nowa.

9. Ferrari Pininfarina Sergio

Cena: 2 600 000 euro

Silnik: 4.5 V8, 605 KM

Prędkość maksymalna: b.d.

Przyspieszenie 0-100 km/h: 3 s

Fot. Ferrari 9. Ferrari Pininfarina Sergio

Cena: 2 600 000 euro

Silnik: 4.5 V8, 605 KM

Prędkość maksymalna: b.d.

Przyspieszenie 0-100 km/h: 3 s

Oto auto, którego… nie można kupić. A już na pewno nie każdy, kto by chciał nawet wtedy, gdy ma konto w banku wypchane pieniędzmi. Ta limitowana do 6 egzemplarzy oferta skierowana była tylko i wyłącznie do specjalnych i wybranych przez Ferrari klientów. Kto to był? Do końca nie wiadomo. Nieznana jest również ostateczna cena, ale szacuje się ją na około 2,6 do 3 mln euro. Co więcej, każdy z 6 egzemplarzy był indywidualnie konfigurowany pod przyszłego nabywcę, a więc każdy model jest pod wieloma względami inny.

8. Aston Martin Valkyrie

Cena: 2 770 000 euro

Silnik: 6.5 V12, 1130 KM

Prędkość maksymalna: b.d.

Przyspieszenie 0-100 km/h: b.d.

Fot. Aston Martin 8. Aston Martin Valkyrie

Cena: 2 770 000 euro

Silnik: 6.5 V12, 1130 KM

Prędkość maksymalna: b.d.

Przyspieszenie 0-100 km/h: b.d.

Oto kolejny pojazd, który owiany jest tajemnicą i zapewne po wykupieniu całego nakładu (od 99 do 150 sztuk drogowych oraz 25 sztuk z homologacją torową) trafi do ciepłych, zamkniętych i pilnie strzeżonych garaży zapalonych kolekcjonerów. To szkoda, bowiem auto prezentuje się kosmicznie. Aston Martin we współpracy z Red Bullem oraz Adrianem Neweyem stworzyli pojazd, który osiągami ma dorównywać prototypom, które startują w kategorii LMP1 między innymi w wyścigach długodystansowych. Auto ma stosunek mocy do masy na poziomie 1:1, co zdarza się bardzo rzadko. Osiągi nie są znane, ale możemy się spodziewać, że dorównują niesamowitej stylistyce.

7. Bugatti Chiron

Cena: 2 900 000 euro

Silnik: 8.0 W16, 1500 KM

Prędkość maksymalna: ok. 463 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,2 s

Fot. Bugatti 7. Bugatti Chiron

Cena: 2 900 000 euro

Silnik: 8.0 W16, 1500 KM

Prędkość maksymalna: ok. 463 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,2 s

Tego auta nie trzeba nikomu przedstawiać. To następca słynnego Bugatti Veyrona. Premiera auta miała miejsce w 2016 roku i już na początku wzbudziła ogromne zainteresowanie wśród najbogatszych tego świata. Ten, kto miał Veyrona, po prostu musiał kupić Chirona. Teoretyczna prędkość samochodu przekracza 460 km/h, co może być prawdą zważywszy na potężne „serce”, które napędza to niesamowite auto. To silnik W16 o pojemności 8 litrów i mocy 1500 KM krzesanych przez cztery ogromne turbosprężarki. Auto osiąga 200 km/h już po 6,5 sekundach, co jest wartością wręcz niebywałą.

6. Bugatti Veyron Mansory Vivere

Cena: 3 000 000 euro

Silnik: 8.0 W16, 1200 KM

Prędkość maksymalna: 407 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,5 s

Fot. Bugatti 6. Bugatti Veyron Mansory Vivere

Cena: 3 000 000 euro

Silnik: 8.0 W16, 1200 KM

Prędkość maksymalna: 407 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,5 s

Być może większość wolałaby nowego Chirona, ale specjalna wersja Bugatti Veyrona, wykonana w liczbie zaledwie dwóch egzemplarzy to gratka dla kolekcjonerów. Gratka, za którą trzeba było zapłacić 3 miliony euro. Nadwozie zostało pokryte matowym lakierem w kolorze białym, środkową część z kolei wykonano z włókna węglowego, wykończonego na wysoki połysk. W przedniej części pojawił się nowy zderzak, w tylnej zaś dyfuzor, całość przyozdobiono unikalnymi felgami.

5. Lykan HyperSport

Cena: 3 000 000 euro

Silnik: 3.7 6-cylindrowy bokser, 780 KM

Prędkość maksymalna: 395 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,8 s

Fot. Lykan 5. Lykan HyperSport

Cena: 3 000 000 euro

Silnik: 3.7 6-cylindrowy bokser, 780 KM

Prędkość maksymalna: 395 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,8 s

Jeśli dla kogoś Veyron jest zbyt „pospolity”, w podobnej cenie może sobie zafundować model Lykan Hypersport. Auto zostało zaprojektowane w Libanie przez W Motors we współpracy z… policją w Abu Dhabi. Reflektory wykonano z 240 15-karatowych diamentów, wszystkie diody LED wykończono również 15-karatowymi diamentami (łącznie jest ich 400), zaś pod maską pracuje silnik bokser o pojemności 3,7 litra i mocy 780 KM.

4. McLaren P1 LM

Cena: 3 125 000 euro

Silnik: 4.0 V8, 1014 KM

Prędkość maksymalna: 345 km/h (ograniczona elektronicznie)

Przyspieszenie 0-100 km/h: b.d.

Fot. McLaren 4. McLaren P1 LM

Cena: 3 125 000 euro

Silnik: 4.0 V8, 1014 KM

Prędkość maksymalna: 345 km/h (ograniczona elektronicznie)

Przyspieszenie 0-100 km/h: b.d.

Z toru na drogi czy odwrotnie? Bez znaczenia, bowiem McLaren P1 LM poradzi sobie zarówno na torze, jak i cywilnych drogach. Twórcy niechętnie wspominają o danych technicznych, tak więc pozostają nam domysły i plotki. Jedno jest pewne: mimo homologacji drogowej, auto powinno pozostać na torze, bowiem jazda nim po drogach publicznych to spore wyzwanie. Publiczna droga to nie tor Nurburgring, gdzie McLaren jakiś czas temu bił rekordy.

3. Lamborghini Veneno Roadster

Cena: 3 900 000 euro

Silnik: 6.5 V12, 750 KM

Prędkość maksymalna: 355 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,9 s

Fot. Lamborgini 3. Lamborghini Veneno Roadster

Cena: 3 900 000 euro

Silnik: 6.5 V12, 750 KM

Prędkość maksymalna: 355 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,9 s

Na najniższym stopniu podium uplasował się Lamborghini Veneno Roadster, choć tak naprawdę mógł wylądować na szczycie, bowiem 3,9 mln euro to tylko cena wyjściowa. To auto już osiąga astronomiczne kwoty na rynku wtórnym – jeden z egzemplarzy sprzedano ostatnio za 11 mln dolarów! Nic dziwnego, to najwyższej próby kunszt włoskiej motoryzacji, wykonany w liczbie zaledwie 9 egzemplarzy.

2. Koenigsegg CCXR Trevita

Cena: 4 160 000 euro

Silnik: 4.8 V8, 1004 KM

Prędkość maksymalna: 410 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,9 s

Fot. Koenigsegg2. Koenigsegg CCXR Trevita

Cena: 4 160 000 euro

Silnik: 4.8 V8, 1004 KM

Prędkość maksymalna: 410 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,9 s

Kolejne auto, które zabija ceną nie tylko przez niesamowite osiągi, ale przede wszystkim limitowaną liczbę wyprodukowanych egzemplarzy oraz luksusowe dodatki. Powstały tylko cztery sztuki tego pojazdu, którego nadwozie wykonano z włókna węglowego. Następnie nałożono na nie diamentową żywicę pokrytą pyłem, które oficjalnie nosi nazwę „Koenigsegg Proprietary Diamond Weave”. Nie dość, że Koenigsegg CCXR Trevita jest piekielnie szybki, to i niebiańsko piękny.

1. Rolls-Royce Sweptail

Cena: 11 200 000 euro

Silnik: 6.7 V12, 453 KM

Prędkość maksymalna: b.d.

Przyspieszenie 0-100 km/h: b.d.

Fot. Rolls-Royce 1. Rolls-Royce Sweptail

Cena: 11 200 000 euro

Silnik: 6.7 V12, 453 KM

Prędkość maksymalna: b.d.

Przyspieszenie 0-100 km/h: b.d.

Oto najdroższy produkcyjny samochód świata, który odzwierciedla totalne maksimum, co można osiągnąć, jeśli chodzi o styl, komfort i luksus. Bo jeśli auto jest inspirowane najdroższymi na świecie jachtami, to nawet najbardziej wybredny szejk będzie zadowolony. Oczywiście jak przystało na markę Rolls-Royce, dyskutowanie na temat prędkości maksymalnej i przyspieszenia jest nie na miejscu, a każdemu powinna wystarczyć informacja, że osiągi są po prostu „wystarczające”. Zresztą, takim autem nie wypada jeździć szybko i agresywnie.

TOP 10: Najdroższe samochody klasyczne

Ceny aut, które teoretycznie można kupić lub przynajmniej wpisać się na listę oczekujących, potrafią być astronomiczne. Ale co w takim razie można powiedzieć o kwotach, jakie osiągają auta klasyczne na aukcjach? Zazwyczaj są one kilkukrotnie wyższe od tych, które prezentujemy wyżej i już auto otwierające stawkę przewyższa ceną większość auto z pierwszej listy. Swoją drogą warto zwrócić uwagę, że większość pozycji zajmują auta jednej, włoskiej marki. Poza tym na cenę nie wpływa tylko wygląd, konstrukcja, wiek itp., ale również historia, jaka wiąże się z danym egzemplarzem.

TOP 10: Najdroższe samochody klasyczne

10. Ferrari 250 GT SWB California Spyder (1961 r.)

Cena: 9 460 000 euro

Silnik: 3.0 V12, 280 KM

Fot. Ferrari 
10. Ferrari 250 GT SWB California Spyder (1961 r.)

Cena: 9 460 000 euro

Silnik: 3.0 V12, 280 KM

Nasze zestawienie otwiera niesamowite Ferrari 250 GT California Spyder w odmianie SWB. To nietypowa „krótka” odmiana, która powstała w 1961 roku i po dziś dzień uchodzi za jedno z najpiękniejszych aut z otwartym dachem. Trudno się z tym nie zgodzić. Co więcej, powstało zaledwie 55 egzemplarzy, co dodatkowo winduje i tak już wysoką cenę. Ostatnim właścicielem był prezenter telewizyjny i DJ radiowy – Chris Evans.

9. Ford GT40 Gulf/Mirage Lightweight Racing Car (1968 r.)

Cena: 9 500 000

Silnik: V8, 440 KM

Fot. Ford 9. Ford GT40 Gulf/Mirage Lightweight Racing Car (1968 r.)

Cena: 9 500 000

Silnik: V8, 440 KM

To auto, które powstało tylko dlatego, że Ford zdenerwował się na Enzo Ferrari. Po latach dominacji Ferrari na torach wyścigowych, po wielu niepowodzeniach, to model GT40 przejął prym i zaczął wygrywać z pewnymi siebie Włochami. Jeden z pierwszych egzemplarzy Forda GT40 w legendarnych barwach Gulf, który zwyciężył na torze SPA w 1967 roku, za kierownicą którego zasiadały takie sławy, jak Jacky Ickx czy też Dick Thompson – to wszystko tłumaczy cenę ponad 11 mln dolarów. Do dziś przetrwały tylko dwa takie modele.

8. Ferrari 250 GT LWB California Spyder (1960 r.)

Cena: 9 780 000 euro

Silnik: 3.0 V12, 270 KM

Fot. Ferrari 8. Ferrari 250 GT LWB California Spyder (1960 r.)

Cena: 9 780 000 euro

Silnik: 3.0 V12, 270 KM

Kolejne Ferarri 250 GT California Spyder, tym razem w odmianie LWB, czyli z tradycyjnym, długim rozstawem osi. Sprzedany za ponad 11 mln dolarów egzemplarz miał w pełni udokumentowaną historię, zaś od 1979 posiadał tylko jednego właściciela. O tak nieskazitelną historię trudno nawet w przypadku tradycyjnych, kosztujących ułamek tej ceny aut.

7. Mercedes-Benz von Krieger 540K Special Roadster (1936 r.)

Cena: 10 200 000 euro

Silnik: 5.4 R8, 180 KM

Fot. Mercedes-BBenz 7. Mercedes-Benz von Krieger 540K Special Roadster (1936 r.)

Cena: 10 200 000 euro

Silnik: 5.4 R8, 180 KM

Z jednej strony, na to auto można patrzeć godzinami, bowiem jego linie są niesamowicie piękne, przemyślane, wręcz poetyckie. Z drugiej zaś historia jest niezwykle ciekawa, choć sięga czasów II Wojny Światowej.  Auto należało do 19-letniego Henninga, brata baronowej Giseli von Krieger. Rodzina wraz z autem uciekła do USA, a tam od 1959 do 1989 pojazd stał w garażu. W 2012 roku na aukcji w Pebble Beach osiągnęło rekordową kwotę ponad 11,7 mln dolarów.

6. Ferrari 340/375 MM Berlinetta 'Competizione' by Pininfarina (1953 r.)

Cena: 11 000 000 euro

Silnik: 4.5 V12, 340 KM

Fot. Ferrari 6. Ferrari 340/375 MM Berlinetta 'Competizione' by Pininfarina (1953 r.)

Cena: 11 000 000 euro

Silnik: 4.5 V12, 340 KM

Kolejne i nie ostatnie Ferrari w zestawieniu. Tym razem jest to kompaktowe auto wyścigowe, wyposażone w potężne serce, dzięki któremu na torze nie miało sobie równych. Za kierownicą siadali tacy mistrzowie, jak Mike Hawthorn, Alberto Ascari i Giuseppe Farina. Auto startowało między innymi w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, 24-godzinnym wyścigu w Spa oraz 12-godzinnym wyścigu Pescara.

5. Ferrari 250 Testa Rossa (1957 r.)

Cena: 14 220 000

Silnik: 3.0 V12, 300 KM

Fot. Ferrari 5. Ferrari 250 Testa Rossa (1957 r.)

Cena: 14 220 000

Silnik: 3.0 V12, 300 KM

Kolejna piękność z Maranello, która została sprzedana za prawie 16,4 mln dolarów. Za projekt oraz produkcję auta odpowiadał sam Enzo Ferrari, który dopilnował, aby pojazd miał wyścigowy charakter oraz niesamowite, jak na ówczesne czasy osiągi. Auto startowało w wyścigach Le Mans, wygrało również całą serię mistrzostw samochodów sportowych w 1958 roku.

4. Ferrari 275 GTB/4 N.A.R.T. Spyder by Scaglietti (1967 r.)

Cena: 23 870 000 euro

Silnik: 3.2 V12, 300 KM

Fot. Ferrari 4. Ferrari 275 GTB/4 N.A.R.T. Spyder by Scaglietti (1967 r.)

Cena: 23 870 000 euro

Silnik: 3.2 V12, 300 KM

Trudno oprzeć się wrażeniu, że Ferrari zdominowało serca miłośników samochodów. Niemal każdy klasyczny egzemplarz niesie ze sobą ogromny bagaż historii. Nic więc dziwnego, że kolejna pozycja została wyceniona na 27,5 mln dolarów. Wersja N.A.R.T. powstała w liczbie zaledwie 10 egzemplarzy i była dostępna tylko i wyłącznie u jednego amerykańskiego dilera. Sprzedany egzemplarz od nowości był w rękach jednego właściciela.

3. Mercedes-Benz W196R (1954 r.)

Cena: 25 740 000 euro

Silnik: 2.5 R8, 257 KM

Fot. Mercedes-Bennz 3. Mercedes-Benz W196R (1954 r.)

Cena: 25 740 000 euro

Silnik: 2.5 R8, 257 KM

To nie tylko auto, ale kawał historii wyścigów Formuły 1. Jej początki, zmagania, problemy i eksperymenty, a wszystko to zamknięte i niemal zaklęte w srebrnym nadwoziu Mercedesa W196R. Auto zadebiutowało na Grand Prix Francji w 1954 roku i na zawsze zmieniło postrzeganie na samochody wyścigowe. Po raz pierwszy w historii wykorzystano wtrysk paliwa (wcześniej wykorzystywano gaźnik), a także rozrząd desmodroniczny.

2. Ferrari 250 GTO (1963 r.)

Cena: 27 860 000 euro

Silnik: 3.0 V12, 300 KM

Fot. Ferrari 2. Ferrari 250 GTO (1963 r.)

Cena: 27 860 000 euro

Silnik: 3.0 V12, 300 KM

To auto powinien znać każdy miłośnik motoryzacji oraz sportów motorowych. Auto legenda, jeden z najbardziej kultowych samochodów wyścigowych w historii. 250 GTO powstało w liczbie 39 egzemplarzy i już na początku przygody z wyścigami zdominowało wszystkie serie, w których startowało.

1. Ferrari 335 Sport Scaglietti (1957 r.)

Cena: 32 000 00 euro

Silnik: 4.1 V12, 390 KM

Fot. Ferrari 1. Ferrari 335 Sport Scaglietti (1957 r.)

Cena: 32 000 00 euro

Silnik: 4.1 V12, 390 KM

Wokół najdroższych aut na świecie narosło wiele legend, opowieści i plotek, a tak prawdę mówiąc, do końca nie będziemy wiedzieli kto i za ile tak naprawdę kupił konkretny egzemplarz. W lutym tego roku Paryski dom aukcyjny Artcurial sprzedając auto za 32 mln euro pobił rekord - oferowane Ferrari stało się najdroższym samochodem w historii. Ten konkretny egzemplarz brał udział między innymi w 12-godzinnym wyścigu na torze Sebring na Florydzie, 24-godzinnym wyścigu Le Mans we Francji, startował w Mille Miglia, czy zawodach Cuba Grand Prix. Poza tym za kierownicą siadały takie sławy, jak: Mike Hawthorn, Wolfgang von Trips, czy Sir Stirling Moss.

 

Zobacz także: Testujemy Mazdę 6 z silnikiem benzynowym SKyActiv-G 2.0 165 KM

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • jacuś (gość)

    To jest motoryzacja quizydlawiedzy.pl tematyczne motoryzacja

  • milioner (gość)

    nic z tego, nie biore, za niskie - nie przejechałbym przez próg i trudno kupić opony zimowe.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości