Najlepsze samochody używane dla siedmiu osób: SUV-y, minivany - ceny do 45 tys. zł (ZDJĘCIA)

Bartosz Gubernat
Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.
Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.
Żeby okazyjnie przewieźć samochodem siedem osób, nie warto inwestować w dużego, paliwożernego busa. Na rynku jest coraz więcej samochodów z dodatkowym, rzędem siedzeń.

W tej chwili samochody siedmiomiejscowe ma w swojej ofercie większość liczących się na rynku producentów. Zasada jest zazwyczaj taka sama – układ miejsc to klasyczne 2+3 z dwoma rozkładanymi siedzeniami schowanymi w przestrzeni ładunkowej. Na co dzień bagażnik w takim aucie służy do przewozu towarów, ale w razie potrzeby można posadzić w nim jednego lub dwóch pasażerów. W zależności od modelu fotele mogą być całkowicie demontowane, albo szybko składane. Samochód siedmiomiejscowy można kupić już za ok. 8-10 tys. zł. W takim przedziale cenowym najpopularniejsze są auta francuskie i włoskie, na czele z Fiatem Ulysse i Peugeotem 806 oraz niemiecko-hiszpańskie trojaczki – Ford Galaxy, Seat Alhambra i Volkswagen Sharan. Wielu kierowców wybiera też renault Scenic.

– Mając ok. 15 tys. zł najkorzystniej wybrać Scenica II generacji. Za takim wyborem przemawia stosunkowo młody rocznik za niewielkie pieniądze. Polecam silniki benzynowe oraz diesla 1,9 dCi, który jest znacznie lepszy od jednostki 1.5 dCi – mówi Marek Szmuc, właściciel komisu samochodowego Fiszman w Łańcucie. Dobry stosunek ceny i jakości do rocznika to także atut Opla Zafiry II. Na takie auto trzeba jednak przygotować ponad 20 tys. zł, dlatego sklasyfikowaliśmy go w drugim przedziale cenowym naszego zestawienia. Zdaniem Marka Szmuca, to obok Toyoty Avensis Verso i Corolli Verso najlepszy wybór w grupie do 30 tys. zł.

Mając powyżej 40 tys. zł warto pomyśleć o Nissanie Qashqaiu w wersji +2. W gamie silników obok niezłego, dwulitrowego turbodiesla polecane są przede wszystkim jednostki benzynowe. – Zresztą benzyniaki sprzedają się coraz lepiej bez względu na markę. Chociaż zużywają nieco więcej paliwa, sumarycznie koszt ich eksploatacji jest niższy. Tańsza jest wymiana oleju i filtrów, nie ma problemów z kołem dwumasowym, filtrem cząstek stałych, czy wtryskami wrażliwymi na gorsze paliwo – mówi Marek Szmuc. Analizując rynek samochodów używanych wybraliśmy naszym zdaniem najciekawsze propozycje samochodów siedmioosobowych.
 
Samochody do 15 tys. zł

Renault Grand Scenic II

Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.
Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.

Chociaż wersja pięcioosobowa na rynku jest dostępna od 2003 roku, jako odmiana Grand samochód trafił do salonów w 2004 roku i był produkowany przez pięć lat. Jego atutem jest nowoczesna stylistyka i ponadczasowa sylwetka. Egzemplarze bezwypadkowe nie mają problemów z korozją. W wersji klasycznej samochód ma 4259 mm długości, w siedmioosobowej 4493 mm. Nieco ponad 23 cm różnicy nie gwarantuje pasażerom jadącym w ostatnim rzędzie foteli wyjątkowego komfortu. Bez problemu można tu zmieścić dzieci, ale dla dorosłych miejsca nie będzie zbyt wiele.

Silniki? W wersjach benzynowych to 1,4 98 KM, 1,6 115 KM, 2,0 136 KM i 2,0 turbo 163 KM. Turbodiesle to 1.5 dCi w wersjach 85, 101 i 105 KM, 1,9 dCi 110, 120 i 130 KM oraz 2,0 dCi 150 KM. W gamie benzyniaków bezwzględne minimum to 1,6 115 KM, a rozsądny wybór to 2,0 136 KM. Wśród diesli za najtrwalsza uchodzi jednostka 2,0, nad którą obok inżynierów z Renault pracowali specjaliści z japońskiego Nissana. Silniki 1,5 i 1,9 są bardziej awaryjne, trapią je przede wszystkim usterki osprzętu, turbosprężarek i układu wtryskowego. Jeśli jednak decydowalibyśmy się na któryś z nich, warto postawić na 1.9 dCi 130 KM, bo to najbardziej dopracowana jednostka. Największym atutem Scenica jest dobra cena za stosunkowo młode egzemplarze. Samochód z 2004 roku można kupić już za ok. 14-15 tys. zł.

Chrysler Voyager

Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.
Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.

Chociaż samochód nie zbiera najlepszych recenzji i jest powszechnie uważany za awaryjny, ma swoje atuty. To przede wszystkim niska cena zakupu. Auto z 1999-2000 roku można kupić już za ok. 8-9 tys. zł, a mając 15 tys. zł i odrobinę szczęścia trafimy na dobrze wyposażoną, siedmiomiejscową wersję poliftingową, która na rynku jest od 2001 roku.

Atuty Voyagera to przede wszystkim bardzo pojemne i wygodne wnętrze. Wady? Silniki wysokoprężne CRD, które cierpią na różnego rodzaju niedomagania, głównie dotyczące układu wtryskowego. Dlatego bardziej polecane są jednostki benzynowe. A tu można wybierać pomiędzy silnikami 2,4 147 lub 152 KM, 3,3 V6 174 KM w wersji przednionapędowej lub 4x4 oraz 3,8 V6 218 KM także w dwóch wersjach napędu. Ze względu na duży apetyt na paliwo, dla przeciętnego Kowalskiego każda z nich będzie wymagała przeróbki na zasilanie LPG. Ze względu na zalecaną instalację dwóch butli i układu dobrej klasy może to kosztować nawet 3,5-4,5 tys. zł.

Ford Galaxy

Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.
Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.

To tańsza alternatywa dla bliźniaczego Volkswagena Sharana, uważanego za wzór minivanów. Galaxy I generacji było produkowane w latach 1995-2005. W trakcie produkcji, w 2000 roku przeszło znaczący lifting, polegający na przeprojektowaniu przedniej i tylnej części nadwozia oraz kokpitu. Ceny używanych egzemplarzy zaczynają się od ok. 5 tys. zł, a mając 15 tys. zł można poszukać wersji poliftingowej, która dostępna jest w pięciu odmianach silnikowych.

Jednostki benzynowe to 2,0 116 KM, 2,3 145 KM i 2,8 V6 204 KM. Diesle to volkswagenowskie 1,9 TDI 115 KM, 130 i 150 KM, które mają opinię bardzo wytrzymałych. Silnik benzynowy 2,0 jest nieco za słaby na tej masy auto, a 2,8 V6 ma spory apetyt na paliwo. Najlepszy wybór to 2,3, który świetnie spisuje się w połączeniu z dobrą instalacją gazową. Niestety w Fordach Galaxy zdarzały się kłopoty z korozją, dlatego najlepiej szukać auta, które było regularnie przeglądane nie tylko mechanicznie, ale także blacharsko.

Fiat Ulysse

Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.
Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.

II generacja tego samochodu produkowana w latach 2002-2011 to jedna z najciekawszych propozycji w tym przedziale cenowym. Samochód oferuje obszerną i wygodną kabinę, jest dostępny w wersjach mogących przewieźć od 5 do 8 osób. Problemy z korozją w egzemplarzach bezwypadkowych występują rzadko. Dostępne silniki to diesle 2,0 JTD 109 KM i 2,2 JTD 128 KM oraz benzynowe 2,0 136 KM i 3,0 V6 204 KM. Pojemność bagażnika w zależności od ułożenia i liczby foteli wynosi od 324 do 2948 litrów.

Mocną stroną tego modelu jest nowoczesna stylistyka. Niecodzienne rozwiązania widać przede wszystkim na kokpicie. Zegary umiejscowiono tu centralnie między kierowca a pasażerem, a krótki lewarek zmiany biegów wyrasta bezpośrednio z konsoli środkowej. Funkcjonalnym rozwiązaniem są przesuwane drzwi po obu stronach nadwozia. Za dobrze utrzymany, sprawny egzemplarz w wersji poliftingowej trzeba zapłacić od 11 tys. zł wzwyż. Samochodami bliźniakami są dla niego Peugeot 807 i Citroen C8, które można kupić za podobną cenę.

Toyota Avensis Verso

Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.
Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.

To samochód będący następcą niezbyt popularnego modelu Picnic. Na rynku od 2001 do 2006 roku. Bazą do produkcji tego auta była płyta podłogowa Avensisa II. Ale samochód dostał większe, bardziej pojemne nadwozie i powiększony rozstaw osi. Silniki to wytrzymałe benzyniaki 2,0 150 KM oraz dość dobry turbodiesel 2,0 D4D 115 KM. W ofercie jest jeszcze mocniejsza wersja benzynowa 2,4, ale znalezienie takiego samochodu jest bardzo trudne.

Ceny egzemplarzy z lat 2001-2002 zaczynają się od ok. 13-14 tys. zł. Pod względem stylistycznym nie jest to tak ciekawa propozycja jak chociażby Fiat Ulysse, ale trwałością przewyższa większość samochodów dostępnych za podobne pieniądze.

Samochody do 30 tys. zł

Toyota Corolla Verso II

Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.
Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.

To samochód, który na europejskim rynku odniósł spory sukces. II generacja wytwarzana w latach 2004-2009 w Turcji to auto słynące przede wszystkim z niezawodnych silników. Benzyniaki to 1,6 110 KM i 1,8 129 KM a diesle 2,0 116 KM i 2,2 w wersjach 136 i 177 KM. Najbardziej polecane to dynamiczny i ekonomiczny 1,8 wykorzystujący układ zmiennych faz rozrządu oraz dwulitrowy turbodiesel.

Mocniejsze jednostki wysokoprężne są bardziej awaryjne. Ponieważ samochód ma tylko 4370 mm długości, po dwóch dodatkowych miejscach nie ma co spodziewać się ponadprzeciętnego komfortu. Auto będzie za to bardziej zwrotne w mieście i zużyje mniej paliwa. Problem korozji tego modelu raczej nie dotyczy, stylistyka i wykonanie są na dobrym poziomie. Atutem jest wysoki poziom bezpieczeństwa, co przełożyło się na pięć gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. Ceny używanych egzemplarzy zaczynają się od ok. 19-20 tys. zł.

Volkswagen Touran

Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.
Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.

Pierwsza generacja samochodu zadebiutowała w 2003 roku. W 2006 roku samochód przeszedł znaczący lifting, po którym bez większych modyfikacji był produkowany do 2012 roku. Auto zostało zbudowane na płycie podłogowej Golfa V, co oznacza, że miejsca na pewno nie jest tu tak dużo, jak w minivanach. Standardem jest tu pięć miejsc, ale w razie konieczności dwa dodatkowe fotele można rozłożyć w przestrzeni bagażowej.

VW Touran to ocynkowane nadwozie odporne na korozję i dobre silniki. Benzyniaki to 1,4 TSI 140 i 170 KM (tych jednostek akurat nie polecamy z uwagi na skomplikowaną konstrukcję i dużą awaryjność), 1,6 MPI 102 M, 1,6 FSI 155 KM i 2,0 FSI 150 KM. Rzadziej, ale na rynku można spotkać także jednostki 1,4 i 2,0 EcoFuel zasilane gazem ziemnym CNG. Diesle to 1,9 TDI  (90 i 105 KM) i 2,0 TDI (140 i 170 KM). Lepiej unikać awaryjnej jednostki 2.0 TDI 140 KM z pompowtryskiwaczami. W przypadku silników benzynowych istotna informacja dotyczy instalacji LPG. Prawidłowo będzie ona współpracować tylko z silnikiem MPI. Instalacje do pozostałych jednostek, wyposażonych w bezpośredni wtrysk paliwa dopiero pojawiają się na rynku, są bardzo drogie i wciąż niedopracowane. VW Touran sprzed liftingu to wydatek ok. 18,5-20 tys. zł. Młodsze auto wyprodukowane po 2006 roku to minimum 27 tys. zł.

Renault Espace IV

Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.
Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.

Produkowana od 2002 roku wersja jest w tej chwili bardzo popularna na rynku wtórnym. Ze względu na atrakcyjną cenę kierowcy najczęściej wybierają auta z początku produkcji oraz pierwsze egzemplarze wersji poliftingowej, delikatnie zmodernizowanej w 2006 roku. Na tle pozostałych minivanów dostępnych na rynku Espace wyróżnia się przede wszystkim kosmicznym designem. Przełączniki, pokrętła i schowki są dokładnie tam, gdzie nikt by się ich nie spodziewał. Kokpit rodem z ponaddźwiękowego samolotu na pierwszy rzut oka przypomina wielką połać plastiku zwieńczoną jedynie centralnie umieszczonym, dużym wyświetlaczem. Jakość wykonania samochodu jest przyzwoita, ale właściciele nierzadko skarżą się, że nawet w samochodach z małymi przebiegami trzeszczą nie najlepiej spasowane i poskładane plastiki. Stosunkowo często wysiada elektronika, którą Renault Espace jest naszpikowany od podłogi aż po sufit. Dzięki temu można np. otworzyć drzwi nie używając pilota (w samochodach z systemem HandsFree). Pięta achillesowa to karta kodowa uruchamiająca silnik i odblokowująca drzwi. Pierwszymi objawami usterek są sporadyczne kłopoty z odblokowaniem zamka lub zapaleniem silnika. Z czasem przybierają na sile i całkowicie uniemożliwiają uruchomienie pojazdu. Powodem są delikatne elementy karty, które w trakcie użytkowania odczepiają się od głównej płytki. Bardzo często pękają na niej także ścieżki. Koszt zakupu nowej karty w ASO to nawet 1000 zł. Na szczęście coraz więcej serwisów elektronicznych potrafi je naprawić, a koszt takiej usługi to zazwyczaj nie więcej niż 100-150 zł.

Gama silników Espace to przede wszystkim diesle dCi. Silniki o pojemności 1,9, 2,0, 2,2 i 3,0 występują w jedenastu wersjach mocy, od 117 do 180 KM. Ze względu na kiepskie osiągi i niską niezawodność użytkownicy odradzają jednostkę 1,9 117 KM. Najbardziej popularne wersje to 2,0 dCi w wersjach 130, 150 i 175 KM oraz 2,2 dCi o mocy 130 lub 150 KM. Te jednostki cieszą się niezłą opinią, choć mają swoje wady. Zdarzają się problemy ze sterownikami, stosunkowo często wymagają naprawy lub wymiany wtryskiwaczy paliwa. Koszt regeneracji to ok. 450-550 zł za sztukę. Wymiana na nowy jest dwukrotnie droższa. Kierowcy narzekają także na słabe turbosprężarki wymagające wymiany lub regeneracji już po 100-120 tys. km. Bezpieczniejszym wyjściem jest Espace z silnikiem benzynowym. Do wyboru są przede wszystkim dwie wolnossące jednostki 2,0 o mocy 135 lub 140 KM. Na amatorów mocniejszych wrażeń czeka silnik 2,0 turbo o mocy 170 KM i 245-konne 3,5 V6 24V. Dwa ostatnie silniki są jednak paliwożerne. Dwulitrowy spala w mieście nawet 15 litrów na setkę, jednostka V6 potrzebuje aż 18-19 litrów. Najczęstsze usterki dotyczą cewek zapłonowych. Na szczęście na rynku jest sporo zamienników, które można kupić już za ok. 80-100 zł za sztukę. Zawieszenie Renault Espace jest bardzo komfortowe, ale nie najlepiej znosi trudy jazdy po dziurawych, polskich drogach. Najczęściej wysiadają gumowe tuleje, sworznie, łączniki stabilizatora. Ale i tu ceny części są umiarkowanie niskie. W samochodach bezwypadkowych nie należy obawiać się korozji. Samochód z 2003 roku można kupić za ok. 13 tys. zł, a ok. 30 tys. zł wystarczy na auto z 2006-2007 roku.

Opel Zafira II

Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.
Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.

Kompaktowy minivan ze stajni Opla to jeden z najpopularniejszych modeli w swoim segmencie. Samochód był produkowany w latach 2005-2010, m.in. w fabryce w Gliwicach. W 2008 roku Zafira przeszła delikatny lifting polegający głównie na zmianie wyglądu przednich i tylnych świateł. Za jakość wykonania i trwałość samochód zbiera pozytywne oceny, chociaż w egzemplarzach z początku produkcji zdarzają się problemy z układem wtryskowym (diesle) i korozją.

Gama silników benzynowych to 1,6 105 KM, 1,8 140 KM, 2,2 150 KM i 2,0 turbo w odmianach 200 i 240 KM. Diesle to 1,7 CDTI 110 lub 125 KM oraz skonstruowane we współpracy z Fiatem i godne polecenia 1,9 CDTI 120 lub 150 KM. W ofercie są także samochody zasilane sprężonym gazem ziemnym CNG. Występują na bazie silnika 1,6, w wersji wolnossącej o mocy 95 KM i turbodoładowanej rozwijającej moc 150 KM. W zależności od liczby miejsc i ustawienia foteli pojemność bagażnika może wynosić od 140 do 1820 litrów. Ceny używanych egzemplarzy w dobrym stanie zaczynają się od 23 tys. zł. 30 tys. zł to kwota pozwalająca kupić auto z 2010 roku.

Seat Alhambra

Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.
Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.

Pierwsza generacja była produkowana od 1996 do 2010 roku. Podobnie jak w modelach bliźniaczych – Fordzie Galaxy i Volkswagenie Sharanie w 2000 roku przeprowadzono facelifting. Auto dostało bardziej wyraziste kształty, zmieniony kokpit i zmodernizowane silniki. Zdaniem kierowców i mechaników jest to model bardzo trwały, który za regularną wymianę oleju i serwis odpłaca się długotrwałą, bezawaryjną jazdą. Dodatkowo może się pochwalić świetnym zabezpieczeniem antykorozyjnym i bardzo pojemnym wnętrzem. Dostępne silniki benzynowe to turbodoładowany 1,8 20V o mocy 150 KM, wolnossący 2,0 115 KM i 2,8 VR6 24 V oferujący kierowcy 204 KM.

Diesle to 1,9 TDI w wersjach o mocy 90, 110, 115, 130 i 150 KM oraz 2,0 TDI 140 KM. Najgorsze recenzje zbiera wersja dwulitrowa, która szczególnie w początkowej fazie produkcji miała problemy z głowicą oraz układem wtryskowym. Najciekawszy benzyniak to 1,8 turbo, który jest dynamiczny i w miarę ekonomiczny. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym to w jego przypadku ok. 11 litrów na setkę, co jak na te gabaryty samochodu jest niezłym wynikiem. Używaną Alhambrę w wersji poliftingowej można kupić już za ok. 13 tys. zł, ale egzemplarze z lat 2008-2010 to ok. 28-30 tys. zł.

Citroen Grand C4 Picasso

Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.
Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.

Auto produkowane w latach 2006-2013 to jeden z najładniejszych modeli w segmencie. Obok opływowego nadwozia oferuje nowoczesny kokpit i często bardzo bogate wyposażenie. Bagażnik mieści od 208 litrów ładunku przy rozłożonych trzech rzędach siedzeń, po 670 litrów w wersji pięciomiejscowej. O ile w pierwszym i drugim rzędzie od siedziska do sufitu wysokość przestrzeni to kolejno 966 i 973 mm, w ostatnim rzędzie wynosi 853 mm i tam jest najmniej wygodnie. Silniki benzynowe to turbodoładowana jednostka 1,6 THP (140-156 KM) oraz wolnossące 1,6 VTi 120 KM, 1,8 125 KM i 2,0 140 KM. W gamie diesli Citroen proponuje 1,6 HDI o mocy 109 lub 112 KM i 2,0 HDI w wersjach 136, 150 i 163 KM. Bez filtra cząstek stałych występują najsłabsze wersje obu jednostek. Grand C4 Picasso nie jest samochodem tanim, egzemplarz z 2006 roku to minimum 24 tys. zł. Za 30 tys. zł można kupić auto z 2009 roku.

Samochody do 45 tys. zł

Ford S-MAX

Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.
Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.

To komfortowe połączenie Mondeo i Galaxy. Z Mondeo S-Max czerpie przede wszystkim płytę podłogową i kokpit, z Galaxy nieco większe wnętrze. Auto produkowane od 2006 roku, rok później wygrało plebiscyt na europejski samochód roku. W 2010 roku S-Max przeszedł lifting polegający na zmianie świateł, przestylizowaniu zderzaków i uzupełnieniu całości chromowanymi elementami.

Pod maską mogą pracować jednostki benzynowe 2,0 145 KM, 2,3 161 KM i 2,5 220 KM. Diesle to fordowskie 1,8 TDCi (100 lub 125 KM) lub 2,0 TDCi (130, 140 i 163 KM) i 2,2 TDCi 175 KM, skonstruowane wspólnie z PSA. Godne uwagi są przede wszystkim silniki dwulitrowe - tak benzynowe, jak i diesle. Jednostki wysokoprężne źle znoszą paliwo gorszej jakości, a ich naprawa jest zazwyczaj kosztowna. Niestety w S-Maxach zdarzają się także problemy z korozją. Ceny samochodów używanych w dobrym stanie zaczynają się od 35 tys. zł, a za 45 tys. zł można kupić auto z 2009 roku.

Nissan Qashqai+2

Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.
Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.

Pięciodrzwiowa wersja Qashqaia na rynku jest od 2006 roku, ale model oznaczony symbolem +2 zadebiutował dwa lata później. Jest o 22 cm dłuższy a nieco inaczej poprowadzona tylna część nadwozia mieści dwa dodatkowe fotele. Silniki to benzynowe 1,6 117 KM i 2,0 141 KM. Diesli oznaczonych symbolem dCi jest trzy. Najsłabszy - 1,5-litrowy rozwija moc 110 KM, 1,6 ma 130 KM, a 2,0 150 KM. Auto występuje w wersjach z napędem na przód lub 4x4. Bagażnik przy siedmiu rozłożonych fotelach mieści 130 litrów ładunku. W zestawieniu pięciomiejscowym jego pojemność rośnie do 550 litrów, a po złożeniu wszystkich foteli osiąga 1520 l. Najstarsze egzemplarze Qashqaia+2 pochodzą z 2008 roku i kosztują minimum 43 tys. zł.

Volvo XC90

Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.
Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.

Bardzo popularny SUV dostępny od 2002 roku. Standardem jest wersja pięciomiejscowa, ale na rynku można znaleźć także takie z dodatkowymi dwoma fotelami. Samochód nie jest przesadnie wielki, został zbudowany na płycie podłogowej wykorzystywanej także m.in. w modelu S60. Przy rozłożonych 7 fotelach pojemność przestrzeni bagażowej wynosi nieco ponad 240 litrów, składając wszystkie fotele drugiego i trzeciego rzędu można ją powiększyć do 1837 litrów.

Dostępne silniki benzynowe to 2,5 210 KM, 2,9 272 KM, 3,2 238 KM i 4,4 315 KM. Diesel 2,4 dostępny był w kilku wersjach oferujących od 163 do 200 KM. Największym atutem tego modelu jest wysoka trwałość, zarówno pod względem mechanicznym, jak i materiałów wykończeniowych. Ceny XC90 zaczynają się od ok. 28 tys. zł za wersje z początku produkcji. 45 tys. zł wystarczy na zadbany egzemplarz z 2005 roku.

Chevrolet Captiva

Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.
Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.

I generacja auta produkowana od 2006 do 2010 roku to jeden z tańszych, ale jednocześnie bardziej udanych SUV-ów na rynku. Długie na 4635 mm nadwozie oferuje od 465 do 930 litrów przestrzeni bagażowej, która zmniejsza się po rozłożeniu dwóch dodatkowych foteli. Standardem jest napęd na przednią oś, ale bogatsze wersje były wyposażone w napęd AWD.

Silniki benzynowe to 2,4 141 KM i 3,2 230 KM. W gamie diesli można wybierać między trzema wersjami dwulitrówek – o mocy 127 lub 150 KM. Captiva nie jest wykonana perfekcyjnie, część plastików jest twarda, przy większych przebiegach słychać trzeszczenie. Na forach internetowych można przeczytać także sporo uwag do trwałości zawieszenia i silników, kierowcy narzekają wreszcie na pięciobiegowe skrzynie. Ale większość przyznaje, że wady rekompensuje przystępna cena samochodu. Captivę z 2006 roku można kupić za ok. 28 tys. zł, co w tym segmencie jest naprawdę dobrą ofertą.

Mitsubishi Outlander II

Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.
Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.

Samochód dostępny na rynku od 2005 roku. Wersje silnikowe to benzyniaki 2,0 147KM, 2,4 170 KM i 3,0 220 KM. Diesli także jest trzy, najsłabszy to jednostka dwulitrowa o mocy 140 KM, a silnik 2,2 występuje w wersjach 156 i 177 KM. W zależności od wersji (5-7 miejsc) i ustawienia foteli bagażnik może pomieścić od 220 do 1691 l ładunku. Atutem Outlandera jest opcjonalny napęd na obie osie, który w Mitsubishi jest konstrukcją bardzo udaną. Nieco gorzej ze stylistyką wnętrza, która nie jest najwyższych lotów. Ceny używanych egzemplarzy startują od ok. 38-39 tys. zł.

Volkswagen Sharan

Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.
Najlepsze używane samochody siedmioosobowe za mniej niż 45 tys. zł.

Na polskim rynku bezsprzecznie jeden z najpopularniejszych minivanów. Fotele w układzie 2-3-2 pozwalają wygodnie przewieźć pięć dorosłych pasażerów i dwójkę dzieci. Dostępne silniki to benzynowe 1,8 turbo 150 KM, 2,0 115 KM i 2,8 VR6 204 KM. Diesle to 1,9 TDI w odmianach 90, 115, 130 i 150 KM oraz 2,0 TDI 140 KM (nie polecamy). Wszystkie to propozycje turbodoładowane. Z trójki Sharan, Galaxy, Alhambra to Volkswagen jest najdroższy i uchodzi za najlepszą propozycję. Na szczególną uwagę zasługuje wersja sprzedawana po 2004 roku, kiedy auto przeszło drugi lifting. Dostało wówczas m.in. nowocześniejsze tylne reflektory z chromowanymi dodatkami, dołożonymi także wokół atrapy chłodnicy i na drzwiach. Bagażnik w tym aucie mieści od 255 do 2610 l. Ceny wersji po II liftingu to minimum 30 tys. zł, ale egzemplarz z lat 2008-2009 będzie kosztował 38-39 tys. zł.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty