Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

Najlepsze używane auta dla rodziny za 10 000 zł. Wygodne, przestronne i tanie w utrzymaniu

Data publikacji: Autor: Bartosz Gubernat

Na duży, wygodny i nieźle wyposażony samochód dla rodziny nie trzeba przeznaczać ogromnych pieniędzy. Używane auto można kupić za 10 000 zł. Przedstawiamy kilka ciekawych propozycji - w tym kombi, minivana, vany, a nawet SUV-a.

Fot. Marzena Bugała-Azarko Na duży, wygodny i nieźle wyposażony samochód dla rodziny nie trzeba przeznaczać ogromnych pieniędzy. Używane auto można kupić za 10 000 zł. Przedstawiamy kilka ciekawych propozycji - w tym kombi, minivana, vany, a nawet SUV-a.

Miliony sprowadzonych do Polski używanych samochodów skutecznie nasyciły rynek wtórny. Posiadanie własnego auta przestało być luksusem - istnieją propozycje na każdą kieszeń. Znalezienie auta, które bezawaryjnie posłuży przez kilka lat może być jednak trudne. Warto pozornie przepłacić za dobrze utrzymany i regularnie serwisowany egzemplarz niż szukać "okazji". Przy 20-letnich samochodach z przebiegami liczonymi w setkach tysięcy kilometrów trudno mówić o typowych usterkach - mogą być zarówno błahe (np. defekty przełączników czy zablokowane szyby), jak i poważne (np. zużyte sprzęgło czy amortyzatory). Przede wszystkim należy wystrzegać się samochodów noszących ślady zaawansowanej korozji. Naprawa nie będzie opłacalna. By nie wpaść w kosztowną pułapkę, auto warto wnikliwie obejrzeć i sprawdzić, a przede wszystkim unikać "okazji" z niskim przebiegiem, wyjątkowo bogatym wyposażeniem czy nietypowym silnikiem. Problem pojawi się, gdy rzadko spotykaną wersję trzeba będzie naprawić...

Z racji na wiek i duże przebiegi radzimy rozglądać się przede wszystkim za samochodami z silnikiem benzynowym, który powinien być łatwiejszy i tańszy w naprawach. W każdym przypadku należy jednak liczyć się ze zużyciem paliwa na poziomie 9-12 litrów na 100 kilometrów w cyklu miejskim. W wielu autach problem rozwiązano, montując instalację gazową. Niewysilone motory, szczególnie europejskich aut, dzielnie znoszą taką operację.

Zobacz także: Ateca - testujemy crossovera Seata



Volkswagen Passat B5 (1996-2005)

Najlepsze, używane samochody rodzinne. Propozycje, linki do ogłoszeńWersja B5 produkowana od 1996 roku to w tej chwili jeden z najpopularniejszych samochodów na polskich drogach. Łączy w sobie komfortowe wnętrze, obszerne nadwozie i niezawodne silniki. W odróżnieniu od japońskiej konkurencji Passat to tylko sedan lub kombi. Dla rodziny zdecydowanie lepszy wybór to ta druga wersja, z bagażnikiem mieszczącym od 495 do 1600 litrów ładunku.

Do liftingu przeprowadzonego w 2000 roku kierowcy mogli wybierać wśród jednostek benzynowych o 1.6, 1.8 (także z turbo), 2.3 V5 i 2.8 V6 oraz turbodiesli 1.9 oraz 2.5 V6. Od 2001 roku B5 był produkowany także z dwulitrowym silnikiem benzynowym, a silniki 1.9 TDI zaczęto wyposażać w pompowtryskiwacze. Pojawił się także motor 2.0 TDI. Wśród benzyniaków godne polecenia są szczególnie 1.6, 1.8 i 2.0, które można z powodzeniem przerobić na gaz LPG. Wśród diesli sprzed liftingu mechanicy najbardziej chwalą wersję 110-konną na zwykłej pompie wtryskowej, a po liftingu warto rozejrzeć się za odmianą 1.9 TDI (130 KM) z sześciobiegową skrzynią. Pięta achillesowa B5 to nietrwałe, wielowahaczowe zawieszenie przednie - z powodu użycia dużej liczby elementów z aluminium remont przy użyciu markowych zamienników może pochłonąć blisko 2000 zł.

Rozpiętość cenowa używanych egzemplarzy jest ogromna. Passata B5 w marnym stanie uda się kupić już za niecałe 3000 zł. Zadbane egzemplarze z rozsądnymi przebiegami trzymają jednak cenę - nawet auta sprzed face liftingu potrafią kosztować blisko 10 tys. zł. Najlepsze egzemplarze z końca produkcji są wyceniane na 15-18 tys. zł.

Przeczytaj także:
- Mercedes W210 eksploatowany na taksówce. Test
-
Używany Volkswagen Passat B5 - test
- Ford Galaxy - test auta używanego

Mercedes klasy E (1995-2003)
Najlepsze, używane samochody rodzinne. Propozycje, linki do ogłoszeńModel W210 nazywany popularnie „okularnikiem” to w tej chwili jeden z najciekawszych samochodów w tym przedziale cenowym. Jego produkcja zaczęła się w 1995 roku. Cztery lata później auto przeszło lifting nadwozia, wersji wyposażenia i jednostek napędowych. W nowej wersji było produkowane aż do 2003 roku. Przez osiem lat E-klasa tej generacji była oferowana aż w 27 wariantach silnikowych. W Polsce najczęściej można spotkać 2,2-litrowego diesla bez turbiny i dwulitrowego, 136-konnego benzyniaka. Propozycją łączącą akceptowalne spalanie, z dynamiką i trwałością jest najbardziej chwalony przez mechaników, wysokoprężny motor 2.9 R5. W odróżnieniu od 2,2 pracuje na niezawodnym osprzęcie Boscha i rzadziej odmawia posłuszeństwa. Mimo sporej różnicy w pojemności zużywa zaledwie 7-8 litrów oleju napędowego na setkę. Z silników benzynowych najlepszy wybór to 136-konne 2.0 znane m.in. z Vito i Sprinterów oraz mocne 2.8, 3.0 i 3.2. Są także niezawodne, ale zużycie paliwa będzie w ich przypadku znacznie wyższe.

Mercedes E-klasa W210 kombi to wyjściowo aż 600 litrów bagażnika, które można powiększyć do 1975 litrów. Największy problem tego samochodu to wszechobecna korozja. Bez konserwacji można się je spodziewać wszędzie, od progów, przez dolne partie drzwi, po błotniki, szczególnie w rejonie nadkoli i zderzaków. Zaniedbane W210 można kupić za 5000 zł. Kwotę przeznaczoną na zakup warto jednak podwoić, co pozwoli na znalezienie ciekawego egzemplarza. Szukając tego modelu należy się jednak nastawić na duży przebieg - w niemieckich serwisach ogłoszeniowych można bez trudu znaleźć egzemplarze, które pokonały 500-900 tys. km. W Polsce praktycznie się one nie pojawiają, co pozwala przypuszczać, że "korekty" licznika są na porządku dziennym.

Na duży, wygodny i nieźle wyposażony samochód dla rodziny nie trzeba przeznaczać ogromnych pieniędzy. Używane auto można kupić za 10 000 zł. Przedstawiamy kilka ciekawych propozycji - w tym kombi, minivana, vany, a nawet SUV-a.

Fot. Marzena Bugała-Azarko

Na duży, wygodny i nieźle wyposażony samochód dla rodziny nie trzeba przeznaczać ogromnych pieniędzy. Używane auto można kupić za 10 000 zł. Przedstawiamy kilka ciekawych propozycji - w tym kombi, minivana, vany, a nawet SUV-a.

Fot. Marzena Bugała-Azarko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Komentarz usunięty.
  • Paulina z łodzi (gość)

    Ja dla swojej rodzinki wybrałam akurat peugeota, niedawno urodził nam się synek, mamy miejsce dla 2 dziewczynek i na fotelik dla syna plus miejsce w bagazniku na wózek. Przy dzieciach duży samochód jest niezastąpiony.

  • Maniek (gość)

    Brak Zafiry dziwi... ale z drugiej strony, mam taką w domu i same z nią problemy mimo że to benzyniak 1.8 czyli ten najbardziej polecany. I choć do silnika nie mogę mieć zastrzeżeń, mułowaty trochę cieknie olej ale bezproblemowy to reszta tego auta to jeden wielki chłam. Zawieszenie nietrwałe, za delikatne na nasze drogi. Wiecznie jakieś pierdoły się psują a rdza go bierze z każdej strony. Nie polecam.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości