Wszystko
o samochodach

Samochody / Używane

Najlepsze używane kabriolety za niewielkie pieniądze

Data publikacji: Autor: Bartosz Gubernat

Najlepsze używane kabriolety: kupujemy samochód bez dachu Chociaż w naszym klimacie naprawdę ciepło i słonecznie jest maksymalnie przez trzy, może cztery miesiące w roku, samochód z otwieranym dachem i tak może dostarczyć mnóstwo frajdy. I nie musi być przy tym drogi. Kto dobrze poszuka, znajdzie propozycje za kilka tysięcy złotych.

Ze względu na specyfikę klimatu oraz charakter i tempo życia, w Polsce najpopularniejsze samochody to sedany, kombi i hatchbacki. Jak przekonują znawcy rynku, statystyczny Polak wybiera auto przede wszystkim rozsądnie. – Podstawowe kryterium to atrakcyjna cena i niskie koszty utrzymania, czyli przede wszystkim ekonomiczny silnik. Bardzo ważny jest też pojemny bagażnik, dlatego rodziny często wybierają samochody typu kombi – obserwuje Marek Rak, kierownik giełdy samochodowej w Rzeszowie.

Wysokiej klasy system car-audio, dodatkowe elementy wyposażenia czy wyszukany kolor często schodzą na dalszy plan. Nic więc dziwnego, że nad Wisłą samochodów typu cabrio i roadster jest jak na lekarstwo. Zdaniem Marka Raka, to w znacznym stopniu także wina klimatu. – W Polsce prawdziwe lato mamy w rzeczywistości tylko w lipcu, sierpniu i na początku września, z czego ten pierwszy miesiąc jest zazwyczaj deszczowy. Przy odrobinie szczęścia z odkrytym dachem można pojeździć jeszcze tylko w maju i czerwcu. Pozostałe miesiące są chłodne. Myślę, że to dlatego tak rzadko widuje się na naszych drogach kabriolety – mówi Marek Rak.

Ale olbrzymia frajda z jazdy z odkrytym dachem rekompensuje niedoskonałości naszej aury. Dlatego z kupna takiego samochodu nie warto rezygnować. Aby się sprawdziło, warto pamiętać jednak o kilku zasadach. Przede wszystkim tego typu samochód nie powinien być jedynym w rodzinie, bo w zimie pożytek z niego będzie niewielki. Szczególnie, gdy auto ma tzw. miękki dach. – Wówczas znacznie trudniej zagrzać wnętrze. Z powodu większej wilgoci bardziej parują szyby, a po dużych opadach śniegu materiał kryjący stelaż jest bardzo narażony na uszkodzenie. Na mrozie łatwo uszkodzić plastikową, tylną szybę – mówi właściciel Forda Escorta Cabrio.

Sporym problemem okazuje się także mały bagażnik, który mieści zazwyczaj znacznie mniej ładunku, niż jego odpowiednik w sedanie bądź klasycznym hatchbacku. Dodatkowo wiele samochodów bez dachu to pojazdy dwuosobowe. Nawet jeżeli mają tylne siedzenia, miejsca na nich bywa jak na lekarstwo. – Dlatego należy traktować je jako dodatkowy środek transportu. Ja na co dzień jeżdżę Fordem Mondeo, Escort wyjeżdża z garażu tylko w sezonie, na weekendowe przejażdżki. Traktuję go jak dodatek, to dla mnie taki motocykl na czterech kołach – dodaje nasz rozmówca.

Redakcja poleca:

Policja współtworzy nawigację. Co to oznacza dla kierowców?
Auto jak telefon. Czy trudno opanować jego funkcje?
Kierowca w niewłaściwych butach? Nawet 200 euro mandatu

Zobacz także: Jak przygotować samochód do podróży?

Polecamy: Skoda Octavia 1.0 TSI w naszym teście

Ponieważ w podobny sposób kabriolety użytkuje wielu kierowców, szansa na kupienie ładnego, używanego egzemplarza z niewielkim przebiegiem jest znacznie wyższa niż w przypadku samochodów z bardziej popularnym nadwoziem. Niestety wyższa jest także ich cena. Przykładem mogą być przyzwoicie utrzymane Audi 80. Sedana można kupić już za 4-6 tys. zł. Takie samo auto w wersji Cabriolet startuje z pułapu ok. 6 tys. zł, a najlepsze egzemplarze są wyceniane na przeszło 15 tys. zł. Warto podkreślić, że od kilku lat ich ceny właściwie stoją w miejscu, a w niedalekiej przyszłości najprawdopodobniej zaczną rosnąć. Z tego powodu kupno zadbanego cabrio zazwyczaj okazuje się świetną lokatą kapitału. Podczas gdy tradycyjne wersje nadwoziowe szybko tracą na wartości, pojazdy bez dachu trzymają cenę. Traktując zakup jako lokatę kapitału, warto rozpoznać rynek. I ile Audi, BMW czy Mazdy z otwieranymi dachami są cenione, tak np. Peugeot 206 CC czy Megane II CC mogą nie okazać się materiałami na youngtimera. Ich wygląd jest często krytykowany, co przekłada się na ceny. 

Istotne są też inne aspekty. Zdaniem Stanisława Płonki, doświadczonego mechanika samochodowego, kluczowa sprawa to bezwypadkowa historia. – Nadwozie typu cabrio jest mniej sztywne, dlatego poważne kolizje mogą je mocno osłabić. Skutkuje to gorszym prowadzeniem, a często problemami ze szczelnością otwieranego dachu. Naprawy w tej sytuacji są bardzo trudne – przestrzega Płonka.

Oglądając kabriolet należy bardzo dokładnie sprawnie sprawdzić stan jego dachu. Wszelkie przecieki i problemy z zamykaniem mogą się wiązać z bardzo kosztownymi naprawami. – Niestety dostępność części używanych albo zamienników do tych samochodów jest słaba. Najczęściej trzeba kupować je w ASO i kosztują bardzo dużo. Znam przypadki, gdzie naprawa niedomykającego się dachu kosztowała kilka tysięcy złotych, podczas gdy auto było warte niewiele więcej – dodaje Płonka. Podkreśla, najwygodniejsze obecnie kabriolety to te z twardym dachem. – Po pierwsze jest on bardziej odporny na uszkodzenia, po drugie w deszczowe dni zapewnia wyższy komfort jazdy – przekonuje.

Na kolejnych stronach prezentujemy wybrane wraz z naszymi ekspertami używane kabriolety, których zakup warto rozważyć.

Najlepsze używane kabriolety: kupujemy samochód bez dachu

Najlepsze używane kabriolety: kupujemy samochód bez dachu

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • joe brody (gość)

    Co jeszcze można by dodać do tej listy? Może Peugeota 306 od Pininfariny, dobry materiał na klasyka, w założonym budżecie zmieści się też 307 CC - jest tylko nieco droższy od Meganki. Interesującą pozycją jest także Ford Streetka, no i kultowy Saab 9-3. Aha, i jeszcze jedno - kabriolety 'kupuje się oczami', to autko musi przede wszystkim mieć wyrazisty styl, dlatego jak dla mnie z listy spada paskudny Golf, może poza 'jedynką', która jest już szacownym zabytkiem - ze stajni VW może zastąpić go New Beetle...

  • Radosław (gość)

    Całkiem ciekawy poradnik dla tych, którzy nie wiedzą, czego potrzebują dokładnie lecz oscylują wokół kabrio. Niskie ceny aut są na https://imoto.zone/ - jest to specjalny serwis dla fanów 4 kółek i motocykli. Prowadzi między innymi właśnie autogiełdę. Znaleźć tam można właśnie kilka modeli z wymienionych . Podejrzewam i tak, że niewiele z tych samochodów zdobyłoby uznanie w czasach, kiedy leasing samochodowy jest tak niewysoki .

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości