Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

Najmniej awaryjne auta. Raport TUV 2019

Data publikacji: Autor: Jacek Wasilewski

Fot. Piotr Krzyżanowski Niemiecki TUV corocznie tworzy ranking aut pod kątem usterek wykrytych podczas obowiązkowych, okresowych przeglądów technicznych.

Wielu kierowców zarzuca TUV proniemiecką stronniczość i niską wiarygodność rankingu, ze względu na porównywanie samochodów teoretycznie sprawnych, które przed badaniem mogły odwiedzić serwis kilkukrotnie w ciągu roku z powodu poważnych, kosztownych usterek. Wielokrotnie zwracano też uwagę, że za wiele usterek wykrywanych na przeglądach odpowiedzialne są nierzetelne serwisy i niefrasobliwość samych kierowców, zaniedbujących podstawowe czynności obsługowe.

Niemniej jednak niemieckie raporty, w tym TUV, to nadal jedyna w Europie, uporządkowana, ogólnie dostępna baza statystyczna, obejmująca w 2019 roku (TUV) 8,8mln przebadanych aut. Biorąc pod uwagę szczegółowość i powtarzalność badań niemieckich podmiotów, warto się jej przyjrzeć, choćby dlatego, że brak jest jakiejkolwiek, opiniotwórczej alternatywy. Zasłyszane, przeczytane opinie innych użytkowników zawsze mogą służyć jako weryfikacja lub uzupełnienie zdobytej tu wiedzy.

Zobacz także: Najbardziej awaryjne auta

Zakwalifikowanie się danego modelu do rankingu określa kryterium ilościowe. Twórcy zestawienia uznali, że wiarygodna próba statystyczna to 10 000 przebadanych aut. Jeśli dany model samochodu pojawił się na badaniach TUV rzadziej niż ustalony próg, nie kwalifikował się do zestawienia.

Poniżej przedstawiamy pierwszą dziesiątkę najlepiej sprawujących się na przeglądach aut z podziałem na grupy wiekowe samochodów. Czym wyżej samochód znalazł się w rankingu, tym mniej usterek odnotowali diagności.

TUV 2019. Najmniej awaryjne auta

Auta liczące 2 i 3 lata

  1. Porsche 911: (średni przebieg) 26 tys. km, (odsetek poważnych usterek) 2,5 proc.

  2. Mercedes Klasy B: 39 tys. km, 2,6 proc.

  3. Mercedes GLK: 50 tys. km, 2,6 proc.

  4. Mercedes SLK: 29 tys. km, 2,8 proc.

  5. Audi Q3: 44 tys. km, 2,9 proc.

  6. Mercedes Klasy E coupe: 39 tys. km, 2,9 proc.

  7. Hyundai i20: 33 tys. km, 3,0 proc.

  8. Mercedes Klasy C: 58 tys. km, 3,0 proc.

  9. Mercedes Klasy A: 41 tys. km, 3,2 proc.

  10. Audi A4 / A5: 68 tys. km, 3,3 proc.

Auta liczące 4 i 5 lat

  1. Porsche 911: (średni przebieg ) 40 tys. km, (odsetek poważnych usterek) 3,6 proc.

  2. Mercedes Klasy B: 57 tys. km, 4,9 proc.

  3. Audi Q5: 84 tys. km, 5,0 proc.

  4. Renault Captur: 44 tys. km, 5,3 proc.

  5. Audi TT: 53 tys. km, 5,5 proc.

  6. Opel Mokka: 58 tys. km, 5,6 proc.

  7. Mazda 2: 46 tys. km, 5,8 proc.

  8. Honda CR-V: 64 tys. km, 5,9 proc.

  9. Mercedes GLK: 75 tys. km, 5,9 proc.

  10. Mercedes Klasy A: 59 tys. km, 6,0 proc.

Auta liczące 6 i 7 lat

  1. Porsche 911: (średni przebieg) 51 tys. km, (odsetek poważnych usterek) 6,0 proc.

  2. Mercedes SLK: 56 tys. km, 7,0 proc.

  3. Audi TT: 76 tys. km, 7,7 proc.

  4. Audi Q5: 111 tys. km, 8,7 proc.

  5. BMW X1: 89 tys. km, 9,0 proc.

  6. Mitsubishi ASX: 94 tys. km, 9,3 proc.

  7. Audi A6 / A7: 120 tys. km, 9,4 proc.

  8. Mazda 3: 78 tys. km, 9,8 proc.

  9. Mercedes Klasy E coupe: 83 tys. km, 9,8 proc.

  10. Mini Countryman: 84 tys. km, 9,8 proc.

Auta liczące 8 i 9 lat

  1. Porsche 911: (średni przebieg ) 64 tys. km, (odsetek poważnych usterek ) 8,3 proc.

  2. BMW X1: 110 tys. km, 11,9 proc.

  3. Audi TT: 97 tys. km, 12,2 proc.

  4. Toyota Avensis: 116 tys. km, 13,7 proc.

  5. Volkswagen Golf Plus: 93 tys. km, 13,7 proc.

  6. Audi Q5: 133 tys. km, 14,8 proc.

  7. Mercedes Klasy E coupe: 100 tys. km, 14,9 proc.

  8. Mercedes SLK: 74 tys. km, 15,2 proc.

  9. Honda Jazz: 87 tys. km, 15,7 proc.

  10. Mercedes GLK: 119 tys. km, 15,7 proc.

Auta liczące 10 i 11 lat

  1. Porsche 911: (średni przebieg) 77 tys. km, (odsetek poważnych usterek) 11,7 proc.

  2. Mazda 2: 92 tys. km, 15,7 proc.

  3. Audi TT: 112 tys. km, 16,8 proc.

  4. Mercedes SLK: 89 tys. km, 18,6 proc.

  5. Volkswagen Golf Plus: 115 tys. km, 18,9 proc.

  6. Toyota Auris: 110 tys. km, 19,1 proc.

  7. Toyota Corolla Verso: 140 tys. km, 19,5 proc.

  8. Opel Agila: 86 tys. km, 20,9 proc.

  9. Volkswagen Tiguan: 128 tys. km, 21,6 proc.

  10. Mercedes Klasy A: 105 tys. km, 21,8 proc.

Zobacz także: Testujemy Mazdę 6 z silnikiem benzynowym SKyActiv-G 2.0 165 KM

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • kicha (gość)

    Ale wiarygodni już na samym początku, badania wykonali w 2019 roku!!!

  • kicha (gość)

    Ale wiarygodni już na samym początku, badania wykonali w 2019 roku!!!

  • jack991 (gość)

    Faktycznie, jeszcze nie ma 2019 a już jest raport z tego roku.. Ale z jednym się zgodzę, avensis po prawie 10 latach użytkowania nadal jest sprawny, jakieś większe naprawy miał tylko ze dwa razy, a tak wymiany eksploracyjne. Dobre auto na lata

  • Mannol (gość)

    Na pewno żadne z tych aut na tej liście nie jeździło na szajsowatych olejach PMO tylko na wszystkim innym bo są lepsze.

  • jul (gość)

    Srednia awaryjnosc samochodow nowoczesnych jest bardzo zblizona -poddostawcy ukladow paliwowych,hamulcowych,zawieszniowych elektroniki itd sa wspolni dla Wszystkich producentow a montaz jest w rekach tych samych turkow ,arabow i bylych jugoslawian. Niemieckie samochody sa znane z duzej awaryjnosci z powodu przeladowania elektronika ktorej fabrykanci nie kontroluja.

  • Bobo-partyzant (gość)

    kto to jest PMO

  • zibi (gość)

    Widze że i golfik zajął dobre miejsce w klasyfikacji, wymieniłem w swoim wahacze na delfi oe i też nie narzekam na awaryjność.

  • kris toff (gość)

    Najlepsze są podane tam przebiegi auta 10 latek a przebiegi od 70 do 120 tysięcy czyżby samochody sprowadzane do prlu miały rzeczywisty przebieg? Te raporty to kpina! To niczym opowieści Chołka o wyprowadzaniu samochodu z poślizgu na lodzie na oponach wyposażonych w kolce

  • ja (gość)

    a gdzie hundaj

  • A gdzie Passat (gość)

    A gdzie jest Passat B5 GL

  • Luki (gość)

    Promowanie niemieckich samochodów . Porsche i mercedesy są u góry stawki ? Bo najmniej ludzi tym jeździ i procentowo jest ich najmniej w zestawieniu . A jak procentowo jest mało aut i w dodatku się Nimi mało jeździ to to również mała szansa na awarie . Jakas kpina

  • Autofan (gość)

    Podobnie wiarygodni byli przed aferą z fałszowaniem wartości wskazań spalania? Teraz te swoje rankingi mogą sobie schować w ...

  • masakra (gość)

    chyba czas konczyc przedrukowywanie niemieckich testow i rankingow. kompletnie nie maja sensu.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości