Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

Najpopularniejsze marki i modele aut. TOP 25 sprzedaży nowych samochodów 2018

Data publikacji: Autor: Szczepan Dobrowolski

Fot. Volkswagen Po czterech miesiącach tego roku na europejskim rynku motoryzacyjnym wśród producentów prym wiedzie Volkswagen, a na fotelu lidera jest kompaktowy model z Wolfsburga – Golf. Największe wzrosty w porównaniu z okresem I-IV 2017 zanotowały wśród marek z czołówki rankingu – Jeep, zaś wśród modeli – Peugeot 3008. Tak wynika z opublikowanego właśnie raportu JATO Dynamics.

Czwarty miesiąc 2018 roku był najlepszym kwietniem dla branży motoryzacyjnej w Europie od dekady, a 9-procentowy wzrost jest największy od 13 miesięcy – wynika z danych JATO Dynamics. Na naszym kontynencie zarejestrowano 1,34 mln nowych aut. Spora w tym zasługa Wielkiej Brytanii, która zanotowała o 10% wyższą sprzedaż niż przed rokiem. Duży wkład w dobry wynik w kwietniu miały także: Niemcy (wzrost o 8,9%), Francja (wzrost o 8%), Hiszpania (wzrost o 7,7%) i Włochy (wzrost o 6,9%).

Polska procentowo nie ma się czego wstydzić na tle krajów UE, ale wolumenowo jest już znacznie gorzej. W kwietniu 2018 r. zarejestrowano w naszym kraju 44 717 nowych samochodów (wzrost o 13,3%) – to wynik lepszy niż w Holandii czy Szwecji, ale znacznie gorszy niż np. w Belgii (54 602 auta). Największe przyrosty zanotowały w kwietniu:  Litwa (38,5% - 3 125 sprzedanych aut), Węgry (34,8% - 11 706 sprzedanych aut), Grecja (24,3% - 10 494 sprzedane auta) i Norwegia (24,3% - 14 376 sprzedanych aut). Jednak łącznie w tych czterech krajach zarejestrowano mniej nowych samochodów niż w Polsce.

Zobacz także: TOP 10 sposobów na mniejsze spalanie

Trwa boom na SUV-y. To segment, który cieszy się największym zainteresowaniem klientów w aż 24 z 27 krajów Europy. W kwietniu w 25 państwach zanotowano aż dwucyfrowe wzrosty sprzedaży, a w Chorwacji było to 116%!

W ciągu ostatnich trzech lat udział SUV-ów w europejskim rynku wzrósł z 21,4% do 33,3%. SUVy stanowią zatem już jedną trzecią sprzedaży nowych pojazdów!

To przede wszystkim zasługa małych reprezentantów tego segmentu: Volkswagena T-Roca, Dacii Duster, Citroena C3 Aircross, Opla Crosslanda, Seata Arony, Kii Stonic i Hyundaia Kony. T-Roc był o włos, by znaleźć się w Top25 kwietnia i wciąż jest numerem 1 wśród aut niedawno wprowadzonych na rynek.

Fot. Volkswagen Wśród marek niezagrożonym numerem 1 jest Volkswagen, ze sprzedażą przekraczającą 624 tys. egzemplarzy. Niezagrożonym, bo ma ogromną przewagę nad Fordem i Renault, które – w przeciwieństwie do rywala z Wolfsburga – nieco straciły w porównaniu z okresem I-IV 2017. Czwarte miejsce zajmuje Peugeot, który dzięki wzrostowi rejestracji o 10% zaczyna zagrażać lokalnemu rywalowi. Jeszcze większe wzrosty notują: Skoda, Dacia, Seat i Mitsubishi. Ale wszystkich bije pod tym względem Jeep. Podobnie jak po pierwszym kwartale, marka należąca do FCA notuje skok liczby rejestracji o ponad połowę. Gdy spojrzeć na statystyki JATO Dynamics wśród koncernów – liderem jest Grupa Volkswagena. W kwietniu 2018 r. zanotowała ona wzrost udziału w europejskim rynku z 24,9 do 25,7%. Druga lokata dla Grupy PSA/Opel, a trzecią zajmuje Nissan/Renault.

Wśród modeli liderem jest Volkswagen Golf, który zanotował drugi największy wzrost w czołowej dziesiątce – 15%. Lepsza (18%) okazała się Toyota Yaris ale wystarczyło to tylko na dziesiąte miejsce zestawienia. Za plecami Golfa toczy się zacięta walka, a między zajmującym drugie miejsce Renault Clio, trzecim Fordem Fiestą i czwartym Volkswagenem Polo różnice nie są duże. Nissan Qashqai, który jest piąty, także ma niewielką stratę do rywali.

Zobacz także: Fiat 500C w naszym teście

Spada zainteresowanie Oplami Corsą i Astrą, gorzej sprzedaje się także Fiat Panda. Za to wszelkie rekordy bije Peugeot 3008. W pierwszych czterech miesiącach 2018 r. znalazł o ponad połowę więcej nabywców niż przed rokiem.

Rośnie liczba rejestracji samochodów z alternatywnymi źródłami napędu. W kwietniu 2018 r. miały one udział w rynku na poziomie 5,5%, podczas gdy rok wcześniej było to 3,9%. Wśród tradycyjnych silników prym wiodą silniki benzynowe (56% rynku), diesle mają 37%.

TOP 25 SPRZEDAŻY NOWYCH AUT W EUROPIE WEDŁUG MAREK I-IV 2018

miejsce

Marka

liczba sprzedanych samochodów

zmiana
w porównaniu
z I-IV 2017 r.

1.

VOLKSWAGEN

624 427

8%

2.

FORD

387 922

-2%

3.

RENAULT

380 122

-1%

4.

PEUGEOT

355 290

10%

5.

OPEL/VAUXHALL

321 504

-7%

6.

MERCEDES

302 215

bez zmian

7.

AUDI

281 077

-3%

8.

BMW

274 397

-3%

9.

FIAT

260 827

-9%

10.

SKODA

258 287

11%

11.

TOYOTA

255 968

5%

12.

CITROEN

216 788

4%

13.

NISSAN

196 485

-8%

14.

HYUNDAI

188 238

9%

15.

KIA

178 181

9%

16.

DACIA

172 867

17%

17.

SEAT

160 847

17%

18.

VOLVO

107 794

3%

19.

SUZUKI

89 759

9%

20.

MAZDA

85 606

7%

21.

MINI

70 617

5%

22.

LAND ROVER

58 232

-10%

23.

JEEP

55 039

57%

24.

HONDA

54 456

3%

25.

MITSUBISHI

45 103

12%

źródło: JATO Dynamics

TOP 25 SPRZEDAŻY NOWYCH AUT W EUROPIE WEDŁUG MODELI I-IV 2018

miejsce

model

liczba sprzedanych samochodów

zmiana
w porównaniu z I-IV 2017 r.

1.

VOLKSWAGEN GOLF

172 952

15%

2.

RENAULT CLIO

113 953

-2%

3.

FORD FIESTA

109 214

bez zmian

4.

VOLKSWAGEN POLO

100 238

-7%

5.

NISSAN QASHQAI

92 727

bez zmian

6.

PEUGEOT 208

90 779

4%

7.

VOLKSWAGEN TIGUAN

82 132

-4%

8.

SKODA OCTAVIA

81 046

6%

9.

FORD FOCUS

79 629

-1%

10.

TOYOTA YARIS

77 657

18%

11.

CITROEN C3

76 922

2%

12.

OPEL CORSA

75 786

-20%

13.

RENAULT CAPTUR

73 828

3%

14.

PEUGEOT 3008

71 523

54%

15.

DACIA SANDERO

71 447

14%

16.

FIAT 500

71 416

2%

17.

PEUGEOT 2008

66 315

-5%

18.

SKODA FABIA

63 988

4%

19.

DACIA DUSTER

60 811

28%

20.

OPEL ASTRA

59 634

-33%

21.

VOLKSWAGEN PASSAT

59 324

3%

22.

FORD KUGA

59 166

15%

23.

FIAT PANDA

58 945

-20%

24.

PEUGEOT 308

56 026

-7%

25.

MERCEDES KLASY C

54 753

-15%

 źródło: JATO Dynamics

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Tomek (gość)

    Jak zawsze wasze artykuły to reklam, a nie rzeczywista sprzedaż jak nie reklamujecie Skody To Volkswagena

  • klient (gość)

    Ciekawe - VW wprowadził nowe Polo i spada o 7% czyżby te 3 cylindrowe silniki zniechęcały (bo na początek te 3 cylindrowe oferują)

  • bub (gość)

    @Klient - ja odpuściłem grupę VAG całkowicie. Ze względu na beznadziejne silniki. Diesel nie interesuje mnie wcale bo nie lubię smrodziuchów. Gama benzyniaków z uturbionymi małolitrażowymi TSI to jakieś nieporozumienie. Kiepskie silniki o bardzo niskiej trwałości. Do tego jeszcze dziwne wynalazki trzycylindrowe pracujące jak silnik w kosiarce.

  • ejs (gość)

    zadbany diesel nie smrodzi, ja mam używanego vw z dieslem z aaa auto ale ma 6 lat i bardzo o niego dbam - na pewno nikogo nie truję, a i vw nie jest taki zły!

  • Paul (gość)

    Dziwny jest spadek sprzedaży Opla Astry, myślę że to wina wchłonięcia marki przez PSA, natomiast Golf święci triumfy i hejt nic tu nie pomoże, sam kupiłem w listopadzie Golfa 1.4 Tsi 125 km. dobry wybór o ile niezawodność będzie na wysokim poziomie.

  • zlatan (gość)

    jaki wynik toyoty yaris? nie dziwi sie ze tak duzo. Autko nie tylko dla kobiety - posiadamy juz drugie tym razem nowiutkie z salonu. Spelnia wszystko czego oczekuje sie od "mieszczucha" no i żonka w koncu ma latwiej z parkowaniem i nie narzekamy na spalanie.

  • OpelForever (gość)

    Posiadam juz czwartego Opla,i żadnych wynalazków od stajni VAG-a typu TSI,TFSI. Volkswagen ju dawno sie skończył,u nich liczą się tylko tabelki. Smiac mi się chce,z nowych nabywców tej marki. Kochani nie szanujecie swoich pieniędzy!!!!

  • Pako (gość)

    Skąd sa te dane????

  • Paweł (gość)

    Vw powinien informację umieszczać przy tsi 5l benzyny i 2l oleju.

  • Kamil78 (gość)

    Wydaje mi się, że każdy ma swój typ i mimo tego rankingu wybierze taki samochód jaki jemu będzie odpowiadał. Ważniejszy ranking byłby lokalizatorów gps. To one odpowiadają za bezpieczeństwo naszej firmy i samochodów. Ja polecam lokalizatory firmy TRANSMOBIL, które zaskoczyły mnie swoją ceną i dokładnością.

  • Grzegorz (gość)

    Polecam ten ranking , można głosować w górę lub w Dół http://twojranking.pl/najsolidniejsza-marka-samochodow/112

  • brgs (gość)

    > Paweł (gość) 2018-11-23 22:27 > Vw powinien informację umieszczać przy tsi 5l benzyny i 2l oleju. łżesz...

  • TycJan (gość)

    NOWE AUTA SPOKO, TYLKO MNIEJ TRWAŁE/ PLASTIKOWE ..... CIEKAWE KTÓRY ZROBI 500000 km. ...... pewnie żaden, ..... JAK ZROBI 250000 km. ...... TO SUKCES ..... NO I CZĘŚCI TAK DROGIE ŻE NAPRAWA NIEOPŁACALNA WIĘC NA ZŁOM ......

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości