Wszystko
o samochodach

Motociekawostki / Fascynacje samochodowe

Najszybszy na świecie!

Data publikacji: Autor: (mp)

Fot. Shelby Supercars Nie Bugatti Veyron, nie Koenigsegg CCR, a SSC Ultimate Aero Twin Turbo jest najszybszym na świecie seryjnie produkowanym samochodem.

Podczas testu na jednej z amerykańskich autostrad auto osiągnęło średnią prędkość 411,76 km/h.

 

Próbę przeprowadzono pod okiem specjalistów z Księgi Rekordów Guinnesa. SSC Ultimate Aero Twin Turbo musiał przejechać jak najszybciej zaplanowany odcinek, po czym w ciągu godziny Fot. Shelby Supercars pokonać go ponownie. Za rekordowy wynik uznawano średnią z osiągniętych prędkości.

 

Podczas pierwszej części testu pojazd rozpędził się do 413,83 km/h, a w drugiej do 409,71 km/h co dało ostateczny wynik 411,76 km/h.

 

To o 19,04 km/h więcej od dotychczasowego rekordu świata należącego do Koenigsegga CCR i o 5 km/h szybciej od nieoficjalnego wyniku Bugatti Veyrona. Teoretycznie możliwości pojazdu są jeszcze większe. W superdogodnych warunkach np. tunelu aerodynamicznym, mógłby się on rozpędzić do…439 km/h!

 

Pierwsza setka pojawia się na liczniku Ultimate Aero Twin Turbo po ok. 2,8 sekundy. Na pokonanie dystansu 1/4 mili pojazd potrzebuje 9,9 sekundy, osiągając przy okazji prędkość 232 km/h. Tak wysokie osiągi udało się uzyskać nie tylko dzięki supermocnej jednostce napędowej. Nie bez Fot. Shelby Supercars znaczenia jest stosunkowo niska masa pojazdu (1247 kg) uzyskana m.in. dzięki zastosowaniu do budowy nadwozia ultralekkich materiałów kompozytowych i z włókna węglowego.

 

Produkowany przez firmę Shelby Supercars model Ultimate Aero Twin Turbo napędza centralnie umieszczony benzynowy silnik V8 rozwijający maksymalną moc 1183 KM. To zresztą także światowy rekord, jeśli chodzi o moc jednostki napędowej w seryjnie produkowanym samochodzie. Wartość maksymalnego momentu obrotowego wynosi 1484 Nm.

 

Doładowany dwiema turbosprężarkami silnik ma bezpośredni, sekwencyjny wtrysk paliwa, a producent przewiduje do jego zasilania 91-oktanową benzynę. Napęd przekazywany jest na tylne koła z wykorzystaniem 6-stopniowej skrzyni biegów. Fot. Shelby Supercars

 

W układzie hamulcowym zastosowano z przodu 14-calowe, wentylowane tarcze z 8-tłoczkowymi zaciskami. Z tyłu tarcze mają także średnicę 14 cali, ale 6-tłoczkowe zaciski. Na zatrzymanie z prędkości 100 km/h SSC Ultimate Aero Twin Turbo potrzebuje ok. 32 m.

 

Obręcze kół w rozmiarze 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu „obuto” w opony Michelin Pilot Sport PS2 przeznaczone do samochodów o najbardziej ekstremalnych osiągach.

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

benzynowy

Pojemność skokowa (cm3)

6345

Moc (KM) przy obr./min

1183/6950

Maksymalny moment

obrotowy (Nm) przy obr./min

1484/6150

 

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

ok. 2,8

Prędkość maksymalna (km/h)

ok. 414 km/h

Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)

brak danych

Długość x szerokość x wysokość (cm)

447,5 x 210,0 x 109,2

Pojemność bagażnika (l)

73,6

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • driwer

    a ja tam pozostane wierny bugatti....;) dla zasady, i tak jest piekelnie szybkie i wspaniale

  • Roger

    najpierw pojechał 413,8 ... poczym silnik się zajechał i na następny raz wyciągnęli z niego 'tylko' 409,7 :P mamy odrazu wskazówki eksploatacyjne dla ewentualnego użytkownika :) V8 to nie za mało? veyronik ma V16... kotś zna pojemność tej jednostki?

  • Roger

    najpierw pojechał 413,8 ... poczym silnik się zajechał i na następny raz wyciągnęli z niego 'tylko' 409,7 :P mamy odrazu wskazówki eksploatacyjne dla ewentualnego użytkownika :) V8 to nie za mało? veyronik ma V16... kotś zna pojemność tej jednostki?

  • H2O

    Zwróć uwagę że jest to różnica 1%! To chyba nie wiele, co? Ciekawe że z Veyronem męczyli się tyle przy mniejszej mocy...

  • Roger

    no to niech ubędzie ten 1% za każdym razem jak sobie pozwolisz na taką jazdę...

  • zagrys

    obaj myślicie ... ale w złą stronę. Musie brać pod uwagę iż opór powietrza wzrasta z kwadratem prędkości. A co oznacza że musiał powiać lekki wietrzyk lub powietrze się bardziej zagęściło, lub zmieniła sie temperatura, lub zmieniła się wilgotność powietrza ... i powstała różnica. Różnica byłą by większa gdyby np zaczęło padać. Każda zmiana atmosfery ma wpływ na prędkość, spalanie, itp

  • Roger

    no a Ty niby taki mądry i "co to ja nie jestem" ale pamiętaj, że i tak zawsze prawda leży w głupim środku. wszystkiego naj!

  • galu44

    jakby zaczęło padać przy tej predkosci, to kierowca wykonując jakikolwiek gest, np odwracjąc głowę, spowodowałby 345 piruetów samochodu, i wyladowałby 1454 metrów poza drogą

  • Roger

    raczej 1432metry... nie przesadzajmy już...

  • Duduś121212

    O czym Wy rozmawiacie?? Jechał ktorys z Was kiedys 300km\h?? Absolutna moc to absolutna bzdura!!

  • DonMateo

    Moge się założyć że na torze Bugatti 16.4 Veyron jest szybsze od SSC Aero. Ponadto firma SSC nie długo będzie się cieszyła że ich samochud jest najszybszy, poniewasz istnieje znacznie szybsze auto od Bugatti 16.4 Veyron - Bugatti Veyron wersji Edition Pegaso o mocy 1200 KM. Istnieje tylko jeden jego egzemplarz, zarejestrowany w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

  • DreamCar

    Samochód, jego parametry i osiągi robi wrażenie!!!!!! Pośmigał by takim ale poduszkowcem bo po polskich drogach nie bardzo....;)

  • DreamCar

    Samochód, jego parametry i osiągi robi wrażenie!!!!!! Pośmigał by takim ale poduszkowcem bo po polskich drogach nie bardzo....;) Edytowany przez moderatora 2008-02-12 16:39

  • Drifter

    według mnie to super auto :) lecz ma wade niestety :( CZEMU TO TYLE KOSZTUJE 455 000 euro kurde gdyby mniej kosztowało to za 1000 lat bym sobie kupil xD

  • Drifter

    DonMateo ssc ultimate sero było testowane na zwykłej drodze bo na torze amerykańskim można osiągnąc predkość 365km/h wiec bugatti też nie wystartuje ale jakby wziąc pod uwage wygląd audi r8,bugatti.aero to według mnie audi r8 zwycieża ale te nowe r8 bo stara audica jest brzydka

  • abrakadabra

    A co z tą ULTIMĄ GTR co piszą że będzie na Rage-Race 2008? piszą tam że to jest najszybszy samochód?

  • leinad (gość)

    mnie ten fakt zaszokował nie jestem na bieżąco lecz przyznaje racje każdemu,lecz ujmę to tak te auto to rekordzista i dla ludzi którzy je skonstruowali należy się szacunek

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości