Najszybszy w Polsce

Maciej Pobocha
Prędkość maksymalna 362 km/h, moc 1250 KM, przyspieszenie do setki w 3 sekundy. Wystarczy? Nie wszystkim.

 

W 2006 r. Toyota Supra przygotowana przez firmę Perfect Service - JSS (Japan Sport Service) ustanowiła polski rekord prędkości, rozpędzając się do 361,92 km/h. Wynik taki udało się osiągnąć m.in. dzięki znacznym modyfikacjom jednostki napędowej, zbudowanej w oparciu o kute elementy z USA. Zamiast dwóch sekwencyjnych turbin zamontowano w niej jedną wielką o średnicy wlotu/wylotu 10 cm! W połączeniu z wieloma innymi zmianami pozwoliło to na osiągnięcie mocy 1250 KM.

Fot . JC Auto
Fot . JC Auto

 

Twórców super Supry postanowili pójść jeszcze dalej i na bazie istniejącego auta zrobić najszybszy uliczny samochód nie tylko w naszym kraju, ale i w Europie. Planowana moc silnika to 1500 KM, a prędkość maksymalna - ponad 400 km/h.

 

Kilkumiesięczne prace nad body kitem zaowocowały karoserią, która dała możliwość zamontowania robionych na zamówienie, amerykańskich kół CCW o wymiarach przód - 20 x 11 cali, tył -

Fot . JC Auto
Fot . JC Auto

20  x 15 cali z oponami Michelin 295/25 ZR 20 95Y z przodu i 335/30 ZR 20 104Y z tyłu.

 

Nowa karoseria została wykonana z karbonu oraz kevlaru, które charakteryzują się wyjątkową wytrzymałością oraz minimalną wagą. Nałożono na nią dziewięć warstw lakieru z dodatkiem xyralicu.

 

Kolejnym etapem w pracach nad Suprą będzie modyfikacja silnika. Konsekwencją dużej turbosprężarki jest spora turbo dziura. W celu pozbycia się tego efektu ubocznego, zostanie zamontowana instalacja podtlenku azotu. Zabezpieczeniu

Fot . JC Auto
Fot . JC Auto

turbosprężarki przed zniszczeniem służy system zapobiegający wyłączeniu silnika, zanim nie schłodzi się ona w wystarczająco.

 

Układ korbowo - tłokowy zostanie wykonany z kutych elementów robionych na zamówienie, a pojemność jednostki napędowej wzrośnie z 3,0 do 3,4 l. Już teraz zamontowano komputer typu stand alone sterujący pracą silnika.

 

Konstruktorzy nie zapomnieli o zawieszaniu (śrubowe) oraz układzie hamulcowym, w którym zastosowano tarcze o średnicy 380 mm z przodu z 12 tłoczkowymi zaciskami oraz 353-

Fot . JC Auto
Fot . JC Auto

milimetrowe z tyłu. Zamontowano też trzytarczowe sprzęgło i krótszą dźwignię zmiany biegów, dzięki czemu czas potrzebny na wybranie przełożenia jest mniejszy.

 

W planach jest wykonanie instalację car-audio o mocy 2000 Watt. W samochodzie znajdzie się multimedialna jednostka centralna z której sygnał trafiać będzie do procesora dźwięku, następnie do trzech wzmacniaczy, a z nich do dwóch zestawów dwudrożnych z przodu oraz dwóch subwooferów znajdujących się w bagażniku. Dodatkowo w zagłówkach foteli zostaną zamontowane monitory do oglądania TV oraz filmów DVD.

 

Przemian wnętrza dopełni wymiana tapicerki. Skóra oraz alcantara znajdą się na wszystkich fotelach, boczkach a nawet na desce rozdzielczej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty