Wszystko
o samochodach

Porady / Warto wiedzieć

Najtańsze na giełdzie

Data publikacji: Autor: Wiesław Marnic

Fot. Maciej Pobocha: VW Polo z 1990 kosztuje w granicach 3,5- 5 tys. zł. Są chętni.

Oferta tanich samochodów używanych jest bardzo bogata. Większość egzemplarzy została sprowadzona w ostatnim czasie z za granicy.

 

Na giełdach, w autokomisach czy na placach przy stacjach benzynowych w całej Polsce można spotkać samochody nieco już leciwe, ale za to tanie. Często mają zagraniczne tablice rejestracyjne, a ich właściciele nie zamierzają nawet ich przerejestrować. Auta te czekają na amatorów.   

 

Kto ma charakter nostalgiczny może sobie pozwolić na „malucha”. Mając w portfelu niewiele więcej niż tysiąc złotych można wśród kultowych Fiatów 126p przebierać dowoli. Na słomczyńskiej giełdzie co niedziela stoi kilkadziesiąt maluchów, a za 700 złotych był do kupienia egzemplarz z roku 1991, ale jak najbardziej na chodzie, tyle tylko, że z ustaleniem przebiegu i numeru kolejnego właściciela były niejakie kłopoty. Za to za 2100 złotych wszystko było jasne. Autko miało na liczniku 60 000 kilometrów, powstało w  roku 1997 i cały czas było w jednych Fot. Maciej Pobocha: VW Polo z 1990 kosztuje w granicach 3,5- 5 tys. z³. S± chêtni. rękach.

 

Z polskiej produkcji

 

Kto jednak nie lubi „maluchów” może sobie zafundować na przykład Fiata Seicento. Tych modeli też na giełdzie nie brakuje. Wprawdzie za siedmioletni  pojazd SX trzeba zapłacić około 10 tys. złotych, ale w końcu nie jest to bardzo dużo. Kogo nie stać, musi się zadowolić Cinqucento 700 z roku 1992 o imponującym przebiegu 140 tys. kilometrów, za 5 tys. zł. Kto nie ma uprzedzeń do marki „Daewoo” za 6 tys. zł ma szansę na Matiza. Nie będzie on wprawdzie młodszy niż sześcioletni, ale może mieć niewielki przebieg.

 

Renomowane marki

 

Radziłbym nie traktować poważnie opowieści o tym, jak wiele czasu sprzedawane auto spędzało w garażu. Faktyczny przebieg auta jest z reguły wyższy od widocznego na liczniku. W przypadku samochodów produkcji krajowej ma to może mniejsze znaczenie, bo części do Cinqucento czy Matiza nie są bardzo drogie, lecz rzecz ma się zgoła inaczej, jeżeli zamierzamy tanio kupić samochód renomowanej marki. Takich pojazdów na rynku jest teraz aż nazbyt wiele. Jednak przed ostatecznym zakupem warto zaproponować sprzedającemu wspólną wizytę w warsztacie. Jeżeli nie przystanie na taką propozycję, radziłbym raczej zrezygnować z transakcji. Komu żal będzie dwustu złotych, może zapłacić znacznie więcej, gdy okaże się, co należy w zakupionym samochodzie wymienić, by mógł on spełniać postawione zadanie, czyli po prostu jeździć, nawet na nieodległe dystanse.

 

Przykładowe ceny tanich aut z giełdy:

 

Marka/model

Silnik

Rok produkcji

Przebieg (km)

Cena (zł)

Daihatsu Charade

1,0

1993

93 000

6500

Fiat 125

1,5

1991

53 000

2 500

Honda Civic

1,5

1991

200 000

7 000

Hyundai Lantra

1,6

1996

115 000

10 000

Lada Samara

1,5

1992

90 000

3 500

Mazda 323

1,8

1991

nieznany

7 000

Mercedes 190

1,8

1995

182 000

9 700

Opel Corsa GSI

1,6

1991

169 000

7 500

Renault 19

1,8

1994

123 000

7 300

Skoda Favorit

1,3

1992

nieznany

4 500

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości